خرید وی پی اس از سرویس دهنده خارجی یا داخلی

image 56208b86247f0b3b98608a806ef9476cb4a76942 - خرید وی پی اس از سرویس دهنده خارجی یا داخلی

امروز میخواهم به یک مورد بسیار مهمی اشاره کنم که اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که از سرور مجازی یا همان وی پی اس استفاده می کنید این سوال را از خودتون خواهید پرسید یا پرسیده اید که آیا خرید وی پی اس از ارائه دهنده خارجی با صرفه است یا داخلی؟ این مسئله نقاط مثبت و منفی هایی دارند که در ادامه من به آن اشاره خواهم کرد و از شما میخواهم که با من همراه باشید.

من تصمیم گرفته ام برای پاسخ دادن به این سوال چند نمونه از سایت های داخلی و خارجی را با هم مقایسه کنم، که این مقایسه من شامل قیمت سرویس ها، نوع سرویسها و همچنین موارد اضافه تر مانند موقعیت سرورها و پلن هایی که ارائه می دهند هست.

من برای اینکه بتوانیم سایت مناسبی را پیدا کنم و در این مقایسه ها استفاده کنم از دو عبارت در گوگل استفاده کردم که در وب فارسی از کلمه “خرید وی پی اس” و در وب انگلیسی “Buy VPS” و سایت های مختلفی را بررسی کردم و در نهایت به سه سایت بسنده کردم که دو سایت مربوط به سایت های خارجی و یک سایت مربوط به ارائه دهنده داخلی.

 

سایت هایی که قرار است مورد بررسی قرار گیرند:

ارائه دهنده داخلی: ایران هاست

ارائه دهنده های خارجی: OperaVPS.com, VPSServer.com

برای شروع ترجیح می دهم که ابتدا از ارائه دهنده داخلی شروع کنم، چون اول از همه این سایت رو من بررسی کردم و مواردی که یادداشت کردم را به شما به اشتراک می گذارم.

در مورد ارائه دهنده های خارجی بسیار زیاد بررسی کردم که سایتی را انتخاب کنم که هم برای ایرانی ها سرویس می دهد و هم نظرات منفی پشت آن ها نباشند، وگرنه گزینه های بسیار زیادی وجود دارند که می توان آنها را بررسی کرد.

 

image1 vps server e1620218386783 - خرید وی پی اس از سرویس دهنده خارجی یا داخلی

 

ایران هاست – iranhost.com

ایران هاست که معرف حضور همه هست و نیازی به معرفی نداره و طبیعتا هم مشتریان خیلی زیادی داره با توجه به بررسی هایی که کردم و زیاد سعی می کنم که نکات منفی رو بیان نکنم (صرفا شوخی).

ایران هاست سرویس های ثبت دامنه، وب هاست، سرور مجازی و سرور اختصاصی ارائه می دهد که فعلا سرویس مد نظر ما سرور مجازی هست که مورد بررسی قرار میدهیم.

سرور مجازی که ارائه میشه در دو موقعیت کانادا و ایران است و منابع سرور ها از رم 512 مگابایت در سرور های کانادا و رم 1024 مگابایت در سرور های ایران شروع می شود که هر دو پلن در ادامه با جزئیات بیشتر بررسی می شود.

پلن پایه سرور کانادا: رم 512 مگابایت – پردازنده 1 هسته – فضای ذخیره سازی عادی 7 گیگ – سیستم عامل فقط لینوکس == قیمت این سرویس در حال حاضر 385 هزار تومان ماهانه است.

پلن پایه سرور ایران: رم 1024 مگابایت – پردازنده 1 هسته – فضای ذخیره سازی Nvme 20 گیگابایت – سیستم عامل فقط لینوکس == قیمت این سرویس در حال حاضر 199 هزار تومان ماهانه است.

