نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

در این مقاله به بررسی وضعیت کلمه کلیدی در گوگل و آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی می پردازیم.
در این آموزش نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل برای رتبه کلمه کلیدی در گوگل به سه روش استفاده از ابزار یاد می دهیم.

انتخاب کلمه کلیدی چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یک تکنیک تحقیقاتی است که توسط سازندگان محتوا و متخصصان SEO به کار می‌رود.
از این کلمات و عبارات در وب سایت خود استفاده کنید تا ترافیک جستجو بیشتری کسب کنید.
بسیاری از مبتدیان تصور می کنند که آنها یک ایده واضح دارند که کاربران چه می خواهند.
ابزارهای قدرتمندی وجود دارد که می توانند به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده ها کمک کنند.
ایده‌هایی را بیابید که به شما در رشد ترافیک و ایجاد محتوای بسیار جذاب که کاربران دوست خواهند داشت.

با استفاده درست از انتخاب کلمه کلیدی به عنوان بخشی از استراتژی محتوا، می توانید به موارد زیر دست یابید:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب که کاربران واقعا در جستجوی آن هستند.
  • ایده های محتوایی را که برای رتبه بندی آسان و حجم جستجو مناسب هستند، پیدا کنید.
  • پیدا کردن آنچه که رقبای شما انجام می دهند و سپس آنها را با یک استراتژی محتوای بهتر از آن استفاده کنید.
  • دریافت ترافیک جستجو بیشتر و رشد مخاطبان خود با مقاله جدید.

بیایید نگاهی به نحوه انجام انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت وردپرس خود بیندازیم و باعث افزایش ترافیک جستجو شویم.
ما هر یک از آنها را بهمراه نحوه استفاده درست از آنها برای انجام انتخاب کلیدواژه را آموزش می دهیم.

قبل از معرفی انواع روش ها بهترین روش و افزونه رو به شما پیشنهاد میکنیم که میتونید از اینجا اون رو تهیه کنید.

1. SEMRush

semrush - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

SEMRush یکی از بهترین ابزارهای سئو در بازار است.
این مجموعه کامل SEO با ابزارهایی برای انجام تحقیقات آلی، پرداخت تحقیقات تبلیغاتی، تحقیقات کلید واژه و تجزیه و تحلیل رقابت عمیق است.
برای شروع، به سادگی به وب سایت SEMRush بروید و یک کلمه کلیدی یا URL وبسایت خود را وارد کنید.

semrush keyword - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

به شما یک مرور کلی از کلمات کلیدی که وارد کرده اید را نشان می دهد.
می توانید حجم جستجو (تعداد جستجوهای متوسط)، CPC برای تبلیغات پرداخت شده و تعداد نتایج جستجو را ببینید.
به پایین بروید و مروری بر کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مربوطه خواهید دید.
می‌توانید بر روی نمای کامل گزارش کلیک کنید تا لیست کامل را بررسی کرده و یا آن‌ها را به فایل CSV صادر کنید.

relatedkeywords - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

به پایین بروید و فهرست نتایج جستجوی کلمه کلیدی را که وارد کرده اید خواهید دید.
شما می توانید بر روی هر یک از این لینک ها کلیک کنید تا گزارش کامل را مشاهده کنید.
این گزارشات به شما کمک خواهد کرد که این صفحات را برای این کلمات کلیدی ببینید.

شما همچنین می توانید از “Keyword Magic Tool” جدید خود استفاده کنید.

Keyword Magic Tool دسترسی سریع تر به تحقیقات گسترده تر کلمات کلیدی در شرایط مرتبط را به شما می دهد.
شما می توانید بر روی دکمه افزودن در کنار کلمه کلیدی کلیک کنید تا آن را به تجزیه و تحلیل کلیدواژه اضافه کنید.

keywordmagic - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

ابتدا بهترین کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو را پیدا کنید.
قدم بعدی تحلیل رقابت برای این کلمات کلیدی است.
روی لینکهایی که قبلا برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کرده اند کلیک کنید تا یک تجزیه و تحلیل دقیق را ببینید.

keywordcompetition - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

شما قادر به دیدن لینک های مربوط به آن URL خاص و سایر کلمات کلیدی که صفحه را رتبه بندی می کند، و تعداد ترافیك جستجو خواهید بود.
به طور کلی، SEMRush بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی در بازار است.
این ابزار نه تنها ایده های کلیدی، بلکه به شما کمک می کند که رتبه کلمه کلیدی در گوگل را بدست آورید.

2. Ahrefs

ahrefs - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

Ahrefs یکی از قدرتمندترین ابزار جستجو کلمات کلیدی در بازار است.
به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چرا رقبایتان به قدر کافی رتبه بندی می شوند.
آنچه شما باید انجام دهید این است که آنها را در نتایج جستجو به کار بگیرید.
Ahrefs روزانه بیش از ۶ میلیارد صفحه را در بر می‌گیرد با بیش از 12 تریلیون لینک در فهرست خود از 200+ میلیون نام دامنه باز می شود.
زیبایی واقعی این است که چگونه پلتفرم آنها به شما در استفاده از این داده ها کمک می کند.
این رابط کاربری بصری است که تمام داده ها را به بخش های مختلف تجزیه می کند.
نام دامنه را در فیلد جستجو وارد کنید و Ahrefs اطلاعات فراوانی را نمایش می دهد.

