درآمد شرکت گوگل از چه راهی تامین می شود ؟!

  • منتشر شده توسط ادمین
  • 13 اسفند 1393
  • مجله ها
  • بدون دیدگاه
GOOGLE - درآمد شرکت گوگل از چه راهی تامین می شود ؟!

درآمد شرکت گوگل ، خوب در ادامه بخش مجله های سایت پروان وب ، می خواهیم به موضوعات جالب تری بپردازیم! امروز یک مطلب جالب از وبسایت شخصی عرفان برکمال و اون هم به منبع دیجی کالا به چشمم خورد که بعد از خوندنش گفتم بهتره واسه کاربران سایت پروان وب هم بگذارم.

‌وقتی به گوگل فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد صفحه‌ای ساده و یک باکس جستجو است. پس درآمدهای عجیب و غریب و روز افزون گوگل از کجا می‌آید؟ در ادامه به برخی از منابع اصلی درآمد این غول دنیای تکنولوژی اشاره می‌کنیم.

گوگل پیش از هر چیز، یک شرکت جستجوی اینترنتی است. از این رو بخش اعظمی از پولی که به حساب بانکی گوگل سرازیر می‌شود، از جستجوهای اینترنتی و تبلیغات تامین می‌شود. در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، گوگل بیش از ۹۰% درآمد خود را از تبلیغات اینترنتی به جیب زد. فروشگاه اینترنتی گوگل، موسوم به «پلی استور» (Play Store)، یکی دیگر از منابع درآمدی این شرکت است. فروش دیجیتالی اپلیکیشن‌ها در پلی استور، درآمد زیادی را برای گوگل به‌همراه داشته است. سیستم عامل اندروید سهم بزرگی از بازار را در دست دارد؛ این موضوع خیل عظیمی از کاربران را به سمت فروشگاه اختصاصی گوگل هدایت کرده است.

اپلیکیشن‌های رنگارنگ گوگل یکی دیگر از عوامل پول‌ساز این شرکت هستند. همه چیز با اپلیکیشن جی‌میل آغاز شد؛ اما به تدریج لیست طویلی از اپلیکیشن‌های ساده و کاربردی پیش روی کاربران قرار گرفت. گوگل در مقیاس‌ کلان در محیط‌های کاری و آموزشی از برنامه‌های ابداعی خود کسب درآمد می‌کند. زیربنا و اکوسیستم همه این برنامه‌های ریز و درشت، چیزی نیست جز سیستم ابری (Cloud) این شرکت. گوگل برخی ابزارها و سرویس‌های خود را در قبال دریافت هزینه‌ای نسبتا ناچیز در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد. این شرکت بزرگ اخیرا به حوزه‌های جدیدی وارد شده که ارایه اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری، یکی از آن‌هاست. این پروژه، «گوگل فایبر» (Google Fiber) نام دارد و به تدریج در برخی شهرهای ایالات متحده در حال پیاده‌سازی است. به طور حتم این پروژه‌های زیرساختی، قدرت مالی گوگل را بیش از پیش خواهد کرد.

و اما توضیحات خود گوگل درباره ی سرویس ها و درآمد های آن –  بازدید از صفحه

و لیست برخی از سرویس های دیگر گوگل:

1) نامه های الکترونیک گوگل Gmail

2) گفت وگو از طریق گوگل (Gtalk)

3) خرید اینترنتی گوگل (Google checkout)

4) تقویم گوگل (Google calendar)

5) اسناد گوگل (Google docs)

6) نقشه گوگل (Google map)

7) نقشه زمینی گوگل (Google earth map)

8) دسکتاپ گوگل (Google desktop)

9) آی گوگل (i Google)

10) گوگل سلامت (Google health)

و …

امتیاز دهید