رپورتاژ خبری چیست و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟

11 - رپورتاژ خبری چیست و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟

 

اگر شما نیز از جمله مدیران بازاریابی شرکت‌ها و یا مدیران سایت‌های ارائه محصولات باشید، احتمالاً در مسیر کشف راه‌های ارتقای سایت و البته فروش محصولات خود با عبارت رپورتاژ خبری روبرو شده اید. رپورتاژ خبری یکی از راه‌های ارتقای رتبه سئو سایت شما است که در واقع یکی از پر بازده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار نیز محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره چیستی و اهمیت استفاده صحیح از رپورتاژ خبری برای ارتقای رتبه سایت و افزایش فروش صحبت کنیم.

 

رپورتاژ خبری چیست؟

رپورتاژ از واژه فرانسوی Reportage و لغت انگلیسی Report به معنای گزارش می آید و در واقع یک نوع گزارش خبری مکتوب در سایت‌ها یا روزنامه‌های خبری است. رپورتاژ آگهی نیز نوعی تبلیغ است که به شکل یک محتوای خبری در سایت‌های خبری پر بازدید منتشر می‌شود و به شما کمک می کند در پر بازدید‌ترین سایت‌های خبری به بهترین شکل ممکن و در غالب یک محتوای مفید، دیده شوید.

در واقع رپورتاژ خبری یک راه مهم افزایش بازدید سایت شما است که در شما را قالب یک محتوای مفید و کاربردی درباره موضوعیت کار یا محصول یا خدمات تان، به مخاطبان سایت میزبان معرفی می کند و در دو یا سه بخش از این مطلب، لینک ارجاع به سایت شما نیز درج خواهد شد. به این شکل شما می توانید بازدید سایت خود را بالا ببرید و البته مخاطبانی به سراغ سایت شما می آیند، پس از مطالعه محتوای گزارش شده و احساس مفید بودن، بر روی لینک شما کلیک کرده اند. از همین رو است که نرخ تبدیل نیز در مخاطبانی که از طریق رپورتاژ خبری با سایت و محصولات شما آشنا می شوند، بالا است. استفاده از این تکنیک در سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

 

دلایل اهمیت رپورتاژ خبری

بسیاری از افراد فعال در حوزه بازاریابی محتوایی، بیشترین تمرکز خود را بر روی تولید محتوای سایت خود و رفع شکاف‌های محتوایی می گذارند که البته امری درست و ضروری است. اما اگر از دلایل اهمیت  آن آگاه باشید، بدون شک تولید و انتشار مرتب آن را نیز در دستور کار خود قرار خواهید داد. در اینجا می خواهیم مهم‌ترین دلایل اهمیت رپورتاژ خبری برای بهبود سئو و افزایش فروش را با شما در میان بگذاریم.

 

  • بیشتر دیده شدن:

نخستین نکته درباره اهمیت این موضوع، مسئله بیشتر دیده شدن است. حضور در سایت‌های پر مخاطب به هر نوعی می تواند باعث بیشتر دیده شدن شما گردد. به عنوان مثال اجاره بنر در سایت‌های پر بازدید نیز می تواند سبب بیشتر دیده شدن شما باشد؛ اما رپورتاژ خبری بازدهی به مراتب بیشتری خواهد داشت.

 

  • بهتر دیده شدن:

بازدهی بیشتر نسبت به سایر روش‌ها دقیقاً همان بهتر دیده شدن است. تبلیغات اینترنتی انواع بسیار متفاوتی دارد و در هر روش می تواند تصویر خوبی از شما یا کالای شما ارائه دهد. اما زمانی که مخاطبان شما را در قالب یک رپورتاژ مطالعه می کنند و می شناسند، به مراتب با وجهه کامل‌تر و بهتری از شما آشنا می شوند.

 

  • برند سازی:

این موضوعات یعنی بیشتر دیده شدن و بهتر دیده شدن، مهم‌ترین اصل برندسازی است که از طریق رپورتاژ خبری اتفاق می افتد. شما از این طریق (حتی اگر مخاطب بر روی لینک فالوی شما در رپورتاژ کلیک نکند) ، نام و برند خود را ساخته اید و بدون شک نتیجه این کار در دراز مدت برای شما نمایان خواهد شد.

 

  • ایجاد دغدغه و پاسخ به آن:

تولید محتوای سبز، اصطلاحی است که برای محتواهای مفید و کاربردی به کار می رود. چنین محتواهایی در عمل دغدغه‌ای را مطرح می کنند و سپس به آن پاسخ می دهند. در قالب رپورتاژ خبری همواره دغدغه هایی مطرح می‌شود که پاسخ آن دغدغه‌ها را مخاطب با کلیک بر روی لینک شما به دست خواهد آورد. این مفید و کاربردی بودن خود سبب افزایش بازدهی رپورتاژها می‌شود.

