1 مرداد 1403
0 ۲۱ 5

11 مورد که باید قبل از بستن کمپین تبلیغات رعایت کنید!

ادمین
images 1721462373 669b6e65b00ec 1 e1721603057780 - 11 مورد که باید قبل از بستن کمپین تبلیغات رعایت کنید!

بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها تمامی فاکتور‌های یک شرکت عالی را دارند و فعالیت‌های خود را به‌درستی انجام می‌دهند، اما باز هم به فروش خوبی نمی‌رسند؛ حتی میزان فروش آن‌ها کمتر هم می‌شود. چنانچه شما هم در این دسته قرار می‌گیرید و گمان می‌کنید داشتن چند کارمند خوب و کار‌بلد در این زمینه کافی است، احتمالاً دچار اشتباه شده‌اید. باوجوداین، لازم نیست زیاد نگران باشید؛ زیرا یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند کسب‌و‌کار‌تان را از این وضعیت آشفته نجات دهد. برای آنکه بتوانید مخاطبان زیادی را با استفاده از تبلیغات جذب کنید، باید گام‌به‌گام پیش بروید و نکاتی را پیاده کنید.

 

1) عملکرد بازار هدفتان را تحلیل و تفسیر کنید

پیش از آنکه بخواهید کار خاصی انجام دهید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که قرار است چه جایی خدمات یا محصولی را که دارید تبلیغ کنید. پس از این مرحلۀ ابتدایی، حال در‌این‌باره تحقیقات لازم را انجام داده و سپس اطلاعات مورد ‌نیاز خود را جست‌و‌جو کنید. این اطلاعات اعم از وضعیت تأهل افراد، میزان تحصیلات، موقعیت جغرافیایی، رنج درآمد و همچنین جنسیت و موقعیت جغرافیایی آن‌هاست. با‌ توجه به این دسته از اطلاعات می‌توانید بازار هدف خود را به‌خوبی شناخته و راهی مطمئن و خوب برای ارائۀ محصولات یا خدماتتان پیدا کنید.

2) هدف و میزان بودجه‌ای را که دارید تعیین کنید

مشخص‌کردن هدفتان از کمپین تبلیغاتی به شما این اجازه را می‌دهد تا بودجه‌ای متناسب با آن را در ‌نظر بگیرید. شاید هدفتان از این کار فروش بیشتر باشد، یا شاید هم بخواهید مشتریان را از وجود یک محصول جدید آگاه کنید. یک کسب‌و‌کار موفق حدود 20 درصد از درآمد سالیانۀ خود را صرف کمپین‌های تبلیغاتی می‌کند!

3) به‌طور دقیق مشخص کنید مخاطبان هدفتان چه کسانی هستند

مخاطب اصلی شما افراد یا کمپانی‌هایی هستند که قرار است پس از اجرای کمپین تبلیغاتی، سرمایۀ زیادی را به شما بازگردانند! برای این کار کافی است اطلاعات جامع و کاملی را از مخاطبان به ‌دست آورید. با جمع‌آوری این اطلاعات متوجه می‌شوید که نیاز مخاطبانتان چیست و چگونه می‌توانید این نیاز را با به‌اجرادرآوردن کمپین تبلیغاتی برطرف سازید.

4) زیر ذره‌بین گرفتن رقبا و تحلیل عملکرد آن‌ها

وقتی عملکرد‌های گذشته یا حتی حال رقبای خود را در ‌نظر داشته و آن‌ها را بررسی کنید، می‌توانید همچنان روی این عملکرد‌ها کار کنید. کار‌کردن روی این شرایط، به این معناست که تغییراتی را در دسته‌های بازاریابی و تبلیغاتی یا حتی سیاسی شکل داده و خدمات یا محصول خود را مؤثر‌تر جلوه دهید.

5) پیام خلاقانه‌ای را به مخاطب برسانید

طبق محصول یا خدماتی که دارید، باید پیامی را برای مخاطب بسازید تا متوجه شود قصد دارید نیاز اصلی او را برطرف کرده و حتی برای مسائل دیگر هم راهکار مختص به خود را دارید. این مسئله برای هر محصول یا خدمت متفاوت بوده و باید در عین حال که قصد فروش بیشتر را دارید، به مشتری این حس را بدهید که قصد همدردی با او را دارید. علاوه‌ بر این مسئله، باید فواید و میزان تأثیر‌گذاری محصول یا خدمات خود در زندگی مخاطب را در کنار میزان اعتبار و اطمینان نشان دهید.