 

اطلاعات کلی سرویس ها:

  • در هر دو سرورها از مجازی ساز Hyper-V استفاده می شود و ایران هاست ادعا می کند که تمامی منابعی که به شما اختصاصی داده می شود به صورت اشتراکی نیست و به صورت کامل اختصاصی مربوط به هر سرور است.
  • قابلیت های نرم افزاری مانند ریست کردن و یا خاموش و روشن کردن هر سرور از داخل کنترل پنل خود سایت قابل انجام است.
  • امکان نصب سیستم عامل به صورت خودکار داخل پنل قرارد داده شده و نیازی نیست کاربران به بخش فنی تیکت ارسال کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس ها توصیه می کنم به سایت آن ها مراجعه کنید.

https://iranhost.com/vps/

 

operavps e1620218415992 - خرید وی پی اس از سرویس دهنده خارجی یا داخلی

 

اپرا وی پی اس – OperaVPS.com

طبق جستجوهایی که من با آی پی ایران و به خصوص آی پی آمریکا (آی پی آمریکا برای گوگل معتبرتر است) انجام دادم این سرور دهنده بیشتر از بقیه به چشم من خورد و در مورد اینکه به کشور ایران سرویس میدهند یا نه؟ از پشتیبانی آنلاین آن ها پرسیدم که جواب مثبت بود و مشکلی با ایران ندارند و طبق سوالاتی که از آن ها پرسیدم متوجه این شدم که دفتر اصلی آن ها در لندن است و تا زمانی که رابطه ایران و انگلستان شکر آب نباشد، به ایران سرویس خواهند داد. (طبق قوانین انگلستان فعالیت می کنند).

اپرا وی پی اس که از اسم دامنه هم مشخص است به صورت تخصصی روی سرور مجازی فعالیت دارند و سرور اختصاصی هم ارائه می دهند که شما می توانید هر نوع سخت افزاری که نیاز داشته باشید را به آنها اطلاع دهید و بخش فنی بعد از برآورد قیمت آن را به شما اطلاع می دهند و وارد مرحله خرید و … می شوید.

شما هر نوع سرور مجازی با هر نوع سیستم عامل را که بخواهید اپرا وی پی اس برای شما ارائه میدهد و تمامی توزیع های لینوکس و ویندوز سرور و کلاینت را ارائه میدهد و حتی اگر شما به سی پنل و هر کنترل پنل دیگه ای نیاز داشته باشید می توانید طبق نیاز خود آن را انتخاب کنید و اپرا وی پی اس بدون دریافت هزینه اضافی آن را برای شما نصب خواهد کرد.

در مورد موقعیت سرور ها باید بگم که خیلی با ارائه دهنده های داخلی متفاوت هستند و تنوعی که انتخاب لوکیشن سرور دارید بسیار بی نظیر است.

به طور کلی از 13 موقعیت شما می توانید سرور مجازی یا سرور اختصاصی بخرید.

از 6 ایالت مختلف آمریکا (نیویورک، لس آنجلس، نیوجرسی، فلوریدا، تگزاس، شیکاگو)، انگلستان (لندن و منچستر)، آلمان (فرانکفورت)، لهستان (گدانسک)، فرانسه (پاریس)، هلند (آمستردام) و کانادا (مونترال).

پلن بندی ها:

پلن پایه: رم 512 مگابایت – پردازنده 1 هسته – فضای ذخیره سازی اس اس دی 10 گیگابایت – پهنای باند نامحدود – سیستم عامل لینوکس و ویندوز یا کنترل پنل == قیمت این سرویس در حال حاضر 7.99 دلار (با احتساب دلار 20 هزار تومانی حدودا می شود 160 هزار تومان) است که اپرا وی پی اس پلن های 512 مگابایت رم را فقط به صورت سه ماهه ارائه می دهد ولی پلن های دیگر را می توانید ماهانه خرید کنید.

 

اطلاعات کلی سرویس ها:

  • تمامی سرورها بر روی بستر SSD و Nvme ارائه می شوند و شما تقریبا همیشه سرور با سرعت قابل قبولی را تجربه خواهید کرد.
  • سیستم مجازی سازی که اپرا وی پی اس استفاده می کند Vmware است که منابع هر سرور به صورت کاملا اختصاصی ارائه می شود و اشتراکی نیست.
  • از فناوری SSD Raid استفاده می شود که این اطمینان را به شما میدهد که اطلاعات شما هیچ وقت از بین نمی رود مگر در شرایط خیلی خاص مثل آتش سوزی و …
  • بر روی هر سرور یک آی پی ورژن 4 ارائه می شود که اگر شما به بیش از 1 آی پی نیاز دارید باید خرید کنید و اگر به آی پی ورژن 6 نیاز دارید می توانید از طریق تیکت اقدام کنید تا به صورت رایگان برای شما فعال کنند.
  • امکان پرداخت با درگاه های ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و ….

