انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

JOOMLA WORDPRESS - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

تغییر سیستم مدیریت محتوای جوملا به وردپرس ، خوب امروز تصمیم گرفتم به پست و آموزش واسه افرادی که قصد دارند از سیستم جوملا به وردپرس مهاجرت کنند قرار بدم خوب کار به صورت زیر انجام میشه.

قدم اول در انتقال سایت از جوملا به وردپرس ایجاد یک وردپرس در هاست جدید یا ساب دامین در هاست فعلی و درکل راه اندازی یک سایت وردپرس کاملا پاک هست !

پس از نصب وردپرس افزونه FG Joomla to WordPress را نصب و فعال کنید.

پس از نصب افزونه به بخش ابزار > درون ریزی بروید و از ابزارهای موجود ابزار Joomla (FG) را انتخاب کنید.

حالا شما با صفحه ای مانند صفحه زیر روبرو می شوید ؛

joomla importer wordpress1 - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

حالا مطابق عکس اطلاعات مورد نظر از دیتابیس سایت جوملای خود و پورت میزبان را مشخص کنید.

برای بدست آوردن اطلاعات دیتابیس سایت جوملای خود به داشبورد جوملای خود را مراجعه کنید و از طریق بخش سرور Global Configuration » Server اطلاعات میزبان را بدست آورید.همچنین این اطلاعات را می توانید از طریق فایل configuration.php موجود در روت سایت جوملای خود بیابید.

joomla db settings 1 - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

پس از ارائه پایگاه داده های خود، ” Behavior” را انتخاب کنید. اگر می خواهید فایل های رسانه ای مانند تصاویر را از جوملا به وردپرس وارد کنید اطمینان حاصل کنید که گزینه ی Force media import را تیک زده اید. در نهایت بر روی گزینه ی “Import content from Joomla to WordPress” کلیک کنید.

import joomla wordpress 5 - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

این افزونه یک اسکریپت اجرا و شروع به انتقال مطالب شما از جوملا به وردپرس خواهد کرد. بسته به اینکه چه مقدار مطالب داشته باشید، روند انتقال ممکن است طول بکشد. پس از اتمام عملیات بایستی با پیامی مشابه پیام زیر مواجه شوید ؛

joomla import success - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

هنگامی که همه ی مطالب خود را از جوملا به وردپرس منتقل کردید، گام بعدی این است که تمام لینک های داخلی خراب شده را تعمیر کنید. به سمت پایین صفحه ی منتقل دهنده ی جوملا (FG) حرکت کنید و بر روی دکمه Modify internal links کلیک کنید.

joomla wordpress internal links - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

و پایان ! این روش کاملا تست شده و در آخرین بار ۲۴۰۰ مطلب انتقال داده شده است.

و اما اگر بخواین محتویاتتون رو از جوملا به وردپرس انتقال بدین کامل تر اینجا توضیح دادیم:

آموزش انتقال مطالب از سیستم جوملا به وردپرس

 

و اما یه تاریخچه کوچک از وردپرس و اینکه چرا وردپرس را انتخاب کنیم؟

اگر علاقه مند به داشتن اطلاعات درباره تاریخچه وردپرس از سال 2003 تا 2018 هستید حتما این مطلب را مطالعه کنید. شاید شما به تازگی با این سیستم مدیریت محتوا آشنا شده باشید اما در اصل این CMS تاریخچه ای پربار و طولانی دارد. در این پست ما می خواهیم نگاهی دوباره به تاریخچه وردپرس برای نشان دادن چگونگی شکل گیری آن در طول زمان داشته باشیم.

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در اینترنت است که بیش از 31 درصد وبسایت ها از آن استفاده می کنند. داستان وردپرس مربوط به زمانی می شود که این پروژه توسط یک جامعه متشکل از توسعه دهندگان، کاربران و حامیان هدایت می شد. داستان وردپرس از آنجا آغاز شد که توسعه نرم افزارهای وبلاگ نویسی موجود یعنی b2 / cafelog توسط توسعه دهندگان اصلی آن متوقف شد.

در سال 2003، دو کاربر b2/cafelog به نام های Matt Mullenweg و Mike Little تصمیم به راه اندازی یک پلتفرم جدید گرفتند. آن ها احتمالا نمی دانستند که این سفری که شروع کرده اند به جایی می رسد که میلیون ها کاربر در جهان را درگیر خود می کند؛ هزاران شغل ایجاد خواهد کرد و کل صنعت توسعه دهندگان، طراحان، نویسندگان، وبلاگ نویسان و ناشران وب، را متحول می کند. در تاریخ 27 می سال 2003 Matt اعلام کرد که اولین نسخه وردپرس در دسترس قرار دارد و کاربران می توانند از آن استفاده کنند و اولین نسخه توسط جامعه اینترنت با موفقیت پذیرفته شد. نسخه اول وردپرس شامل یک رابط کاربری جدید وبا با قالبی جدید و سازگار با XHTML 1.1 بود. قسمت ویرایشگر پست مانند عکس زیر بود:

wordpress firstrelease - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

 

در ماه مه سال 2004 نسخه 1.2 وردپرس با معماری جدید که قابلیت افزونه ها بود، عرضه شد. یکی از قابلیت ها و سیاست های کاری Matt این بود که کاربران می توانستند با نوشتن افزونه به جامعه وردپرس کمک کرده و همچنین علاوه بر پیشرفت سایت خود، به درآمد زایی از طریق افزونه ها نیز فکر کنند.

در آن زمان وردپرس خود را به جامعه وبلاگ نویسان به خوبی معرفی کرد و به مرور راه را برای وبمستر ها آسان و آسان تر نمود. یکی از بزرگترین رهبران وبلاگ نویسان و ارائه دهندگان ابزار وبلاگ در آن زمان Moveable Type بود.

آن ها شرایطی برای ارائه ابزار معرفی کردند که به نفع کاربران نبود و همین دلیلی شد که برخی به دنبال پلتفرم جدیدی باشند. نسخه 1.2 وردپرس که یک ورژن بلند پروازانه بود با قابلیت هایی که باعث راحتی بیشتر کاربران می شد به جامعه معرفی شد و همین باعث شد نرخ رشد وردپرس بیش از پیش افزایش یابد.

 

wp12 - انتقال سایت از جوملا به وردپرس + انتقال محتویات و مطالب

در حال حاضر وردپرس یکی از محبوب ترین و بهترین سیستم های مدیریت محتوای(CMS) است که به صورت متن باز و کاملا رایگان ارائه می شود (لازم به ذکر است که وردپرس بر پایه مجوز GPL است) که شما می توانید با کمک آن یک سایت قدرتمند را راه اندازی کنید. یکی از ویژگی های مثبت سیستم مدیریت محتوا وردپرس برنامه نویسی آن به زبان قدرتمند php می باشد که یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی تحت وب است.

5/5 - (1 امتیاز)