6) رسانه‌ای را که مخاطبانتان از آن استفاده می‌کنند بشناسید

طبق تحقیقات اولیه بهتر است رنج سنی مخاطبان خود را هم مشخص کرده و متوجه شوید که بیشتر از چه رسانه‌هایی استفاده می‌کنند. با این کار می‌توانید بیشتر تمرکز کمپین تبلیغاتی را روی همان رسانه همچون تلگرام، اینستاگرام یا تلویزیون بگذارید.

7) زمان مناسب برای اجرای کمپین را در نظر بگیرید

چنانچه می‌خواهید به نتیجه‌ای فراتر از تصور‌تان از این کمپین تبلیغاتی برسید، باید بهترین زمان را در‌ نظر داشته باشید. بهترین زمان برای اغلب شرکت‌ها همان وقت از سال است که فروش بیشتری دارند. البته برخی دیگر هم تصمیم می‌گیرند دوره‌ای که فروش کمتری دارند کمپین تبلیغاتی را انجام دهند؛ انتخاب این مورد، با کسب‌و‌کار‌تان مرتبط است.

8) یک کمپین آزمایشی راه‌اندازی کنید

برای آنکه تا حد زیادی متوجه شوید کمپین تبلیغاتی‌تان چه نتیجه‌ای را در پی دارد، می‌توانید گروهی از اعضای بازار هدف خود را تشکیل دهید. با انجام این کار می‌توانید نقاط ضعف و مثبت کمپینی را که راه‌اندازی کرده‌اید شناسایی کرده و آن‌ها را از ‌بین برده یا تقویت کنید.

9) حال زمان اجراست!

حالا که تیم درستی را برای این کار انتخاب کرده و تمامی مراحل قبل را به‌ترتیب طی کرده‌اید، می‌توانید فعالیت‌های اولیه برای اجرای کمپین تبلیغاتی را انجام دهید. وجود یک حسابدار در این موقعیت می‌تواند به شما کمک کند تا برآورد هزینۀ درستی داشته باشید.

10) بررسی و تفسیر نهایی از نتایج به‌دست‌آمده

حال که این کار بزرگ را انجام داده‌اید، باید نتایجی را که به‌ دست آمده‌اند به‌خوبی بررسی و تجزیه‌و‌تحلیل کنید. انجام این کار به شما یاد می‌دهد که باید برای کمپین‌های بعد چه کار‌هایی انجام دهید تا عملکرد و نتیجۀ بهتری داشته و همچنین اهداف مناسب‌تری را انتخاب کنید. البته مهم‌ترین چیزی که باید در این میان سنجیده شود، رسانه‌ای است که مخاطبانتان از طریق آن با شما آشنا شده‌اند. اگر در این کمپین، رسانۀ اشتباهی را انتخاب کرده باشید، می‌توانید برای دفعات بعد، رسانه و کانال بهتری را برگزینید.

images 1721462761 669b6fe98a45e - 11 مورد که باید قبل از بستن کمپین تبلیغات رعایت کنید!

11) ارتباط با مشتریان و داشتن انسجام در کار

برای آنکه همیشه بتوانید از روش بازاریابی درستی پیروی کرده و راه موفقیت را طی کنید، بهتر است انسجام خود را در کمپین‌های تبلیغاتی حفظ کرده و اطلاعات مفیدی را به کاربران بدهید. این کار می‌تواند تعاملات و ارتباط شما با مشتریان را پر‌رنگ‌تر کند.

جمع‌بندی

شرکت‌های مختلف برای آنکه بتوانند تعاملات مستقیم و مؤثر با مخاطبان خود داشته باشند، کمپین تبلیغات اجرا می‌کنند؛ این کمپین‌ها می‌توانند اهداف مختلف داشته باشند. برای رسیدن به هر هدفی استراتژی متفاوتی وجود دارد که باید از این میان، بهترین روش را انتخاب کرد. یک کسب‌و‌کار باید برای فروش بیشتر، پیش از اجرا و حتی طراحی کمپین تبلیغاتی سلسله‌مراتبی را طی کرده و در‌نهایت عملکرد خود در این مسیر را تحلیل کند.

 

برچسب ها : طراحی کمپین تبلیغاتی,کمپین تبلیغات,کسب‌و‌کار‌

5/5 - (1 امتیاز)
ادمین مدیر

سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم

ثبت نظر جدید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

لیست نظرات

عضویت در خبرنامه

    محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.