اگر شما قصد خرید وی پی اس از اپرا وی پی اس را دارید از لینک https://operavps.com/vps-hosting/ می توانید اقدام به خرید سرور مجازی و سرور اختصاصی کنید.

 

vpsserver e1620218448928 - خرید وی پی اس از سرویس دهنده خارجی یا داخلی

 

وی پی اس سرور – VPSServer.com

یکی دیگر از ارائه دهنده های سرور مجازی، وی پی اس سرور است که این سایت هم از کلمه VPS داخل دامنه خود استفاده کرده و نشان دهنده ارائه تخصصی سرور مجازی است و تفاوت این سایت با اپرا وی پی اس در ارائه سرور اختصاصی است که وی پی اس سرور فقط و فقط سرور مجازی ارائه می دهد و خبری از سرور اختصاصی در آن نیست.

این ارائه دهنده هم از 12 لوکیشن مختلف سرور ارائه می دهد و اگر شما کارت اعتباری داشته باشید می توانید 7 روز به صورت رایگان از سرویس های آن استفاده کنید. (کارت های اعتباری مثل ویزا کارت یا مستر کارت و امثال آن ها).

سیستم عامل هایی که می توانید موقع خرید انتخاب کنید ویندوز و لینوکس است ولی تمامی توزیع های لینوکس را ارائه نمی دهند و صرفا نسخه هایی که بیشتر مورد استفاده میگیرند مانند اوبونتو، سنتوس ارائه می شود.

وی پی اس سرور هم از کشور آمریکا، آلمان، فرانسه، کانادا، انگلستان و دیگر کشورها سرور ارائه میدهد.

 

پلن بندی ها:

وی پی اس سرور دارای 3 پلن پایه است که منابع آن ها متفاوت است و هم به صورت اشتراکی به شما سرور ارائه می دهد و هم به صورت اختصاصی.

سرور مجازی با منابع اشتراکی جز مواردی است که به شما توصیه میکنم هیچ وقت سراغ آن نروید چون اصلا کاربردی نبود و همیشه درگیر رفع مشکلات آن خواهید بود و در نهایت تصمیم خواهید گرفت که از ارائه دهنده دیگری سرور بخرید، پس بهتر است همیشه موقع خرید به این مسئله توجه داشته باشید.

  • پلن پایه با منابع اشتراکی (ارزان قیمت): رم 1024 مگابایت – پردازنده 1 هسته – فضای ذخیره سازی عادی 10 گیگابایت – پهنای باند 500 گیگابایت – سیستم عامل لینوکس و ویندوز == قیمت این سرویس در حال حاضر 2.99 دلار (60 هزار تومان) است.
  • پلن پایه با رم استاندارد (رم غیر اشتراکی): رم 2024 مگابایت – پردازنده 1 هسته – فضای ذخیره سازی 25 گیگابایت – پهنای باند 1 ترابایت – سیستم عامل لینوکس و ویندوز == قیمت این سرویس در حال حاضر 7.49 دلار (150 هزار تومان) است.
  • پلن پایه با پردازنده استاندارد (پردازنده غیر اشتراکی): رم 1024 مگابایت – پردازنده 1 هسته – فضای ذخیره سازی 25 گیگابایت – پهنای باند 1 ترابایت – سیستم عامل لینوکس و ویندوز == قیمت این سرویس در حال حاضر 69.99 دلار (1.4 میلیون تومان :O) است.

 

اطلاعات کلی سرویس ها:

  • برخی از سرویس ها دارای فضای ذخیره سازی SSD و برخی هم معمولی هستند و خبری از Nvme نیست.
  • سه نوع پلن پایه وجود دارد که شما متناسب با نیاز خود می توانید تهیه کنید.
  • امکان استفاده رایگان از سرویس ها به مدت 7 روز به شرط داشتن کارت اعتباری.
  • ارائه سرور مجازی از رم 1 گیگابایت تا 192 گیگابایت.
  • امکان پرداخت با درگاه های ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و ….

اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید به آدرس https://www.vpsserver.com/buy-vps/ سری بزنید.

تقریبا مقایسه سرویس دهنده ها به پایان رسید و الان قصد دارم در مورد برخی از معایب و مزایای آنها صحبت کنیم.

