مهمترین مزایای رپورتاژ چیست؟

VIRLAN REPORTAZ - مهمترین مزایای رپورتاژ چیست؟

مزیت مهم رپورتاژ آگهی این است که به شما کمک می‌کند تا به مخاطب مورد نظر خود برسید. علاوه بر این، شانس یافتن مشتری حقیقی نیز با این نوع تبلیغات افزایش می‌یابد.

نکته مهم اینکه برقراری ارتباط با اینفلوئنسر های حوزه‌ی خود هم می‌تواند بسیار مفید باشد و تبلیغات اینفلوئنسری را می‌توانید از طریق رپورتاژ آگهی نیز انجام دهید.

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راهکار های افزایش نرخ بازگشت سرمایه ROI است.

چرا ROI مهم است؟ هر هزار تومانی که یک کسب و کار کوچک خرج تبلیغات خود می‌کند، باید تبدیل به سود شود و در غیر این صورت، بقای این کسب و کار در خطر خواهد بود. بنابراین، چنین کسب و کاری باید بتواند در سریع‌ترین حالت ممکن، میزان موفقیت تبلیغات خود را اندازه بگیرند. که یعنی لازم است با یکی از داده‌های آماری مهم به اسم نرخ بازگشت سرمایه و طریقه محاسبه آن آشنا باشد.

با این فرمول ساده می‌توان ارزیابی خوبی از نتیجۀ روش‌های بازاریابی مختلف داشت و آنها را برای یافتن بهترین راهکارهای تبلیغاتی با هم مقایسه کرد.

رپورتاژ آگهی بهترین روش بازاریابی برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه  ROI

چرا ؟ رپورتاژ در واقع نوعی تبلیغات مخفیست که با محتوای خود ناشر ترکیب می‌شود. این نوشته‌های هوشمندانه، خلاقانه و جذاب هم به نفع ناشر است و هم به نفع تبلیغ دهنده.

 وقتی یک رپورتاژ آگهی به درستی نوشته شود، مخاطبین به ندرت متوجه می‌شوند که با یک تبلیغ مواجه شده اند!

امروزه عواملی همچون؛ عدم توجه افراد به بنرهای تبلیغاتی (Banner-Blindness)، انواع نرم افزاهای ضد تبلیغاتی (ad blockers) و تبلیغات تقلبی باعث شده رپورتاژ آگهی اهمیت مضاعفی در فضای تبلیغات دیجیتال پیدا کند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که در سال‌های آینده، رپورتاژ به عنوان یکی از مدل های تبلیغات همسان کل درآمد حاصل از تبلیغات را به خود اختصاص خواهد داد.

آمار نشان می‌دهد که تا سال 2022، 80٪ از ترافیک اینترنت بصورت ویدئویی خواهد بود. این بدان معناست که رپورتاژ آگهی به زودی توجه خود را روی محتوای ویدیویی متمرکز خواهد کرد. اگر می‌خواهید یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسید، محتوایی را در نظر بگیرید که در کنار متن یک ویدئو نیز داشته باشد. در واقع، بهتر است ویدئویی را در نظر بگیرید که در کنارش محتوای متنی تکمیل کننده داشته باشد!

 از آنجا که محتوای تولید شده توسط کاربر همیشه تاثیر بسزایی روی نرخ تبدیل‌ها، وفاداری به برند و ارائه‌ی ارزش دارد، از ناشران و تبلیغ کنندگان بخواهید که روش‌های خلاقانه‌ای طراحی کرده و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را درون رپورتاژ آگهی بگنجانند.

این یعنی باید روی محتوای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی هم تمرکز داشته باشید. همتای دیگر UGC، اینفلوئنسر مارکتینگ است که در سال های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده و انتظار می‌رود همچنان به رشد و پیشرفت خود ادامه دهد. ارتباط مستقیم با اینفلوئنسرها از طریق شبکه‌ای مانند SocialMob، یک روش رایج و متدوال است که تاثیر خیلی خوبی روی حرفه‌های مختلف دارد. ناشران و تبلیغ کنندگان بودجه‌ی خود را افزایش می‌دهند و از کمک اینفلوئنسرها برای تولید و توزیع رپورتاژ ها استفاده می‌کنند.

