بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان – تست واکنش گرا سایت

check site responsive 1 - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

در این پست 8 ابزار رایگان برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت، تشخیص ریسپانسیو بودن سایت، تست ریسپانسیو بودن سایت، نمایش سایت در حالت موبایل، نمایش وب سایت در موبایل، نمایش حالت موبایل در کروم ، تست واکنش گرا بودن قالب معرفی کرده ایم.

بااستفاده از این ابزارها با وارد کردن نام سایت به آسانی می توانید بررسی کنید که سایت شما در دستگاه های مختلف چگونه به نمایش در می آید. آیا ریسپانسیو و در موبایل، تبلت، دسکتاپ و سایر دستگاه ها به خوبی دیده می شود؟

امروزه بررسی ریسپانسیو بودن سایت برای طراحان سایت و برای هر صاحب وبسایت قطعا از اهمین ویژه ای برخوردار است. سایتی که طراحی آن واکنشگرا(Responseve) و بهینه برای دستگاه های مختلف نباشد علاوه بر مشکلات بعدی سئو، بسیاری از مخاطبان هدف خود را از دست خواهد داد.

در ادامه 7 ابزار رایگان و عالی که شامل ابزار و سایت هستند معرفی شده است. این ابزارها که هر یک ویژگی ها و مزایای مختلفی دارند به شما کمک می کنند تا به راحتی بتوانید بررسی کنید که آیا سایت شما ریسپانسیو و واکنشگرا است یا نه.

نمایش حالت موبایل در کروم Chrome

در این لیست اولین ابزار بررسی و تست ریسپانسیو بودن سایت دقیقا در خود مرورگر Chrome وجود دارد. همان ابزاری که برای بررسی کد سایت(Inspect) در مرورگر کروم استفاده می کنید دارای ویژگی بررسی نمایش حالت موبایل در کروم است. بررسی اندازه صفحه و نوع نمایش در دستگاه های مختلف است.
روش کار با این ابزار بسیار راحت است. کافی است سایتی که می خواهید ریسپانسیو بودن ان را تست کنید باز کرده، کلیک راست کرده و سپس گزینه Inspect را انتخاب کنید.
check mobile responsive chrome - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت
پس از باز شدن پنجره Inspect، در بالای صفحه نماد دستگاهها را در کنار دکمه با نام “Elements” مشاهده خواهید کرد. وقتی که روی نماد دستگاه ها کلیک کنید صفحه نمایش شما به قاب ریسپانسیو منتقل می شود.
با دادن ورودی های مختلف مانند انتخاب نوع دستگاه، وارد کردن اندازه صفحه و… بررسی کنید که آیا سایت شما در دستگاه ها و در اندازه های مختلف به خوبی نمایش داده می شود؟
check mobile responsive chrome 1 - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

تست ریسپانسیو بودن سایت با Responsive Test Tool ( بررسی واکنش گرایی سایت )

ابزار responsivetesttool.com مانند اکثر وب سایت های تست ریسپانسیو است، به آسانی URL صفحه ای را که می خواهید در نوار جستجو در بالای صفحه وارد کرده و ریسپانسیو بودن آن را بررسی کنید.
این ابزار لیست زیادی از اندازه های از پیش تعیین شده دستگاه های مختلف را برای انتخاب دارد. به عنوان مثال می توانید بررسی کنید که وبسایت شما در نسخه موبایل سامسونگ s5 چگونه نمایش گذاشته می شود و یا در یک تبلت با یک مدل خاص!
با این حال اگر به یک اندازه دیگر احتیاج دارید، می توانید با وارد کردن اندازه های دلخواه عمل بررسی ریسپانسیو بودن سایت را دنبال کنید.
responsivetesttool.com photo - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

تشخیص ریسپانسیو بودن سایت با Responsive Design Checker

responsivedesignchecker.com ابزاری است با تعدادی از اندازه های صفحه از پیش تعیین شده در دستگاه های موبایل، تبلت و دسکتاپ و گزینه اندازه سفارشی. این ابزار در مقایسه با ابزار بالا که اشاره شد، خط کش شماره گذاری شده در بالای صفحه و یک دکمه چرخش بهره نبرده است. با این حال یک ابزار کاربردی برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت است.
url سایت موردنظر را در نوار ابزار وارد کرده و فقط کافی است بر روی دکمه GO کلیک کنید.
responsivedesignchecker.com  - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

