تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

what is diffrent post vs page - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ این پرسش ممکن است سوال شما هم باشد که برگه و نوشته چه تفاوتی دارند و هر یک چه کاربردی دارند.

به طور پیش فرض، وردپرس دارای دو نوع محتوا است: پست ها(Post) و صفحات(Page). اغلب افراد ممکن است تفاوت و کاربرد هر یک از این محتوا ها را ندانند. اگر در وردپرس تازه کار هستید، ممکن است بین پست ها و صفحات سایت اشتباه کنید. حتی پست ها و برگه ها در وردپرس را مشابه هم در نظر بگیرید.

کاربران پروان وب از ما می پرسند: چرا به هر دو نیاز دارند؟ چه زمانی باید از پست ها(Post) استفاده کنند؟ چه زمانی باید از صفحات(Page) استفاده کنند؟ در این آموزش به این سولات مهم شما کاربران پروان وب پاسخ داده خواهد شد. تا به خوبی بررسی کنیم یک نوشته و برگه چه تفاوتی باهم دارند.

  • نتیجه آموزش: شناخت تفاوت نوشته و برگه در وردپرس و کاربرد هر یک

 

نوشته یا پست(Post) در وردپرس چیست؟

نوشته یا پست(Post) همان پست های محتوای سایت شماست که همه روزه در سایت در قالب اخبار، آموزش و … منتشر می شود. پست ها جدید ترین مطالب سایت شماست که به ترتیب در سایت لیست شده اند. این نوشته ها را در اغلب وبسایت ها، سایت های آموزشی، خبری، دانلود و… می توانید مشاهده کنید.

وردپرس بیشتر با امکان قدرتمند وبلاگ نویسی، محتوا نویسی شناخته می شود. اگر از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده میکنید، پس حتما بیشتر با محتوا و نوشته ها سر و کار خواهید داشت.

برای ایجاد و یا ویرایش یک پست جدید (Post) می توانید از پیشخوان وردپرس بخش نوشته ها >> همه نوشته ها یا نوشته ها >> افزودن نوشته را انتخاب کنید.

 

new post - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

نوشته ها، به ترتیب با توجه به زمان ارسال در سایت دسته بندی می شوند. هر نوشته ای که در یک سایت منتشر می شود دارای تاریخ و زمان ارسال است که زمان انتشار آن در سایت کاملا مشخص است.

در پست ها این امکان را دارید تا نوشته های خود را بر اساس دسته ها و برچسب ها سازماندهی کنید. هر یک از پست ها به صورت دسته بندی شده در دسته های مختلف و همراه با برچسب منتشر می شوند. در تصویر زیر نمونه ای از آن مثال زده شده است.

 

sample post - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

دارای بخش نظرات، قابلیت اشتراک، انتشار در rss

از آنجا که پست های وردپرس با در نظر گرفتن زمان و تاریخ منتشر می شوند. این پست ها از طریق RSS به صورت همزمان ارسال می شوند. در نتیجه با این کار خوانندگان شما می توانند از طریق فیدهای RSS از جدیدترین به روزرسانی پست و سایت شما مطلع شوند.

مورد بعدی، اجتماعی بودن پست ها است. ماهیت بسیار مناسب پست ها آن را کاملا اجتماعی می کند. به عنوان نمونه می توانید از افزونه های اشتراک اجتماعی در پست استفاده کنید. تا به کاربران خود اجازه دهید پست های شما را در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، LinkedIn، Pinterest و غیره به اشتراک بگذارند.

نوشته ها دارای بخش نظرات هستند که به کاربران امکان می دهد درباره موضوع پست نظر دهند، مشکلات و یا سوالات خود را مطرح کنند. در پست ها به طور پیش فرض، نظرات و بازخورد ها فعال هستند.

 

comment new post - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

پست های دارای نام نویسنده و تاریخ انتشار به روز شده هستند.

بهترین مثال برای یک پست وردپرس می تواند همین مقاله ای باشد که در حال مطالعه آن هستید. اگر به بالای مقاله بروید، می توانید دسته پست ها، آخرین تاریخ بروزرسانی، نام نویسنده و دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید. و همینطور محتوای جذاب پست ها هست که آن را از برگه ها متمایز می کند.

 

post social tol - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

در انتها و بعد از محتوای مقاله اصلی، بخش نظرات وجود دارد که کاربران می توانند نظرات، سوالات خود را درباره موضوع مقاله مطرح کنند. در حالی که این موارد در یک برگه، صفحه (Page) به طور پیش فرض وجود ندارد.

حالا که دانستیم یک پست چه ویژگی هایی دارد، بیایید باهم نگاهی به ویژگی های یک برگه بیندازیم.

 

برگه یا صفحه (Page) در وردپرس چیست؟

برگه یا صفحه(Page) محتوایی از نوع ثابت هستند و در طول عمر سایت معمولا یک بار ایجاد می شوند. مانند مطالب مربوط به صفحه قوانین سایت، صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی، صفحه تماس با ما، درباره ما و غیره.

