افزایش سرعت سایت وردپرس : بخش اول

speed wordpress website - افزایش سرعت سایت وردپرس : بخش اول

اگر می خواهید یک وبسایت وردپرس با سرعت عالی و به دنبال اون سئو،افزایش سرعت ایندکس مطالب،افزایش بازدید ها داشته باشید با این مجموعه پنج قسمتی افزایش سرعت سایت وردپرس با ما همراه باشید و قدم به قدم این نکته ها رو روی وب سایت خودتون پیاده سازی کنید.

بر اساس مطالعه و تحقیقات Akamai  (سال ۲۰۰۹) ۴۷  % از  بازدیدکنندگان وب سایت انتظار دارند زیر ۲ ثانیه صفحه بارگذاری و لود شود، و ۵۷  % از بازدیدکنندگان بارگذاری صفحاتی را که بیشتر از ۳ ثانیه طول میکشد را رها میکنند.در سال ۲۰۰۶ شرکت آمازون گزارش داد که ۱۰۰ میلی ثانیه افزایش سرعت در یک صفحه ی ترجمه شده موجب افزایش یک درصدی درامد خود شده است این درحالی است که فقط چند سال بعد گوگل در پست یک وبلاگ خود اعلام کرد که وب سایت هایی که از الگوریتمی برای افزایش سرعت وب سایت بهره می گیرند دارای رتبه بهتری خواهند بود.

خوب حالا سوال اینجاست که: چطوری یک وب سایت با سرعت بالا با وب سایت وردپرسی خودمون داشته باشیم؟!

راه های زیر یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت وب سایت شماست ولی در ادامه عوامل مهم توضیح داده خواهند شد؛

  1. شناسایی افزونه هایی که باعث کاهش سرعت وب سایت می شوند(مانند افزونه های امنیت و…)
  2. فشرده سازی خودکار صفحات وب (تصاویر،فایل های پیوستی جاوااسکریپت و سی اس اس)
  3. حفظ و نگه داری بانک اطلاعاتی وبسایت (database) به صورت بهینه
  4. راه اندازی caching مرورگر ها در راه درست

وضعیت پایه و اساس وبسایت

بگذارید یک مثال بزنم! امیدوارم خوب بفهید،هنگامی که مثلا خانه ی شما در حال فرو رفتن و غرق شدن به داخل زمین است شما نمی توانید فقط به پنجره ها بپردازید چون تاثیری در فرو رفتن خانه نخواهد داشت ، شما باید از پایه و اساس خانه ی خودتون رو خوب درست می کردین و از همه مهمتر اون رو در یه جای مناسب می ساختین.

در مورد وب سایت هم همین طوره،اگرسایت شما بر روی سرور های کند و تنبل میزبانی بشه و یا دارای یک قالب باد کرده باشه راه حل های سریع اصلا به درد شما نخواهد خورد و هیچ کمکی به وبسایت شما نخواهد کرد.

در این زمان وبسایت شما به یک تعمیراتی از پایه نیاز دارد،بنابراین اجازه دهید تا با هم عوامل مهم یک وبسایت با سرعت مناسب و در کل یک وبسایت عالی رو از همه جنبه ها بررسی کنیم.

speeding up wordpress opt1 - افزایش سرعت سایت وردپرس : بخش اول

عامل اول انتخاب یک هاست خوب

خوب در مورد این کمی توضیح دادیم ولی هنوز خیلی مونده!

خوب اولین عاملی که بسیار نیز مهم است شرکت میزبانی وب شما و بسته های میزبانی هست که تاثیر زیادی بر سرعت وبسایت شما دارد،عوامل مهم دیگر مربوط به چیزهای اجرایی است؛

دقت داشته باشید که اولین چیزی که در مورد انتخاب یک هاست به نظر می رسد قیمت پایین و ارزان آن و یا حتی استفاده از هاست های رایگان است! اما من به خوبی درک کرده ام که تنها ملاک انتخاب یک هاست به منظور سرعت بالاتر،فقط منطقه ی آن نیست! برای درک بهتر این موضوع دو نفر از مشتریان سایت پرن دیزاین وبسایت های مشابهی داشته اند اما شرکت های میزبانی وب آنها با هم متفاوت است به طوری که یکی از آنها در شرکت میزبانی وب عالی میهن وب هاست ،هاست تهیه کرده است و دیگری از سرور های اشتراکی ارزان قیمت.

زمان پاسخ DNS(زمانی که طول میکشد یک مرورگر به سرور میزبانی متصل شود) از مشتری دارای هاست شرکت میهن وب هاست ۸ میلی ثانیه است،در حالی که مشتری ای که هاست از سرورهای اشتراکی ارزان قیمت داشته است زمان پاسخ DNS  ۲۵۰ میلی ثانیه است.

خوب پس نتیجه گرفتیم اگر می خواهیم یک سایت پرسرعت داشته باشیم در انتخاب هاست مناسب ار نظر ویژگی منطقه و زمان پاسخ DNS  باید در سطح مطلوبی باشد و صرفا ارزان بودن نشانه گزینه خوب نیست و همیشه این رو بهتون اطمینان میدم آن چیزی که گران تره بهتره!


هنوز ۱۲ دلیل و کار دیگه مونده تا وبسایتی با سرعت بالا داشته باشیم پس با ۴ قسمت بعدی این مجموعه پنج قسمتی افزایش سرعت سایت با ما همراه باشید. 

امتیاز دهید