کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

wordpress database 2 - کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

 

آموزش بهینه سازی پایگاه داده وردپرس یا همان کاهش حجم سایت و دیتابیس وردپرس

 هنگامی که یک افزونه را در وردپرس نصب می کنید، به طور خودکار تمام پوشه ها، فایل ها و جداول پایگاه داده ( دیتابیس ) را برای آن به درستی کار می کند. با این حال، هنگام غیرفعال کردن و حذف افزونه مشابه، ممکن است جداول دیتابیس ( پایگاه داده ) همراه با فایل ها و پوشه ها را حذف نکنید و در نتیجه باعث افزایش حجم دیتابیس وردپرس سایت شما شود.

به عنوان مثال، زمانی که افزونه ای را غیرفعال کرده و حذف کردم، بیش از بیست جدول در دیتابیس به صورت جداگانه همراه با فایل ها و پوشه های ایجاد شده را حذف نکرد.

 

wp delete plugin db tables wordfence database tables - کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

 

در اغلب موارد، توسعه دهندگان افزونه عمدا تصمیم به پاک کردن جداول افزونه هنگام حذف ندارند. دلایل زیادی برای این رفتار وجود دارد، اما محبوب ترین دلیل این است که تنظیمات کاربر، داده ها و سایر گزینه ها را در پایگاه داده خود نگه دارید تا بتوان آنها را دوباره فعال کنید.

تنظیمات نگهداری و داده های کاربر چیز خوبی است. با این حال، با تمام افزونه هایی که در طول زمان نصب و حذف می کنید، ممکن است اندازه و حجم دیتابیس با توجه به جدول های  موجود، افزایش یابد. علاوه بر این، هر جدول دیتابیس افزونه باقی مانده ممکن است مسئولیت بالقوه باشد.

در اینجا چگونگی حذف همه آن جدول های دیتابیس باقی مانده در وردپرس را تنها با چند کلیک حذف می کنیم و در نتیجه بهینه سازی دیتابیس وردپرس را انجام میدهیم که به کاهش حجم دیتابیس وردپرس منجر خواهد شد.

 

بهینه سازی دیتابیس وردپرس | حذف باقی مانده جداول افزونه در دیتابیس وردپرس ( پایگاه داده )

توجه: قبل از انجام تغییرات، بسیار مهم است که از دیتابیس وردپرس خود پشتیبان بگیرید. نسخه پشتیبان به شما کمک می کند سایت خود را در صورت بروز هر گونه عواقب ناخواسته بازگردانید. در صورت لزوم، تمام سایت وردپرس خود را پشت سر بگذارید، فقط مطمئن شوید.

برای اکثر موارد در وردپرس، یک افزونه به نام Plugins Garbage Collector وجود دارد. این است که به طور خاص برای پیدا کردن و حذف جداول باقی مانده طراحی شده است. ( بهینه سازی دیتابیس وردپرس )

1. داشبورد وردپرس خود را باز کنید و به افزونه ها بروید -> اضافه کردن جدید. “Plugins Garbage Collector” را جستجو کنید. از نتایج جستجو، افزونه را نصب و فعال کنید.

wp delete plugin db tables install activate pgc plugin - کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

 

پس از فعال شدن افزونه، به صفحه “Tools -> Plugins Garbage Collector” بروید، گزینه Radio را انتخاب کنید “Search non-WP tables” و روی دکمه “Scan Database” کلیک کنید.

 

wp delete plugin db tables scan database - کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

پس از اتمام اسکن، افزونه تمام جدول های پایگاه داده ای را که مربوط به هسته وردپرس یا هر پلاگین نصب شده نیست، نمایش می دهد. به طور کلی، این جداول است که پس از حذف یک افزونه کنار گذاشته می شوند.

 

wp delete plugin db tables left over database table list - کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

 

هیچ گزینه ای برای دلایل آشکار انتخاب نشده است، بنابراین هر جدول را چک کنید و تمام جداول را که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. سپس، بر روی دکمه “حذف جداول” کلیک کنید. با این وجود، اگر فقط مطمئن شوید که پشتیبان پایگاه داده خوبی دارید، فقط این دکمه را فشار دهید.

 

wp delete plugin db tables click delete tables button - کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

 

اگر همه چیز به خوبی پیش رود، شما با موفقیت همه جداول پلاگین باقی مانده را پاک کردید، و سایت شما همچنان در حال کار است. در حالی که شما در آن هستید، می توانید افزونه هایی مانند WP-Optimize را برای تمیز کردن و بهینه سازی پایگاه داده وردپرس خود استفاده کنید.

 

wp delete plugin db tables tables deleted - کاهش حجم دیتابیس وردپرس | بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

 

نتیجه گیری آموزش کاهش حجم و بهینه سازی دیتابیس وردپرس

امیدوارم با این آموزش بتوانید عمل بهینه سازی دیتابیس وردپرس ( یا همان بهینه سازی پایگاه داده وردپرس ) خود را به خوبی انجام داده باشید و در نتیجه به کاهش حجم دیتابیس وردپرس سایت خود کمک کنید تا سرعت سایت شما نیز افزایش پیدا کند.

 

اگر سوال و مشکلی داشتید در نظرات منتظر شما هستیم. 

5/5 - (1 امتیاز)