آموزش نحوه تبدیل بازدید کنندگان ووکامرس به مشتری با ایجاد کمپین بهینه سازی تبدیل ووکامرس برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری که در این مقاله بهترین تبدیل بازدید کننده به مشتری در ووکامرس را خواهید آموخت.
و در پایان این پست نحوه تبدیل بازدیدکنندگان ووکامرس به مشتری را با افزونه OptinMonster یاد می گیرید.
آیا می خواهید بازدید کنندگان ووکامرس را به مشتری تبدیل کنید؟
آوردن ترافیک به فروشگاه ووکامرس شما تنها نیمی از جنگ است نیم دیگر آن تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است.
در این مقاله،نشان می دهیم که چگونه می توانید بازدید کنندگان ووکامرس را به مشتری تبدیل کنید.
چرا به بهینه سازی تبدیل برای فروشگاه ووکامرس نیاز داریم؟
اکثر فروشگاه های تجارت الکترونیک برای ترافیک وب سایت خود به موتورهای جستجو یا کمپین های تبلیغاتی متکی هستند.
راههای بسیار دیگری برای ترافیک بیشتر به وب سایتتان وجود دارد .
در نهایت، بیش از 69 درصد محصولات خریداری شده سبد خرید به پرداخت منجر نمی شود.
هزینه های حمل و نقل، تجربه پرداخت پیچیده و طراحی بد، یکی از دلایل اصلی برای رها شدن سبد خرید است.
چگونه بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنیم؟
فرآیند و تکنیکی که برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری مورد استفاده قرار میگیرند بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) نامیده میشود.
بازاریابان و متخصصان از CRO برای راهاندازی تبدیل یک مشتری یا مشتری بالقوه به بازدید کننده را می دانند.
اساسا شما موانعی را که بر روی کاربر در وب سایت شما تاثیر می گذارند را حذف می کنید.
شما همچنین به کاربران برای خرید انگیزه می دهید.
اگر یک کاربر خرید نکند و برود در اینجا هدف شما تلاش برای تولید مشتری از اطلاعات کسب شده آنها باشد.
اطلاعات کسب شده به شما این امکان را می دهد که از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید.
پیام های شخصی، تخفیف های ویژه یا اعلامیه های محصول جدید خود را ارائه کنید.
اکنون ابزارهایی دارید که انجام همه این کارها را بدون نوشتن کد و یا کسب مهارتهای فنی جدید ، بسیار آسان میکند.
نحوه تبدیل بازدیدکنندگان ووکامرس به مشتری
آنچه شما نیاز به تقویت تبدیل WooCommerce دارید فروشگاه WooCommerce است.
با این حال، تمام این تکنیک ها نیز بر روی هر پلت فرم تجارت الکترونیکی دیگر شامل Shopify کار می کنند.
استفاده از ابزار OptinMonster
بهترین نرم افزار بهینه سازی تبدیل بازدید کننده به مشتری در بازار OptinMonster است.
به شما کمک می کند تا به راحتی بازدید کنندگان ووکامرس را به مشتری تبدیل کنید.
بعد از اینکه OptinMonster را خریداری کردید، باید افزونه OptinMonster را نصب کنید.
برای جزئیات بیشتر، راهنمای گامبهگام در مورد نحوه نصب یک افزونه وردپرس را ببینید.
این افزونه فقط یک اتصال بین فروشگاه WooCommerce شما و OptinMonster است.
پس از فعال شدن، شما باید بر روی گزینه منوی OptinMonster در نوار کناری مدیر وردپرس خود کلیک کنید.
از شما خواسته می شود کلید مجوز خود را وارد کنید.
شما می توانید این اطلاعات را در حساب کاربری خود در وب سایت OptinMonster پیدا کنید.
اکنون فروشگاه ووکامرس خود را به OptinMonster با موفقیت وصل کرده اید و حال می توانید به سرعت نرخ تبدیل خود را بهینه سازی کنید.