انتخاب سایت مناسب برای رپورتاژ آگهی

چگونه می‌توان سایت‌های مناسب را برای ارائه‌ی رپورتاژ آگهی‌ خود انتخاب کرد؟

راحت ترین راه برای یافتن سایت‌هایی که متناسب با نیاز شما باشد، بررسی وب سایت‌هاییست که از رقبای شما نام می‌برند. ابزارهایی وجود دارند که به شما در این امر کمک می‌کنند.

پس از اینکه سایت‌های مورد نظر خود را پیدا کردید، با استفاده از ابزارهایی مانند moz یا SEMrush یا Spyfu بررسی کنید که آیا این سایت‌ها ترافیک ارگانیکی را از نتایج جستجو دریافت می‌کنند یا خیر. اگر دریافت می‌کنند، نام آنها را به خاطر بسپارید. زیرا این اطلاعات هنگام تحقیق در مورد رقیب‌ها و میزان ترافیک کلی آنها از یک دامنه‌ی خاص به دردتان می‌خورد.

ارزیابی نتایج رپورتاژ آگهی

پس از انتخاب وب سایت‌هایی که می‌خواهید در آنها تبلیغ کنید، وقت آن است که روش‌هایی را در نظر بگیرید تا با استفاده از آنها نتیجه‌ی تلاش خود را ارزیابی کنید.

مانند روش‌های دیگر کسب ترافیک پولی، باید راهی بیابید تا نتایج تبدیل خود را ارزیابی کنید. من پیشنهاد می‌کنم که میزان بازدید سایت مورد نظر را بررسی کنید. علاوه بر این، باید بررسی کنید که این نوع محتوا چه تعداد بازدیدکننده برای شما به همراه خواهد داشت.

چرا از ریپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

چون این روش بسیار موفق است. علاوه بر این، احتمال اینکه خوانندگان به جای تبلیغات عادی، این نوع تبلیغات را بخوانند خیلی بیشتر است.

اگر می‌خواهید یک ریپورتاژ آگهی عالی و جذاب بنویسید، باید به این سه نکته‌ی کلی توجه ویژه‌ای باشید:

 

۱. خلق ارزش برای مشتریان

محتوای شما باید مرتبط باشد و یک ارزش واقعی را برای خواننده‌های مطلب فراهم کند. در واقع باید خودتان را به جای آنها بگذارید و بپرسید: “خوانندگان با چه چالش‌ها و نیازهایی رو به رو هستند و چگونه می‌توانیم از طریق یک محتوای عالی -و البته با آنچه که می‌فروشیم- به آنها در رفع چالش ها و نیازهای‌شان کمک کنیم.”

اگر این کار را نکنید، برای خواننده معمولی و بی اهمیت خواهید بود.

 

۲. به رسانه و قالب آن متعهد باشید

ریپورتاژ آگهی یعنی خرید دسترسی به یک رسانه و قالب آن؛ و مساله مهم اینجاست که گروهی از افراد قبلا عضویت در این رسانه را انتخاب کرده اند. اگر قالب کلی و هماهنگ این رسانه را تغییر دهید، اعتماد و علاقه‌ی خوانندگان را نیز از دست خواهید داد و مستقیما به بازاریابی وقفه‌ای باز می‌گردید، زیرا محتوا و تبلیغات شما دیگر “همسان” نیست.

 

۳.  مخاطب را به سمت حرفه‌ی خود جذب کنید

    وقتی از ریپورتاژ آگهی استفاده می‌کنید در واقع می‌خواهید خواننده را به تغییر یا انتخاب یک عملکرد بخصوص ترغیب کنید.

باید حتما “فراخوان عمل” را در محتوای خود بگنجانید یا حداقل یک ارتباط واضح با نام تجاری و داستان شما در آن وجود داشته باشد. بدون یک استراتژی مشخص و خوب، ریپورتاژ آگهی یک محتوای ساده محسوب می‌شود و هیچ تاثیری روی کسب و کار شما نخواهد داشت! از طرف دیگر، اگر خوانندگان را وارد دنیای محتوای خود کنید، موقعیت‌های کاری زیادی در انتظار شما خواهد بود.

 


 

این یک محتوای تبلیغاتی است ، برای رزرو تبلیغات تماس بگیرید.

امتیاز دهید