شهرهای دیدنی در سفر به رشت با اتوبوس

  • منتشر شده توسط ادمین
  • 27 آبان 1399
  • رپورتاژ
  • بدون دیدگاه

rasht - شهرهای دیدنی در سفر به رشت با اتوبوس

ایران آب‌وهوایی چهار فصل و زیبا دارد که‌ هر گردشگری می‌تواند در ماه‌های مختلف سال به بازدید از مکان‌های دیدنی آن برود. از غرب که در قسمتی گرم و در منطقه‌ای دیگر آب‌وهوای کوهستانی دارد گرفته تا شرق که باز منطقه‌های گرم، سرد، کوهستانی و کویری در آن می‌بینید. در هر نقطه از شهرهای ایران می‌توان مکان‌هایی کاملا در تضاد آب‌وهوای کلی آن قسمت پیدا کرد. در این مطلب به بررسی مکان‌های دیدنی شمال کشور مخصوصا شهر رشت می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا یکی از شهرهای قدیمی و شمالی ایران را با هم بررسی کنیم.

معرفی شهر رشت

رشت را می‌توان شهر بلندرتبه، بزرگ و قدیمی در ایران دانست. این شهر یکی از پرتراکم‌ترین شهرهای ایران است که با جمعیت شناور روزانه یک ملیون نفر و حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت رکورددار این آمار محسوب می‌شود. ازجمله ویژگی‌های شهر رشت قدمت بسیار زیاد این شهر است. یزد در اغلب وقایع تاریخی ایران بخصوص وقایع معاصر نقش اساسی داشته که می‌توان از جمله آن‌ها به قیام جنگل، وقایع انقلاب مشروطه، انقلاب جمهوری اسلامی و… اشاره کرد. فرهنگ اصلی‌ترین مولفه شهرهای قدیمی ایران است؛ به‌این‌ترتیب می‌توان از رشت به‌عنوان یکی از غنی‌ترین شهرهای فرهنگی ایران یاد کرد. این شهر با گویش و زبان مخصوص به خودشان، فرهنگی خاص مخصوصا در زمینه غذا و خوراک دارند. شما می‌توانید غذا‌های دوست‌داشتنی دنیا را در این شهر میل کنید. سال‌های گذشته رشت را به‌عنوان شهر نمونه غذا در یونسکو ثبت کردند.

مکان‌های دیدنی شهر رشت

سبزه میدان رشت

یکی از مکان‌های قدیمی و دیدنی رشت است که در زمان حکومت محمد ولی خان تنکابنی ساخته شده و از قدیم الایام یکی از مکان‌های خریدوفروش شهر به‌حساب می‌آمد. زمان ناصرالدین شاه این مکان بازساری و به موقعیتی برای گردشگری شهر تبدیل شد. این مکان چندین بنای قدیمی، پارک و کتابخانه دارد که موقعیت خوبی برای گذراندن اوقات‌فراغت شما فراهم می‌کند. در کتابخانه این قسمت از شهر تندیس‌های مشاهیر رشت مثل پروفسور سمیعی و پروفسور رضا ساخته شده و شما را با این مشاهیر بزرگ بیش‌از پیش آشنا می‌کند.

کتابخانه ملی رشت

همان‌طورکه گفته شد رشت شهر اولین‌هاست. اولین کتابخانه ملی ایران در این شهر سرسبز و قدیمی سال 1313 احداث و به بهره‌برداری رسید. محمدعلی تربیت دستور ساخت این بنا را صادر کرد؛ آن زمان محمدعلی تربیت مسئول اداره فرهنگ شهر رشت بود و در زمینی که شهرداری به این اداره داده بود، بنای کتابخانه ملی را ساخت. کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که پس از سرزدن به میدان شهرداری رشت این ساختمان با معماری اروپایی را ندیده باشد. اگر کارت کتابخانه‌ای سراسری داشته باشید، می‌توانید ساعت‌ها در کتابخانه به مطالعه کتاب‌های قدیمی آن بپردازید و سفری دوست‌داشتنی به شهر فرهنگی رشت داشته باشید.