ایجاد کمپین بهینه سازی تبدیل ووکامرس
بگذارید اولین کمپین بهینه سازی تبدیل ووکامرس خود را با OptinMonster ایجاد کنیم.
اولین کمپین ما سبب کاهش نرخ در سبد خرید خواهد شد و در عین حال افزایش همزمان تبدیل خواهد شد.
در قسمت مدیر وردپرس وارد صفحه OptinMonster شوید و سپس بر روی دکمه Create New Campaign کلیک کنید.
این کار شما را به وب سایت OptinMonster میبرد که از شما خواسته میشود یک نوع کمپین و یک قالب تبلیغاتی را انتخاب کنید.
برای این برنامه آموزشی باید lightbox را به عنوان نوع کمپین خود انتخاب کنید.
ما از الگوی ” Coupon ” در این برنامه آموزشی استفاده خواهیم کرد، اما میتوانید از هر الگویی که دوست دارید استفاده کنید.
به محض این که یک قالب را انتخاب کنید، از شما خواسته می شود اسمی برای کمپین و آدرس وبسایتتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن این اطلاعات، روی دکمه Start Building کلیک کنید تا ادامه یابد.
این رابط سازنده OptinMonster را با یک پیش نمایش زنده از پنجره شما راه اندازی خواهد کرد.
شما می توانید به سادگی با یک کلیک بر روی هر مورد آن را ویرایش کنید.
همانطور که می بینید ما از پنجره ای استفاده می کنیم که آدرس ایمیل کاربر را جمع آوری می کند.
شما می توانید OptinMonster را با کلیک بر روی زبانه integrations به ارائه دهندگان سرویس ایمیل مورد علاقه خود متصل کنید.
از اینجا می توانید یک integration جدید برای پیوستن به سرویس ایمیل خود با پیغام های روی صفحه نمایش اضافه کنید.
بعد، شما باید انتخاب کنید که چه زمانی و چه کاربرانی را ببینید.
روی دکمه ‘Display Rules’ از منوی چپ کلیک کنید، و OptinMonster لیستی از دستورالعمل های نمایش پیشفرض را به شما نشان خواهد داد که میتوانید از آن استفاده کنید.
ابتدا بر روی گزینۀ ‘Exit Intent‘ کلیک کنید تا آن را گسترش دهید و سپس مطمئن شوید که فعال است.
Exit-Intent اساسا رفتار کاربر را تشخیص می دهد و آنها را با یک پیام در لحظه ای دقیق که قرار است از آن بیرون بیایند مطلع می کند.
وقتیکه بازدیدکننده یک محصول را به سبد اضافه می کند، ووکامرس به طور خودکار کوکی “woocommerce_items_in_cart” را در مرورگر خود با تعداد موارد موجود در سبد خرید خود تنظیم می کند.
ما می خواهیم صفحه ما برای کاربرانی که محصول در سبد خرید دارند نشان داده شود.
برای انجام این کار، به پایین حرکت کنید و سپس بر روی ‘Select visitors with a cookie‘ کلیک کنید تا آن را گسترش دهید.
این دستورالعمل به شما این امکان را می دهد تا زمانی که یک کوکی خاص پیدا می شود، یک کمپین را فعال کنید.
در اینجا شما باید وضعیت را به «Active» تغییر دهید.
پس از آن، با کلیک بر روی دکمه ‘Add a condition’ و انتخاب ‘Cookie value’ .
در نهایت، بر روی دکمه save در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید و سپس روی دکمه publish در کنار آن کلیک کنید.
اکنون کمپین شما آماده است تا در فروشگاه ووکامرس شما عرضه شود.
شما فقط باید روی برگه “OptinMonster” در منطقه مدیریت وردپرس خود کلیک کنید و سپس روی برگه “Campaigns” کلیک کنید.
شما تبلیغاتی که در آن لیست کردهاید را خواهید دید. اگر کمپین خود را نمیبینید، روی دکمه ” Refresh campaigns ” کلیک کنید.
بعد، شما باید روی پیوند ‘Go Live’ در زیر کمپین خود کلیک کنید.
ظاهر سبد شما در حال حاضر این پنجره می باشد.
