نرخ کارمزد شرکت های پرداخت
نرخ کارمزد شرکت های پرداخت به میزان هزینه ای اطلاق می گردد که این شرکت ها در ازای ارائه خدمات پرداخت های آنلاین یا اینترنتی از پذیرنده های حقیقی یا حقوقی دریافت می نمایند. در ادامه این نوشتار به تمامی سوالات و ابهاماتی که در این خصوص مطرح می شود پاسخ خواهیم گفت. با ما همراه باشید.
کارمزد درگاه پرداخت
هزینه درگاه شرکت هایی که در زمینه پرداخت آنلاین خدمات دریافت می نمایند بر اساس پارامتر ها یا موضوعات مختلف متغیر می باشد. بنابراین هرگز نمی توان با اعداد و ارقام قطعی و ثابت در زمینه کارمزد تمام انواع درگاه پرداخت صحبت کرد.
نحوه محاسبه کارمزد درگاه اینترنتی
به طور کلی تمامی درگاه های پرداخت یکسری قواعد مشخصی برای تعیین تعرفه کارمزد تراکنش از جمله مبالغ انتقالی و خدمات مرتبط با آن وضع می کنند. در واقع تمامی وجوه دارای کارمزد یکسانی نمی باشند. در نتیجه یک سری اعداد حداقلی و حداکثری تعیین شده و برای هر بازه، یک هزینه به عنوان کارمزد درگاه ها برداشت می شود.
کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی از مشتری دریافت می شود یا فروشنده؟
در برخی از شرکت های پرداختیار امکانی برای پذیرنده ها به وجود آمده است که بتوانند طرف پرداخت کننده کارمزد را تعیین نمایند. در واقع زمانی که یک شرکت پرداخت یار نرم افزاری طراحی می کند که در آن پروفایل پذیرنده ها ایجاد گردد، گزینه هایی به عنوان امکانات پروفایل در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت. یکی از این امکان ها وجود گزینه ای است که با تغییر آن می توانید تعیین سازید که در قبال تراکنش های موفق و جا به جایی مبالغ در بین حساب های مختلف کارمزد از چه شخصی کسر گردد؛ شخص واریز کننده یا دریافت کننده.
کمترین و بیشترین کارمزد درگاه های پرداخت
براساس سرچ هایی که در این زمینه داشتیم به طور عمده حداقل عددی که به عنوان کارمزد تعیین شده بود 500 تومان و حداکثر تعرفه موجود 10000 تومان برای پرداخت های با رقم بالا مشاهده گردید.
البته باید در نظر داشته باشید که هر چقدر میزان هزینه های منتقل شده بیشتر شود درصد بیشتری از آن به عنوان کارمزد یک شرکت پرداخت یار اعلام می شود و بالعکس. اعداد پایین در تراکنش ها شامل کارمزد کمتری خواهند بود.
کاهش هزینه کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی و آنلاین
هزینه های مرتبط با کارمزد خدماتی که در درگاه های پرداخت دریافت می شود تا حد زیادی به شکل متناسب و منصفانه تعیین خواهد گردید. اما در مواردی مشاهده شده است که برخی از درگاه های آنلاین یا اینترنتی جشنواره هایی را در وبسایت رسمی خود برگزار می کنند و برحسب دلایل مختلف در هزینه های دریافتی شان به عنوان کارمزد تخفیفاتی را لحاظ می کنند. در نتیجه مشتریان این درگاه ها امکان این را پیدا می کنند که به راحتی از این تخفیف های پرسود بهره مند گردند.
مثلاً یک شرکت در سالگرد تاسیس خود به مشتریانی که در یک بازه زمانی مشخصی به عنوان پذیرنده در آن وبسایت ثبت نام کنند و از خدمات آن ها بهره مند شوند، قطعاً تخفیف های مناسبی ارائه خواهد کرد.
هزینه رایگان درگاه پرداخت
تعدادی از درگاه های پرداخت از جمله شرکت سیزپی برای روند خرید و فروش یا مبادلات مالی انواع سازمان ها و موسسه هایی که به امور خیریه مشغول هستند، کارمزدی دریافت نمی کنند. در واقع تمام انتقال وجوه برای این شرکت ها رایگان می باشد.
هزینه کم کارمزد برای شرکت های نوپا
شرکت هایی که به تازگی بیزینس خود را شروع کرده اند و به نوعی در حوزه کاری خودشان نوپا هستند، می توانند با هزینه های پایینی درگاه پرداخت دریافت نمایند و از خدمات جانبی آن نیز بهره مند گردند.
البته این امکان برای شرکت های نوظهور صرفاً از سوی تعداد محدودی شرکت پرداخت یار فراهم شده است و تمامی درگاه ها چنین شرایطی را ایجاد نکرده اند.
از این روز پیشنهاد می شود برای استفاده از این مزایا با یک سرچ ساده در خصوص شرایط کاری انواع شرکت های پرداخت یار آشنا شوید و بهترین آن ها را برگزینید. برای مثال سیزپی به عنوان کم کارمزدترین درگاه پرداخت شناخته می شود.
بهترین شرکت پرداخت یار از جهت شرایط تعیین کارمزد
بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مرتبط با درگاه پرداخت آن دسته از مجموعه هایی هستند که در هنگام برنامه ریزی و تعیین تعرفه های انواع تراکنش ها و کارمزد ها، شرایط کلی کمپانی ها و اشخصاص حقیقی و حقویی زیرمجموعه خود را در نظر گرفته و بر اساس آن ها تصمیم گیری می کنند.