خانه ابریشمی

یکی از بناهای قدیمی و البته بسیار زیبای رشت که متعلق به حاجی علی ابریشمی یکی از تجار رشت بود، خانه ابریشمی نام دارد. این بنا تشکیل‌ شده از دو تالاز زیبا و تزیین‌شده با هنر بسیار زیاد مردم رشت است که تالارهایش با نام چینی‌خانه و تالار آیینه شناخته می‌شوند. از آنجایی‌که در ساخت این بنا از هنرهای بسیاری مثل گچ‌بری، آیینه‌کاری، نقاشی و… استفاده شده این ساختمان را یکی از زیباترین بناهای قدیمی ایران می‌دانند.

باغ محتشم

نمی‌توان از شهر رشت بازدید کرد و سری به باغ محتشم نزد. باغ محتشم یکی از پارک‌های قدیمی یعنی قدیمی‌ترین پارک شهر رشت است که قدمت آن به دوران ناصرالدین شاه بر می‌گردد. کم‌تر کسی را می‌توان دید که پس‌از سفر به رشت برای بازدید از این مکان و ساختمان‌ها و فضای طبیعی داخل آن نرفته باشد. باغ محتشم از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل شده که در بخش جدید آن دستگاه‌های ورزشی و فضای خوبی برای تفریح قرار دارد.

برای مشاهده هتل ها و رزرو هتل در رشت به علی بابا مراجعه کنید.

عمارت کلاه فرنگی

وسط باغ محتشم بنایی بلند با معماری متفاوت از دیگر بناهای ایران ساخته‌اند. این بنا که یکی از بهترین بناهای کارت‌پستالی ایران است، به عمارت کلاه‌ فرنگی شهرت دارد. عمارت کلاه فرنگی یکی از بناهای معروف شهر رشت است که زمان سردار محتشم ساخته شد. این بنا با معماری نوین که برگرفته از ساختمان‌های اروپایی بوده و به ساختمان‌های کارت‌پستالی شهرت پیدا کرده، در چهار طبقه و با مصالحی مثل چوب، آجر، خشت و گچ ساخته شده است. کنار عمارت کلاه فرنگی و وسط باغ محتشم  گوهررود عبور می‌کند که صدای آب حس خاصی به فضای ساختمان و آن موقعیت می‌دهد. شما می‌توانید با بازدید از این ساختمان، آموزش ساخت صنایع‌دستی را هم از نزدیک ببینید که در آن‌جا آموزش داده می‌شود.

rasht2 - شهرهای دیدنی در سفر به رشت با اتوبوس

نحوه سفر به رشت

سفر به رشت با خیابان‌های زیبایی که منتهی به این منطقه هستند، هرگز با وسیله‌ای جز خودروهای شخصی و اتوبوس پیشنهاد نمی‌شود. شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس تهران رشت یا از هر شهر دیگری به‌راحتی و بدون استرس به تماشای مناظر زیبای جاده بپردازید و لذت تماشای آن را به‌شکل کامل ببرید.

بلیط اتوبوس تهران رشت در همه ترمینال‌های فروش بلیط ارائه می‌شوند. برای اینکه شما، بدون دردسر رفت‌وآمد به‌ترمینال بتوانید بلیط بخرید، پیشنهاد می‌کنیم از سامانه‌های فروش بلیط اینترنتی اقدام به دریافت بلیط اتوبوس کنید. شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس تهران رشت از علی بابا یکی از پرچالش‌ترین پله‌های سفر را بدون دردسر بالا بروید؛ این نکته کمک بسیار زیادی به‌شما می‌کند.

این یک محتوای تبلیغاتی است ، برای رزرو تبلیغات تماس بگیرید.

امتیاز دهید