 

2 - رپورتاژ خبری چیست و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟

 

  • نرخ تبدیل بالا:

وقتی درباره بازدهی بالای رپورتاژ خبری صحبت می کنیم، منظور ما همین بالا بودن نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل در نسبت تبدیل مخاطبان به مشتری تعریف می‌شود و هدف غایی تولید محتوا نیز همین است. از نگاه موتورهای جستجو نیز یکی از مهم‌ترین پارامترهای افزایش امتیاز سئوی شما، میزان مفید بودن سایت شما یا همان نرخ تبدیل است.

 

  • بهبود سئوی سایت:

از نگاه گوگل هرچه کلیک بر روی لینک ارجاع به سایت شما بیشتر باشد، احتمالاً مطلب ارائه شما برای کاربران مفیدتر بوده است. وقتی مخاطبان پر شمار یک سایت خبری گزارشی درباره موضوعی مطالعه می کنند و در نهایت بر روی لینک ارجاع کلیک کرده و وارد سایت شما می شوند، این موضوع از نگاه گوگل یک امتیاز مثبت برای شما و بهبود سئو در سایت شما است.

 

  • کاهش هزینه‌های بازاریابی:

تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی اگر با کیفیت انجام شود، روشی پر بازده و مقرون به صرفه است. در واقع رپورتاژ خبری از نظر اقتصادی به مراتب به صرفه‌تر از بنر تبلیغاتی یا روش‌های مشابه است. بنابراین اگر بتوانید رپورتاژ خوب و با کیفیتی در اختیار داشته باشید و به این روش بیشتر اهمیت بدهید، بدون شک قادر خواهید بود در هزینه‌های بازاریابی خود به نوعی صرفه جویی نمایید.

 

سفارش و خرید رپورتاژ خبری

موفقیت در زمینه تولید و انتشار رپورتاژ خبری با بیشترین بازدهی ممکن نیازمند موفقیت در دو بخش مهم است:

  1. تولید یک رپورتاژ خبری با کیفیت
  2. برنامه ریزی صحیح برای انتشار در سایت‌های معتبر

هر دوی این اصول به یک اندازه دارای اهمیت هستند و به نوعی مانند دو بال پرواز برای موفقیت در این امر قلمداد می شوند. رپورتاژ شما باید دارای استانداردهای لازم هم از نظر سئو و هم از نظر نگارشی بوده و علاوه بر این‌ها به اندازه کافی مفید و کاربردی باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب موضوع و البته پیگیری شما کند. همچنین سایت‌هایی که به عنوان میزبان انتخاب می کنید نیز باید دارای اعتبار و مخاطب کافی باشند تا از نظر بازدهی نیز خیال شما راحت باشد.

اگر در جستجوی یک مجموعه عالی برای تهیه رپورتاژ آگهی می گردید که به صورت تخصصی امکان خرید رپورتاژ در سایت‌های معتبر فارسی را داشته باشند، می توانید از پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی تسمینو استفاده کنید که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند.

شما به کمک مجموعه تسمینو هم می توانید تولید محتوای یونیک برای کسب و کار خود سفارش دهید و هم می توانید در بهترین سایت‌های خبری رپورتاژ خود را منتشر کنید. دو نکته مهم درباره این مجموعه:

  1. تضمین تولید محتوای استاندارد و باکفیت
  2. قیمت مناسب برای درج آگهی شما

است که این دو نکته و البته اعتبار و تجربه مجموعه تسمینو باعث می‌شود که نامی قابل اعتماد در عرصه رپورتاژ آگهی محسوب گردد.

 

3 - رپورتاژ خبری چیست و چرا باید از رپورتاژ خبری استفاده کنیم؟

 

جمع بندی:

رپورتاژ خبری یکی از راه‌های بهبود سئو و افزایش بازدید سایت شما است که به عنوان یکی از استراتژی‌های محتوایی توسط مدیران بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش شما با درج یک آگهی موضوعی در سایت‌های پر بازدید خبری یا محتوایی، امکان بازدید بیشتر خود را فراهم کرده و از این طریق محصول تان را به مشتری معرفی می کنید.

این روش به سبب بازدهی بالا و نرخ تبدیل خوبی که دارد، یکی از روش‌های پرکاربرد برای سایت‌ها محسوب می گردد و شرط موفقیت در آن نیز، کیفیت محتوای تولید شده و انتخاب سایت‌های میزبان است که در مجموعه تسمینو هر دوی این شروط با بهترین کیفیت رعایت شده و به سبب قیمت مناسب آن، باعث رشد شما خواهد شد.

امتیاز دهید