تغییر نام پوشه wp-content در وردپرس

add - تغییر نام پوشه wp-content در وردپرس

با سلام خدمت کاربران عزیز پروان وب در خدمت شما هستیم با آموزش تغییر نام پوشه wp-content در وردپرس . شاید بپرسید که خب با تغییر نام پوشه wp-content در وردپرس چه چیزی به ما میرسه یا اینکه اصلا این کار چه اهمیتی داره؟ راستش به نظر من تنها فایده ای که داره اینه که کاربرا با دیدن سورس سایت شاید نتونن متوجه بشن که سایت وردپرسی هستش، مزیت دیگه این کار اینه که با تغییر نام این پوشه، وب سایت شما کمتر حالت وردپرسی داره و این امر باعث بالا رفتن امنیت وب سایت میشه.

در ابتدا بیایید با هم نام پوشه در تغییر بدیم و برای مثال نام اون رو از wp-content  به  parvanwebl تغییر بدیم. اتفاقی که می افته اینه که وردپرس قالب ها ، افزونه ها و حتی فایل ترجمه فارسی وردپرس رو دیگه پیدا نمیکنه و تمامی قالب ها و افزونه های غیرفعال میشن مثل تصویر پایین.

2 - تغییر نام پوشه wp-content در وردپرس

حالا باید یک سری تغییرات در فایل wp-config.php انجام بدیم ولی قبل از هر کاری یک نسخه پشتیبان از این فایل تهیه کنید تا در صورتی که جایی از تغییرات رو اشتباه کردیم بتونیم به حالت اول برگردیم.در مرحله اول قبل از عبارت

require_once(ABSPATH . 'wp-settings.php');

این عبارت رو قرار بدید

define ('WP_CONTENT_DIR',  dirname(__FILE__) .'/parvanweb') ;

خط بالا به وردپرس میگه که پوشه wp-content  به parvanweb تغییر نام داده شده.بعد از اضافه کردن خط بالا وردپرس قالب ها و افزونه های نصب شده و فایل ترجمه  رو پیدا میکنه مثل تصویر زیر:

امتیاز دهید