10 روش برای افزایش فروش در ووکامرس

افزایش فروش در ووکامرس

10 روش برای افزایش فروش در ووکامرس

آیا به افزایش فروش اینترنتی سایت یا افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود فکر کرده اید؟

آیا به دنبال راه های بازیابی سبد های خرید رها شده در ووکامرس هستید؟

آیا می دانید به طور متوسط 60 تا 80 درصد از افرادی که محصولات و خدمات شما را به سبد خرید اضافه میکنند خرید نمیکنند؟

این به این معنی است که اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، و نه تنها افزایش فروش سایت ندارید

بلکه روزانه در حال از دست دادن تعداد زیادی فروش هستید !!!

در این مقاله سعی کردیم تا روش هایی برای افزایش فروش اینترنتی را به شما آموزش دهیم.

امیدواریم با رعایت موارد ذکر شده در این مقاله منجر به افزایش فروش سایت فروشگاهی شما شود.

چرا باید سبدهای خرید رها شده در ووکامرس را بازگردانی کنیم؟

هنگامی که یک کاربر یک محصول را به سبد خرید اضافه می کند، آنها یک فرایند معامله را شروع می کنند.

در فروشگاه های فیزیکی، مردم به ندرت چرخ دستی خود را رها می کنند

ولی در خرید آنلاین نرخ رها کردن سبد خرید بالا است.

عوامل زیادی دست به دست هم می دهد تا این اتفاق بیافتد و مردم سبد خرید خود را رها کنند.

بر اساس یک تحقیق که توسط Business Insider انجام شده است به برخی از این عوامل اشاره کرده است.

در این تحقیق از هزینه های حمل و نقل، نیاز به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، نبود روش های پرداخت متنوع به عنوان برخی عوامل رها کردن سبد خرید توسط مشتریان نامبرده شده است.

اگر به دنبال آن هستید که نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهید پس باید این عوامل را در وبسایت خود رعایت کنید.

با بکار بردن چند ترفند می توانید بخش بزرگی از فروش از دست رفته خود در گذشته را از این پس جبران کنید و در مدت کوتاهی شاهد افزایش فروش اینترنتی خود باشید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود آشنا شوید.

اجازه بدید نگاهی به برخی از موثرترین روش ها برای بهبود فروش و جلوگیری از رها کردن سبد خرید بیاندازیم:

  • نمایش یک پاپ یادآوری آیتم های سبد خرید زمانی که بر روی خروج کلیک می کنند!!!

 

این پاپ آپ می تواند شامل موارد زیر باشد:

الف: تخفیف های ویژه یا ارسال رایگان می تواند یکی از ترفند ها باشد.

بین 3 تا 8 درصد از کسانی که سبد خرید خود را رها می کنند با این دو ترفند و ارائه یک پیشنهاد خوب، فروش خود را نهایی میکنند.

ب: اگر تخفیف ارائه داده اید و او آن را در سبد خرید اعمال کرده است:

اکثر کاربران در لحظه آخری خرید دچار تردید می شوند، گاهی اوقات یک سوال دارند که پاسخ داده نشده است

و منجر می شود تا سبد خرید را رها کنند.

در این لحظه فقط نیاز به اطمینان دارند که بهترین تصمیم را می گیرند.

فکر کنید ما قصد داریم تا یک پلاگین وردپرس را به فروش برسانیم ما می توانیم صفحه پاپ اپ را به شکل زیر طراحی کنیم:

2 1 - 10 روش برای افزایش فروش در ووکامرس

این صفحه اساسا تضمین می کند که WPForms  یکی از بهترین پلاگین های فرم ساز وردپرس در بازار است.

اگر آنها بر روی خرید آنلاین کلیک کنند در قسمت بعدی  می توانند خرید خود را نهایی کنند.

اما اگر آنها یک سوال داشته باشند، می توانند گزینه ” سوالی دارید؟”

را انتخاب کنند و به تیم پشتیانی متصل شوند و سوالات خود را بپرسند.

این پنجره به ظاهر ساده می تواند چندین افزایش فروش سایت به طور فوق العاده ای گردد.

اگر می خواهید یک پنجره پاپ اپ در فروشگاه ووکامرس خود اضافه کنید پیشنهاد ما استفاده از افزونه OptinMonster است.

  • سبد خرید باید قابل مشاهده باشد و جلب توجه کند

بسیاری از مشتریان صرفا می خواهند اقلام را در جایی ذخیره کنند

تا در دفعات بعدی بتوانند آنها را بررسی کنند.

با این حال ممکن است این مورد را فراموش کنند و دفعه بعدی که به وبسایت شما  می آیند

اصلا به خاطر نیاورند که محصولی را در سبد خرید اضافه کرده اند.

در اینجا ایجاد یک ایکون سبد خرید که قابل مشاهده باشد و همچنین جلب توجه کند می تواند بسیار کمک کند.

مثلا در وبسایت آمازون شما در هر صفحه از وبسایت می توانید یک ایکون سبد خرید ساده و زیبا را ببینید.

3 3 - 10 روش برای افزایش فروش در ووکامرس

 

 

در اکثر قالب های ووکامرس این ایکون تعبیه شده است.

ولی با این حال اگر قالب شما یک ایکون زیبا و مناسب ندارد می توانید به صورت جداگانه آن را نصب کنید.

برای اینکار شما می توانید به سادگی با نصب افزونه WooCommerce Menu Cart  یک سبد خرید به صورت جداگانه به قالب اضافه کنید.