ahrefs report overview - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

این مقاله یک مرور کلی از نتایج با تعداد کلی لینک ها ، ارجاع دامنه ها، کلمات کلیدی ارگانیک و مرور محتوای آن به شما نشان خواهد داد.
ابتدا بر روی ” Organic Keywords ” کلیک کنید.
سپس Ahrefs فهرستی از کلمات کلیدی برای نام دامنه با حجم جستجو، رتبه جستجو، نشانی اینترنتی، و … به شما نشان خواهد داد.

ahrefs keywords - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

شما همچنین می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجو، ایده های کلیدی را ایجاد کنید.
ابزار جستجو کلید واژه Ahrefs لیستی از پیشنهادات کلیدی را با حجم جستجو، نمره دشواری و کلیک ایجاد می کند.
Ahrefs همچنین با ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل محتوا، رتبه بندی ردیابی، نظارت بر وب و موارد دیگر می آید.
شما می توانید تمام گزارش ها را در قالب CSV یا PDF صادرات کنید و در نرم افزار مورد علاقه خود کار کنید.

3. AnswerThePublic

answerthepublic - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

AnswerThePublic یک ابزار تحقیقاتی کلیدی و ابزار ایده های محتوایی است.
این مدل از ویژگی گوگل و بینگ خودکار استفاده می کند و اطلاعات را در فرمت بصری قابل درک تر ارائه می دهد.
به سادگی از وبسایت دیدن کنید و یک کلمه کلیدی یا عبارت را وارد کنید.
این ابزار کلمات کلیدی را به نقشه های بصری، گزارش سوالات، پیشنهادها، مقایسه ها، الفبایی و کلمات کلیدی مرتبط تقسیم می کند.
keywordvisualization - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

شما می‌توانید بر روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید و بررسی وضعیت کلمه کلیدی در گوگل را در یک زبانه جدید مرورگر مشاهده کنید.
می توانید سوالاتی را که افراد به دنبال آن هستند را مشاهده کنید و اینکه چطور می‌توانید با محتوای مرتبط به آن‌ها پاسخ دهید.
همه کلمات کلیدی در یک صفحه ارائه شده است. شما می توانید داده ها را به صورت تصاویر دانلود کنید.
یا آنها را به یک فایل CSV صادر کنید و با نرم افزار صفحه گسترده مورد نظر خود استفاده کنید.

downloaddata - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

نکات کلیدی انتخاب کلمه کلیدی مناسب

تمام ابزارهای ذکر شده در بالا، آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی و گنجینه‌ای از داده‌ها را به شما خواهند داد.
انتخاب کلید واژه خود را با کلمات کلیدی وسیع‌تر شروع کنید.
سپس آن را محدود کنید تا کلمات کلیدی با رقابت کم و حجم جستجوی بیشتر پیدا کنید.
URL خود را در SEMRush یا Ahrefs وارد کنید تا عملکرد کلید واژه خودتان را ببینید و سپس آن را با رقبای خود مقایسه کنید.
تمرکز بر پیدا کردن کلمات کلیدی که به سوالات مشتریان شما پاسخ می دهد و به آنها در تصمیم گیری خرید کمک می کند.
انتخاب کلمه کلیدی خود را برای اکثر کلمات کلیدی جستجو محدود نکنید.
شما به راحتی می توانید برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید و بر آن تکیه کنید.

چگونه انتخاب کلمه کلیدی را در کسب و کار و یا سایت خود اعمال کنید؟

هدف اصلی این تحقیق این است که بفهمید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند.
آنگاه به دنبال آن کلمات کلیدی در نتایج جستجو قرار می‌گیرند.
چندین راه برای انجام این کار بسته به استراتژی محتوای شما وجود دارد.

  • یک استراتژی بازاریابی محتوا مناسب را در اطراف تحقیقات کلیدی جدید خود طراحی کنید.
  • با استفاده از این کلمات کلیدی، مقالات محتویات مفیدی، پست های وبلاگ، فتوشاپ، فیلم ها و موارد دیگر را ایجاد کنید.
  • وب سایت های کسب و کار می توانند صفحات فرود، مستندات، سوالات متداول و سایر محتواها را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید ایجاد کنند.
  • اگر شما فروشگاه آنلاین دارید، می توانید از این کلمات کلیدی در عناوین محصول، توضیحات، دسته های محصول و … استفاده کنید.

چگونه می‌توانم عملکرد انتخاب کلمات کلیدی خود را دنبال کنم؟

ابتدا، شما باید در Google Search Console ثبت نام کنید.
این کار به شما اطلاعاتی در مورد نحوه نگرش گوگل به وب سایت شما می‌دهد.
شما همچنین قادر خواهید بود کلیدواژه های رتبه بندی و میانگین موقعیت را در نتایج جستجو ببینید.

 

searchconsole - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

شما همچنین به گوگل آنالیتیک نیاز دارید تا عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید.
MonsterInsights ساده ترین راه برای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس است.
MonsterInsights به شما این امکان را می‌دهد که تعامل کاربر را در وب سایت خود پی‌گیری کنید.

 

و اما آخرین افزونه و ابزار برای این منظور:

Keyword plugin wordpress tool - نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل

و در پایان بهترین افزونه انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پیشنهاد بهترین و پر جستجو ترین کلمات کلیدی رو می تونید در اینجا ببینید.

 

در پایان امیدواریم این مقاله مورد نظر شما قرار گرفته باشد و تا حد کمی به انتخاب شما در کلمات کلیدی خود کمک کند.