در واقع نیاز است که در روند برنامه ریزی نگاهی دقیق و واقع بینانه به وجود بیاید و در کنار فعالیت های تخصصی که به سود دهی اقتصادی می انجامد، شرایط کسب و کار های دیگر نیز در نظر گرفته شود. در غیر این صورت نمی توان امیدوار بود که شرکت پرداخت بتواند توسعه کاری و اقتصادی موفقیت آمیزی داشته باشد.
خاتمه
در این مقاله مهم ترین نکات مرتبط با تعرفه های کلی کارمزد شرکت های پرداخت یار مورد بررسی قرار گرفت. توصیه می شود قبل از دریافت یک درگاه پرداخت برای کسب و کارتان تحقیقات لازم را داشته باشید و در صورت لزوم خدمات انواع شرکت ها را با هم مقایسه کنید. بعد از بررسی های لازم می توانید امیدوار باشید که بهترین گزینه را انتخاب کرده و متناسب با کسب و کارتان خدمات دریافت می کنید.
سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم
سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم
-
چگونه از غول های فارسی بک لینک رایگان بگیریم ؟!!!
15 فروردين 140418 1,294 0 -
افزونه پنل کاربری حرفه ای و بهترین افزونه ثبت نام وردپرس MemberShip Pro درگاه زرین پال
12 شهريور 139915 5,326 5 -
افزایش سرعت بارگذاری – بهترین افزونه های کش وردپرس
20 آذر 139314 313 0 -
دانلود افزونه Gravity Forms : ساخت انواع فرم های وردپرس
27 آذر 139313 401 0 -
ارسال خودکار مطالب وردپرس به تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی
1 ارديبهشت 14049 3,526 0 -
آموزش قرار دادن سه نقطه برای متن های بسیار طولانی در وب سایت
8 تير 13969 1,785 3 -
معرفی 7 افزونه ساخت سایت مشاور املاک وردپرس
21 ارديبهشت 14049 2,967 4.8 -
آموزش افزونه حتما بخوانید وردپرس
25 بهمن 13958 390 5
-
دامین اتوریتی چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟ + افزایش اعتبار دامنه و پیج اتوریتی (Domain Authority)
5 خرداد 14040 276 0 -
چگونه بر فعالیت کاربران سایت وردپرس نظارت کنیم؟ | ردیابی و بررسی رفتار کاربر در وردپرس
5 خرداد 14040 276 0 -
چگونه خطای Missed Schedule در وردپرس را حل کنیم؟ | ارور زمانبندی از دست رفته
4 خرداد 14040 10 0 -
چگونه خطای سرچ کنسول گوگل با عنوان “Clickable Elements Too Close Together” را در المنتور حل کنیم؟
4 خرداد 14040 18 0 -
چگونه مشکل لود نشدن المنتور را حل کنیم؟ | 5 روش حل خطا لودینگ و باز نشدن المنتور
3 خرداد 14040 19 0 -
افزودن واترمارک خودکار بر روی تصاویر شاخص وردپرس | افزودن اتوماتیک لوگو به تصاویر وردپرس و ووکامرس
3 خرداد 14040 330 5 -
افزونه های آنالیز و گزارش موجودی ووکامرس + سیستم اطلاع رسانی موجود شدن محصولات + مقایسه
2 خرداد 14041 376 0 -
بهترین افزونههای کپچا برای وردپرس + مقایسه + آموزش افزونه hCaptcha for WordPress
2 خرداد 14041 587 5
تبلیغات متنی
به این مطالب نیز شاید علاقه مند باشید ...
مطالب مشابه
دامین اتوریتی چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟ + افزایش اعتبار دامنه و پیج اتوریتی (Domain Authority)
دامین آتوریتی چیست؟ (Domain Authority) در دنیای سئو و بازاریابی دیجیتال، یکی از اصطلاحاتی که زیاد به گوش میرسد، «اعتبار دامنه» یا Domain Authority (DA) است. اگر صاحب یک وبسایت هستید یا در زمینه بهینهسازی سایت فعالیت میکنید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده که اعتبار دامنه چیست و چه اهمیتی در موفقیت آنلاین شما […]
چگونه بر فعالیت کاربران سایت وردپرس نظارت کنیم؟ | ردیابی و بررسی رفتار کاربر در وردپرس
معرفی افزونه های ردیابی و بررسی رفتار کاربر در وردپرس در مدیریت سایتهای وردپرسی، ردیابی رفتار کاربران، مخصوصاً در سایتهایی با چند نویسنده یا نقشهای کاربری مختلف، اهمیت بالایی دارد. استفاده از افزونه نظارت فعالیت کاربران باعث میشود همیشه از اقدامات انجامشده در سایت آگاه باشید، جلوی اشتباهات احتمالی را بگیرید و امنیت سایت را […]
چگونه خطای Missed Schedule در وردپرس را حل کنیم؟ | ارور زمانبندی از دست رفته
انتشار خودکار پستها یکی از ویژگیهای کاربردی وردپرس است که به شما امکان میدهد محتوای خود را برای آینده زمانبندی کنید. با این حال، گاهی اوقات پستهای برنامهریزیشده در زمان تعیینشده منتشر نمیشوند و با اروری با عنوان Missed Schedule Error یا همان خطای زمانبندی از دست رفته در وردپرس مواجه میشوید. این مشکل نهتنها […]
چگونه خطای سرچ کنسول گوگل با عنوان “Clickable Elements Too Close Together” را در المنتور حل کنیم؟
بررسی و رفع خطای «عناصر قابل کلیک بیش از حد نزدیک به یکدیگر» در سرچ کنسول یکی از مشکلات متداولی که ممکن است در گزارش Mobile Usability گوگل سرچ کنسول مشاهده کنید، خطای عناصر قابل کلیک خیلی نزدیک به هم هستند (Clickable Elements Too Close Together) است. این خطا معمولاً نشاندهندهی آن است که تجربه […]
لیست نظرات