در زمان انتشار یک صفحه، تاریخ انتشار آن در پایگاه داده وردپرس ایجاد می شود اما در سایت بدون تاریخ و زمان منتشر می شوند. صفحات، بدون تاریخ و زمان منتشر می شوند.

به عنوان مثال، صفحه مربوط به تماس با ما ممکن است در طول عمر سایت یک بار ایجاد و دیگر بروزرسانی هم نشود. این نوع صفحات بدون تاریخ و زمان منتشر می شوند و هنگام بروزرسانی، تاریخ و زمان بروزرسانی مشخص نخواهد شد.

از این رو به این نوع صفحات می تواند عنوان صفحات ثابت در نظر گرفت. صفحه ها بر خلاف پست ها، به طور پیش فرض در فیدهای RSS موجود نیستند و همزمان با انتشار یک صفحه، آن صفحه در فید Rss قرار نمیگیرد.

می توانید صفحات را در وردپرس از فهرست برگه ها >> برگه جدید یا برگه ها>> همه برگه ها در داشبورد خود اضافه و ویرایش کنید. نحوه افزودن صفحه افزودن صفحه جدید به این صورت است:

 

new page - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

عدم اشتراک و نبود بخش نظرات در صفحه

صفحات با توجه به موضوع و محتوایی که در آن منتشر می شوند قابلیت اجتماعی شدن ندارند. به عنوان مثال نباید انتظار داشته باشیم که دیگران صفحه تماس با ما سایت را به اشتراک بگذارند یا صفحه قوانین سایت را به دیگران معرفی کنند. از این رو این صفحات دارای کلید های اجتماعی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نیستند.

همچنین صفحات یک سایت بخش نظرات ندارند. طبق مثال بالا نباید از کاربران انتظار داشت که در مورد صفحه تماس با ما یا صفحه قوانین سایت نظر دهند. اما با این حال گزینه ای برای فعال کردن نظرات وجود دارد، اما به طور پیش فرض برای صفحات وردپرس شما غیرفعال است.

 

new page and comment - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

 

برخلاف پست ها، ماهیت صفحات سلسله مراتبی است. به عنوان مثال، شما می توانید در یک صفحه زیر صفحه یا صفحه مادر داشته باشید. هنگام ویرایش یک صفحه، به راحتی می توانید با انتخاب یک صفحه مادر از ویژگی های صفحه، یک صفحه را به زیر صفحه تبدیل کنید.

 

new page attribute - تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ تفاوت پست Post و صفحه Page

 

قابلیت ایجاد الگوی های سفارشی برای هر صفحه

این ویژگی ها به شما امکان می دهد صفحات خود را با هم سازماندهی کنید و حتی یک الگوی سفارشی به آنها اختصاص دهید.

وردپرس به طور پیش فرض دارای این قابلیت است که به شما امکان می دهد با استفاده از تم خود الگوهای صفحه سفارشی ایجاد کنید. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا در صورت لزوم ظاهر هر صفحه را سفارشی کنند.

در بیشتر قالب ها، پست و صفحات یکسان به نظر می رسند. اما هنگامی که از صفحه خود برای ایجاد یک صفحه فرود یا یک صفحه گالری استفاده می کنید، ویژگی الگوهای صفحه سفارشی بسیار مفید و کاربردی هستند.

صفحات همچنین دارای دارای ویژگی  “ترتیب” هستند. که به شما امکان می دهد ترتیب صفحات را با اختصاص مقدار عددی به آن تنظیم کنید. همچنین این ویژگی توسط افزونه هایی مانند Simple Page Ordering که به شما امکان می دهد ترتیب صفحات را مرتب کنید، انجام دهید.

 

برگه Page در مقابل پست Post (تفاوت های کلیدی)

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس: به طور خلاصه، موارد زیر تفاوت های اساسی بین پست ها و صفحات در وردپرس هستند.

  1. پست ها دارای زمان انتشار و صفحات بدون زمان انتشار
  2. پست ها قابلیت اجتماعی و صفحات اجتماعی نیستند
  3. پست ها با استفاده از دسته ها و برچسب ها دسته بندی می شوند. در مقابل صفحات ترتیب بندی می شوند و می توانند به صورت صفحات مادر و یا زیر صفحه سازماندهی شوند.
  4. پست ها در خوراک RSS وجود دارد در مقابل صفحات نیستند.
  5. پست ها دارای نویسنده و تاریخ انتشار هستند در حالی که صفحات ندارند.

تفاوت هایی که در بالا ذکر کردیم ممکن است استثنا داشته باشد. با وجود این تفاوت ها، شباهت هایی هم بین صفحات و پست ها در وردپرس وجود دارد.