برای تست، شما باید یک پنجره مرورگر جدید را در حالت ناشناس باز کنید و از فروشگاه خود بازدید کنید.
چند محصول را به سبد خرید اضافه کنید و سپس ترک کنید.
تبریک! شما اولین کمپین بهینه سازی خود را برای تبدیل بازدید کننده به مشتری تنظیم کرده اید.
دیگر ایدههای کمپین برای افزایش WooCommerce Conversions
OptinMonster یک ابزار قدرتمند با تنوع سبک های مختلف کمپین است که شما می توانید با طیف گسترده ای از قوانین نمایش استفاده کنید.
به شما این امکان را می دهد تا مشتریان را با پیام های بسیار موثر در زمان مناسب هدف قرار دهید.
در اینجا برخی از ایده های تبلیغاتی وجود دارد که می تواند به شما در افزایش WooCommerce Conversions کمک کند.
استفاده از Multiple Campaign Types
OptinMonster همراه با چندین سبک تبلیغاتی از جمله افزونه های سبد، اسلاید در جعبه اسکرول، نوار شناور، تایمر شمارش معکوس، فرم های نوار کناری، خطوط درون خط و …می آید.
شما میتوانید نرخ تبدیل ووکامرس خود را با استفاده از انواع مختلف کمپین به حداکثر برسانید.
برای مثال، شما میتوانید کاربران را هدف قرار دهید و وب سایت خود را با یک پنجره باز بگذارید.
در حالی که کمپین های دیگری را در سراسر فروشگاه نشان دهید.
استفاده از Page Level Targeting
با OptinMonster می توانید کمپین های خود را در هر صفحه ای در وب سایت خود نمایش دهید.
این صفحه می تواند یک محصول، دسته بندی محصول، یک پست وبلاگ، صفحه اصلی یا یک صفحه فرود باشد.
در مدیریت وردپرس به صفحه OptinMonster بروید و روی «Edit output settings» زیر کمپین خود کلیک کنید.
به شما انواع گزینه های هدف گیری روی صفحه را می دهد که می توانید استفاده کنید.
همچنین شامل گزینه های هدف خاص ووکامرس است.
استفاده Installing and Setting up OptinMonster
شخصی سازی به شما کمک می کند تا تجربه کاربر را بهبود بخشید.
هدف گیری رفتاری به شما امکان می دهد که کمپین خود را بر اساس رفتار مشتریان هدف قرار دهید.
مثال، شما می توانید با نام خود وارد حساب مشتری شوید، محصولات خود را با تخفیف یا کوپن ، پیشنهاد دهید.
کمپین خود را در برنامه OptinMonster ویرایش کنید و روی برگه Display Rules کلیک کنید.
به بخش “Who should see campaign” بروید و یک گنج از گزینه های هدف را پیدا کنید.
بر روی هر یک از این گزینه ها کلیک کنید تا آنها را گسترش دهید.
از اینجا می توانید مجموعه قوانین را فعال کنید و آن را تنظیم کنید.
استفاده از FOMO برای افزایش تبدیل ووکامرس
می توانید از این رفتار انسانی با استراتژی بازاریابی خود بهره مند شوید و تبدیل خود را بهبود بخشید.
OptinMonster همراه با قالب تایمر شمارش معکوس، میله های شناور و تم های کوپن است.
می توانید برای ساخت FOMO در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.
ترکیب آن با هدف گیری و سفارشی سازی رفتاری برای ایجاد کمپین شما موثرتر است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع، مقاله ما در مورد نحوه استفاده از FOMO در وردپرس مطالعه کنید.
همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد آموزش نحوه فعال کردن ردیابی مشتری در ووکامرس با گوگل آنالیتیکس ببینید.
ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا نحوه تبدیل بازدید کنندگان ووکامرس به مشتری را بیاموزید.
وحید رنجبر هستم مهندس برنامه نویسی و یکی از طرفداران پروان وب حدود 5 سال است که در زمینه سایت وردپرس مشغول به کار هستم.
لیست نظرات