 

چرا باید از ارائه دهنده خارجی سرور مجازی بخریم؟

  1. خرید سرور مجازی از ارائه دهنده داخلی یک مزیت خیلی مهمی دارد و شما بدون دردسر می توانید با کارت های اعتباری اقدام به خرید کنید و در دوره های بعدی خرید مشکل خاصی برای تمدید ندارید اما در سایت های بین المللی اگر دسترسی به کارت اعتباری و یا به درگاه های واسط مانند پی پال نداشته باشید کار کمی سخت خواهد شد و به راحتی سایت های داخلی نمی توانید سرویس بخرید ولی خوشبختانه امروزه ارزهای دیجیتال جایگاه واقعی خود را پیدا کردند و خیلی از سایت ها درگاه های مربوط به ارزهای دیجیتال را روی سایت خود فعال دارند و شما می توانید با بیت کوین و دیگر ارزها اقدام به خرید کنید و مسئله پرداخت حل می شود ولی همه سایت ها این قابلیت راندارند.
  2. مسئله بعدی احراز هویت است که شاید به دلایلی نمی خواهید که کسی از نوع فعالیت شما با خبر شود و دوست دارید کاملا مخفیانه پیش برید (چراغ خاموش مثلا) که در این مورد بهترین گزینه استفاده از ارائه دهنده های خارجی است. سایتی که به زبان انگلیسی است طبیعتا به همه کشورها سرویس ارائه می دهد و تعداد کاربران آن ها بالاست و فرصت آن را ندارند که تو کار مشتریان خود فضولی کنند.
  3. متنوع بودن سرویس ها مسئله دیگری  است که معمولا سایت های بین المللی به دلیل نداشتن محدودیت هایی که ما داخل کشور داریم توانایی ارائه سرویس های با کیفیت تر و بهتری هستند و این مسئله را در مورد لوکیشن ها در مقایسه بالا می توانستید درک کنید.

 

قیمت کدام یک برای ما منصفانه است؟

قیمت پرداختی یکی دیگر از فاکتورهای مهم است که ما مجبوریم به ازای هر دلار حداقل 20 هزار تومان پرداخت کنیم و این مسئله شاید در نگاه اول کمی بی رحمانه باشد ولی در حقیقت بی رحمانه است 🙁 ولی اختلاف قیمت هم آنچنان بالا نیست و شما همان سروری که در سرویس دهنده داخلی با قیمت 200 هزار تومان می خرید در سرویس دهنده خارجی هم به همان قیمت می توانید بخرید و تنها تفاوت در هزینه کارمزد پرداختی ها است.

به عنوان مثال اگر شما کارت اعتباری یا اکانت پی پال نداشته باشید و بخواهید از سایت بین المللی خرید کنید باید توسط صرافی های اینترنتی این کار را انجام دهید و که همین مسئله مستلزم پرداخت هزینه های اضافی است و باعث بالا رفتن هزینه خریدهای شما می شود.

 

ارائه دهنده خارجی می تواند برای ما مشکل ساز باشد؟

معمولا این اتفاق به ندرت پیش می آید ولی درصد آن صفر نیست و امکان دارد که به وقوع بپیوندد.

یه نمونه اگر بخواهم ذکر کنم، تغییر سیاست های شرکت هاست که معمولا با نقل مکان شرکت از کشوری به کشور دیگر رخ میدهد و چون مجبور هستند از قوانین کشور جدید تبعیت کنند و آن کشور ایران را جز کشورهای ممنوعه در نظر گرفته است، سایت ارائه دهنده هم مجبور است سرویس های شما را مسدود کند ولی زیاد جای نگرانی نیست و معمولا مدتی قبل اطلاع رسانی می کنند که قصد فلان کار را دارند و از شما میخواهند که نسبت به انتقال سرویس خود اقدام کنید.

پس زیاد جای نگرانی وجود ندارد و سرویس دهنده هایی که در حال حاضر به ایران سرویس می دهند، سرویس خواهند داد.

 

نتیجه گیری نهایی:

اگر منتظر هستید بگویم خرید سرور مجازی از سرویس دهنده خارجی بهتر است یا داخلی، منتظر نباشید چون به آن مورد اشاره نخواهم کرد و این مورد را به شما واگذار می کنم و با توجه به فاکتورهایی که در بالا به آنها اشاره شد می توانید تصمیم به خرید سرور مجازی کنید ولی اگر نظر شخصی خودم را بخواهم بیان کنم طبیعتا دوست دارم از سایت های بین المللی اقدام به خرید کنم و تنها دلیل متنوع بودن سرویس هاست نه علت دیگری و تمام.

4/5 - (4 امتیاز)