به عنوان مثال هر دو برای انتشار مطالب استفاده می شوند. می توانید متن، تصویر، فرم و … را به هر دو پست و صفحه اضافه کنید. در هر دو صفحه و پست ها یک قسمت ویژه متای تصویر وجود دارد.

شما می توانید با توجه به نیاز خود از هر دو نوع محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال بدون استفاده از پست ها یا ویژگی های وبلاگ نویسی وردپرس، می توانید وب سایت خود را بسازید. همچنین می توانید برای اخبار، اطلاعیه ها و سایر مقالات خود یک وب سایت تجاری با صفحات و یک بخش وبلاگ جداگانه(پست ها) ایجاد کنید.

 

سوالات متداول کاربران

در زیر به برخی از سوالات متداول کاربران درباره پست ها و صفحات و نحوه استفاده صحیح از آنها در وردپرس اشاره کرده ایم.

1. چند پست و یا صفحه می توانم داشته باشم؟

در سایت وردپرس بر خلاف وبلاگ های ایجاد شده با زیر دامنه، هیچ محدودیتی در ایجاد پست و یا صفحه وجود ندارد. هر تعداد پست و یا هر تعداد صفحه ای که در نظر دارید می توانید ایجاد کنید. ویژگی بارز یک سایت وردپرسی عدم محدودیت آن در ایجاد برگه و یا صفحه جدید است.

2. آیا تفاوتی در مزایای سئو «برگه » و «نوشته » وجود دارد؟

موتورهای جستجو محتواهای سازماندهی شده را دوست دارند. و همینطور به محتواهای بدون تاریخ مانند صفحات ارزش بیشتری قائل هستند. اما با این وجود، جدیدترین مطالب و محتواهای بروز مانند پست ها اولویت زیادی دارند.
به طور خلاصه، ممکن است از نظر سئو بین یک صفحه و پست تفاوت وجود داشته باشد. اما اگر در وردپرس تازه کار هستید نیازی نیست نگران این موضوع باشید. به جای این موضوع می توانید بر روی کیفیت محتوا، کاربر پسند بودن محتواو سازماندهی سایت خود برای کاربران متمرکز شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به آموزش های ما در حوزه سئو، وردپرس مراجعه کنید.

3- آیا می توانم پست ها را به صفحات و بالعکس تبدیل کنم؟

بله با استفاده از افزونه post type switcher، به آسانی می توانید صفحات و پست ها را بالعکس به هم تبدیل کنید. اگر در وردپرس تازه کار هستید ممکن است به اشتباه یک پست را در قالب برگه منتشر کرده باشید و یا یک صفحه درباره ما را در قالب پست منتشر کرده باشید.
در این شرایط اگر سایت شما در گوگل ایندکس شده باشد، حذف کردن محتوا ها می تواند با مشکل همراه شود. بنابر این با استفاده از افزونه post type switcher به آسانی می توانید محتوای خود را از برگه به پست و از پست به برگه تبدیل کنید.

4- آیا به غیر از پست ها و صفحات، در وردپرس محتوای دیگری وجود دارد؟

بله وجود دارد اما برگه ها و پست ها محتواهای اصلی در هر سایت وردپرسی است. محتواهای دیگر ممکن است کمی با تغییرات همراه باشند. با این حال شاکله اصلی سایر محتواها را همین دو محتوا یعنی برگه ها و پست ها تشکیل می دهند.
به عنوان مثال، وردپرس به توسعه دهندگان این امکان را می دهند تا انواع پست های سفارشی خود را ایجاد کنند. این پست های سفارشی مانند ایجاد «محصولات» در ووکامرس می تواند از انواع دیگر محتواها باشد. این ویژگی ها توسط پلاگین های مختلف برای ایجاد انواع محتوا در وردپرس استفاده می شود.

جمع بندی

در آموزش امروز به تفاوت نوشته و برگه در وردپرس پرداخته شد. خیلی از افراد تازه کار ممکن است در استفاده از این دو محتوا دچار اشتباه شوند. و یا حتی آن ها را مشابه هم در نظر بگیرند. همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، هر یک از این دو نوع محتوا یعنی برگه و نوشته دارای ویژگی ها و کاربرد مختلفی هستند.

شناخت ویژگی ها و کاربرد هر یک به شما صاحب سایت کمک می کند. تا بدانید تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست و هر یک در چه موقعیتی استفاده می شود. امیدواریم این آموزش مورد پسند شما کاربران پروان وب قرار گرفته باشد.

در صورت لزوم می توانید، سوالات و یا نظرات خود را زیر این پست با ما مطرح کنید.


مطالب بیشتر در این مورد:

افزودن پس زمینه های سفارشی برای پست و برگه وردپرس

معرفی افزونه بستن نظرات در برگه های وردپرس با No Page Comment

افزونه انتقال آدرس برگه به لینک جدا

آموزش نحوه ارسال پست های مهم در وردپرس – پست سنجاق شده در وردپرس چیست؟

5/5 - (3 امتیاز)