معرفی 10 وب سایت بسیار مفید که هر کدنویس باید بداند ! (بخش اول)

Untitled 1 - معرفی 10 وب سایت بسیار مفید که هر کدنویس باید بداند ! (بخش اول)

درود فراوان خدمت کاربران پروان وب

همین اول کار بریم سراغ اینکه کدنویسی در این روزا بسیار راحت تر از زمان های قبل شده اون قد ساده که وب سایت های مرجع حتی کد آماده میدن و میشه با اونا یه وب سایت جمع و جور کرد !! البته هر کدنویسی که پا به عرصه وب گذاشته ؛ قطعا باید با این وب سایت ها آشنا باشه و بتونه کار زیباتری رو در بیاره چون که این وب سایت ها معتبر و بدون خطا میباشن و کدهاشون مطمئنه ! پس در ادامه با پروان وب همراه باشید تا تا معرفی 10 وب سایت بسیار مفید که هر کدنویس باید بداند ! (بخش اول) رو مطالعه کنین 🙂

معرفی 10 وب سایت بسیار مفید که هر کدنویس باید بداند ! (بخش اول)

از اسمش هم که معلومه سی اس اس ریست نام داره ؛ حالا این چیکار میکنه ؟! شاید خیلی اوقات مشتری از شما بخاد که توی تمام مرورگرها کارتون به درستی نمایش داده بشه و این سی سی اس ریست میاد و پیش فرض های مرورگرهارو به صورت کامل پاک میکنه و شمارو با یه محیط یکسان برای کدنویسی تنها میذاره 🙂

کد های rest در css کد هایی هستند که شما اگر در ابتدای کدنویسی در ابتدای کد های css قالب خود قرار دهید دیگر به این موارد و ناسازگاری ها نمی خورید.

احتمالا واژه گرادینت  تا به حال به گوش شما که یک کدنویس هستید خورده است. شما با استفاده از ابزار بالا می توانید ، کد گرادینت های قالبتون رو به دست بیاورید.
از گرادینت می توان در ساخت بک گراند های کج و … که نمونه آن را در نوار ناوبری قالب خلاقیت قالب گراف مشاهده کرده اید ، استفاده کرد.

css image sprites تکنیکی است که در آن چند تکه تصویر کوچک کنار هم در یک فایل قرار داده می شود این کار باعث می شود اگر قالب شما دارای تصاویر زیادی باشد ، یک فایل با حجم کم نسبت به کل تصاویر قالب ایجاد شود. هم چنین به جای ارسال چندین درخواست به سرور فقط یک درخواست به سرور ارسال شود . شما اگر کدنویسی بلد باشید می توانید این کار را به راحتی انجام دهید اما برای صرفه جویی در وقت و انجام کار با دقت ، این کار را به سایت بالا بسپارید !

اکنون زمانه استفاده از تصویر در صفحات وب به سر آمده است ! فونت آیکون ها فونت های تصویری هستند که در رزولیشن های مختلف بدون افت کیفیت قابل نمایش هستند و با کد های سی اس به آسانی قابل تغییر هستند : مثلا رنگ و … . فونت آیکون های بسیاری در شکل های مختلف وجود دارد اما از میان آنها سایتی که در بالا معرفی کردیم بهترین است و هر چند ماه یکبار اپدیت می شود و فونت های جدید را می افزاید.

فشرده سازی کد های قالب یک راهکار برای افزایش سرعت بارگزاری سایت و هم چنین کاهش مصرف پهنای باند می باشد . شما با سایت بالا می توانید کدهای css و html و JavaScript سایت خود را فشرده و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید .

 

این هم از بخش اول 🙂

منتظر بخش دوم باشید

روزتون یا شبتون خوش ، یاعلی

امتیاز دهید