دقت کنید که یک ایکون سبد خرید با جلب توجه کردن می تواند با چندین برابر افزایش فروش سایت فروشگاهی شما همراه باشد.

  • قابلیت خرید به عنوان مهمان:

یکی دیگر از راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی اضافه کردن این قابلیت است.

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی می خواهند کاربران را مجبور به ایجاد حساب کاربری برای خرید کنند.

این در صورتی است که بسیاری از کاربران نمی خواهند حساب کاربری ایجاد کنند.

با اضافه کردن قابلیت خرید به عنوان مهمان شما این اجازه را به کاربران می دهید

که بدون ثبت نام محصولات مورد علاقه خود را بخرند.

شما می توانید این قابلیت را در قسمت تنظیمات ووکامرس اضافه کنید.

البته این موضوع جای نگرانی ندارد چون شما می توانید

اطلاعات مشتری را در حین فرایند سفارش دریافت کنید و ذخیره کنید.

  • سرعت سایت را افزایش دهید

بر اساس یک مطالعه توسط StrangeLoop که شامل سایت هایی مانند آمازون، گوگل و دیگر سایت های بزرگ  می شد.

نتایج قابل توجهی به دست آمد.

بر اساس این مطالعه تاخیر 1 ثانیه در زمان بارگذاری صفحه می تواند به 7% کاهش در تبدیل،

11% نمایش صفحات کمتر و 16% در کاهش رضایت مشتری منجر شود.

برای افزایش سرعت سایت می توانید از آموزش ها و افزونه های حرفه ای سایت ما استفاده کنید.

  • ارائه روش های پرداخت متعدد

روش های پرداخت یکی دیگر از دلایلی است که منجر می شود مشتریان سبد های خرید خود را رها کنند.

به همین دلیل است که کارشناسان همیشه توصیه می کنند

با اضافه کردن چندین روش پرداخت نرخ رها شدن سبد خرید را کاهش دهید.

ووکامرس قابلیت اضافه کردن چندین روش پرداخت را دارد و شما می توانید از روش های پرداخت گوناگون استفاده کنید.

  • از ترفند ضرب العجل و ترفند کمبود موجودی استفاده کنید

یکی از راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی که می تواند بسیار موثر باشد استفاده از این تاکتیک است.

از زمان های قدیم این دو ترفند را فروشندگان استفاده می کردند.

شما می توانید با استفاده از نشان دادن تعداد محدود محصولات باقی مانده یا پیشنهادات تخفیف با زمان محدود از این تاکتیک استفاده کنید.

با استفاده از پاپ اپ ها می توانید یک پیشنهاد تخفیف یا یک پیشنهاد فوق العاده را برای کاربران به نمایش بگذارید.

  • از تکنیک FOMO استفاده کنید

FOMO  یا “ترس از دست دادن چیزی” یک اصطلاح روانشناختی است.

این اصطلاح در توصیف اضطراب در مورد از دست دادن چیزی یا بدست نیاوردن چیزی می پردازد.

به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی می توانید از این خصلت انسانی در جهت بازاریابی خود برای رها نکردن سبد های خرید استفاده کنید.

ما در مقاله ای مجزا به صورت مفصل FOMO را شرح داده ایم.

پیشنهاد میکنم این مقاله را نیز مطالعه کنید و از تکنیک های آن به نحو احسن استفاده کنید.

  • بخش سوالات متداول را اضافه کنید

یکی دیگر از دلایلی که کاربران سبد خرید خود را ناتمام رها می کنند کمبود اطلاعات در مورد محصول است. مشتریان شما ممکن است یک سوال در مورد محصول داشته باشند و اگر نتوانند پاسخ خود را پیدا کنند به راحتی می روند.

یک راه ساده برای پاسخ دادن به سوالات کاربران افزودن بخش پرسش های متداول است.

شما می توانید از افزونه Tabs Custom Product برای اضافه کردن این بخش استفاده کنید.

با این وجود شما نمی توانید تمام سوالات را در یک پرسشنامه جای دهید.

در اینجا است که پشتیبانی زنده می تواند به شما کمک کند.

افزونه های زیادی در این زمینه وجود دارند که شما در قسمت افزونه های سایت می توانید آنها را مشاهده و دانلود کنید.

 

  • از نماد های اعتماد سازی استفاده کنید

افراد هنگام خرید آنلاین احتیاط می کنند، مخصوصا زمانی که آنها برای اولین بار قصد خرید از شما را داشته باشند.

در این موارد مشتریان به دنبال علائم اعتماد هستند تا اطمینان حاصل کنند که آنها از یک کسب و کار مطمئن خرید میکنند.

شما می توانید این علائم را از سایت “سایت ای نماد” ، “سایت ساماندهی محتوای فضا مجازی” و . . . دریافت کنید.

  • یک راه آسان برای تماس در نظر بگیرید

چت آنلاین و پرسش های متداول عالی هستند. اما، گاهی اوقات کاربر نمی خواهد منتظر یک در چت آنلاین باشد و می خواهد یک تصمیم سریع بگیرد.

این کاربران سبد خرید را رها میکنند اگر نتوانند راهی برای تماس پیدا کنند.

به همین دلیل است که شما باید یک راه سریع و آسان برای تماس در نظر بگیرید.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید و بتوانید با استفاده از تکنیک های ذکر شده نرخ سبد های خرید رها شده را کاهش دهید.

همچنین شما با مراجعه به قسمت افزونه ها می توانید بهترین افزونه های ووکامرس را مشاهده کنید.