بررسی ریسپانسیو بودن سایت با ScreenFly ( چک واکنش گرا بودن قالب )

ابزار screenfly.org مانند سایر ابزارهای معرفی شده در بالا دارای امکانات لازم برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت است. اما قاب های از پیش تعیین شده آن کمی قدیمی هستند. این ابزار هم مانند سایر ابزارها پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
به عنوان مثال آخرین قاب از پیش تعیین شده در بخش موبایل، آیفون 7X است. اما با این وجود این ابزار هنوز هم خوب کار می کند و دارای ویژگی های اندازه سفارشی، دکمه های چرخاندن و تازه سازی است.
با استفاده از این ابزار هم به آسانی می توانید بررسی کنید که آیا سایت شما در دستگاه های مختلف به خوبی به نمایش گذاشته می شود یا خیر.
screenfly.org  - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

تست ریسپانسیو بودن سایت با Responsinator

responsinator.com هنوز هم یکی از محبوب ترین ابزار بررسی ریسپانسیو بودن سایت است. نمایش عالی آن در دستگاه های مختلف احتمالا دلیل اصلی محبوبیت بالای آن است.
وقتی url سایت را در نوار جستجوی وارد کرده و دکمه سرچ را کلیک می کنید، این ابزار به ترتیب سایت مورد نظر را در دستگاه های مختلف در دو حالت عمودی و افقی به نمایش می گذارد. به این ترتیب کافی است به طرف پایین صفحه اسکرول کنید تا به ترتیب نحوه نمایش سایت در در دستگاه های مختلف را مشاهده کنید.
این ابزار برای بررسی سریع نسخه ریسپانسیو سایت در رایج ترین دستگاه ها و اندازه ها بسیار کاربرد دارد. این ابزار ممکن است همه اندازه ها و از همه دستگاه ها را پوشش ندهد اما یک ابزار عالی برای بررسی سریع سایت در رایج ترین دستگاه ها به شمار می رود.
responsinator.com  - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

نمایش سایت در حالت موبایل با Am I Responsive ( چک کننده واکنش گرایی موبایل )

ami.responsivedesign.is این ابزار تقریبا شبیه ابزار responsinator است که در بالا معرفی شد. با این تفاوت که در این ابزار دستگاه به صورت گروهی در کنار هم به نمایش گذاشته می شود مانند تصویر زیر. نکته مثبت این ابزار این است که شما می توانید نتایج را اسکرین شات کرده و از آن برای نمونه کارهای خود استفاده کنید.
هر یک از دستگاه های نمایش داده شده در این ابزار قابل اسکرول هستند. با کلیک روی قاب هر دستگاه می توانید صفحه آن دستگاه را اسکرول کنید.
ami.responsivedesign.is  1 - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

بررسی ریسپانسیو سایت Pixeltuner ( چک رسپانسیو قالب )

responsive.pixeltuner.de این ابزار فقط 6 دستگاه در اندازه صفحه نمایش از قبل مشخص شده به نمایش می گذارد. اما این اندازه های صفحه نمایش پیش فرض گزینه های مناسبی برای تعیین کیفیت واکنشگرا بودن سایت است.
با این شش اندازه می توانید تقریبا مطمئن باشید که تمام دستگاه ها را پوشش داده اید. تنها محدودیتی که دارد اندازه های بزرگتر از 1500px است.
responsive.pixeltuner.de  - بررسی ریسپانسیو بودن سایت با 8 ابزار رایگان  - تست واکنش گرا سایت

 

تست ریسپانسیو Responsive سایت توسط چک کننده پروان وب

 

جمع بندی

در این پست مجموعه ای از ابزارهای بررسی ریسپانسیو بودن سایت، تشخیص ریسپانسیو بودن سایت، تست ریسپانسیو بودن سایت، نمایش سایت در حالت موبایل، نمایش وب سایت در موبایل، نمایش حالت موبایل در کروم معرفی شدند.
هر یک از این ابزارها کاملا کاربردی و آسان هستند و توسط تیم پروان وب تست شده اند. هر یک از این ابزارها دارای امکانات و ویژگی هایی متفاوتی هستند که می توانید با توجه به نیاز خود از این ابزار های بررسی ریسپانسیو بودن سایت استفاده کنید.


مطالب بیشتر

5/5 - (2 امتیاز)