نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
در تاریخ 12 مهر 99 این آموزش به روزرسانی شد | 8 ابزار بررسی کلمات کلیدی اضافه شد.
در این مقاله به بررسی وضعیت کلمه کلیدی در گوگل و آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی می پردازیم.
در این آموزش نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل برای رتبه کلمه کلیدی در گوگل به چند روش استفاده از ابزار یاد می دهیم.
انتخاب کلمه کلیدی چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟
انتخاب کلمه کلیدی مناسب یک تکنیک تحقیقاتی است که توسط سازندگان محتوا و متخصصان SEO سئو به کار میرود.
از این کلمات و عبارات در وب سایت خود استفاده کنید تا ترافیک جستجو بیشتری کسب کنید.
بسیاری از مبتدیان تصور می کنند که آنها یک ایده واضح دارند که کاربران چه می خواهند.
ابزارهای قدرتمندی وجود دارد که می توانند به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده ها کمک کنند.
ایدههایی را بیابید که به شما در رشد ترافیک و ایجاد محتوای بسیار جذاب که کاربران دوست خواهند داشت.
با استفاده درست از انتخاب کلمه کلیدی به عنوان بخشی از استراتژی محتوا، می توانید به موارد زیر دست یابید:
- پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب که کاربران واقعا در جستجوی آن هستند.
- ایده های محتوایی را که برای رتبه بندی آسان و البته حجم جستجو مناسب هستند، پیدا کنید.
- پیدا کردن آنچه که رقبای شما انجام می دهند و سپس آنها را با یک استراتژی محتوای بهتر از آن ها استفاده کنید.
- دریافت ورودی جستجو بیشتر از گوگل و رشد مخاطبان خود با مقاله های جدید و البته این بار استاندارد
بیایید نگاهی به نحوه انجام انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت وردپرس خود بیندازیم و باعث افزایش ورودی جستجو خود از گوگل شویم.
ما هر یک از آنها را به همراه نحوه استفاده درست برای انتخاب کلیدواژه مناسب را آموزش می دهیم.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
1. سایت SEMRush و انتخاب کلمات کلیدی برای سئو
برای شروع، به سادگی به وب سایت SEMRush بروید و یک کلمه کلیدی یا URL وبسایت خود را وارد کنید.
به شما یک اطلاعات کلی از کلمات کلیدی که وارد کرده اید را نشان می دهد.
می توانید حجم جستجو (تعداد جستجوهای متوسط)، CPC برای تبلیغات پرداخت شده و تعداد نتایج جستجو را ببینید.
به پایین صفحه بروید و مروری بر کلمات کلیدی و البته کلمات کلیدی مرتبط مشاهده خواهید کرد.
میتوانید بر روی نمای کامل گزارش کلیک کنید تا لیست کامل را بررسی کرده و یا آنها را به فایل CSV صادر کنید.( خروجی بگیرید )
اگر به پایین صفحه بروید ، فهرست نتایج جستجوی کلمه کلیدی را که وارد کرده اید مشاهده خواهید کرد.
شما می توانید بر روی هر یک از این لینک ها کلیک کنید تا گزارش کامل آن را مشاهده کنید.
این گزارشات به شما کمک خواهد کرد که بهترین کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.
شما همچنین می توانید از “Keyword Magic Tool” جدید خود استفاده کنید.
Keyword Magic Tool دسترسی سریع تر به تحقیقات گسترده تر کلمات کلیدی را به شما می دهد.
شما می توانید بر روی دکمه افزودن در کنار کلمه کلیدی کلیک کنید تا آن را به تجزیه و تحلیل کلیدواژه اضافه کنید.
ابتدا بهترین کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو را پیدا کنید.
قدم بعدی تحلیل رقابت برای این کلمات کلیدی است. ( مقدار رقابت هر کلمه کلیدی )
روی لینکهایی که قبلا برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کرده اند کلیک کنید تا یک تجزیه و تحلیل دقیق را ببینید.
شما قادر به دیدن لینک های مربوط به آن URL خاص و سایر کلمات کلیدی که صفحه را رتبه بندی می کند، و تعداد ترافیك جستجو خواهید بود.
به طور کلی، SEMRush بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی در بازار است.
این ابزار نه تنها ایده های کلیدی، بلکه به شما کمک می کند که رتبه کلمه کلیدی در گوگل را بدست آورید.
2. سایت Ahrefs و بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
نام دامنه را در فیلد جستجو وارد کنید و Ahrefs اطلاعات فراوانی را نمایش می دهد.
این مقاله یک مرور کلی از نتایج با تعداد کلی لینک ها ، ارجاع دامنه ها، کلمات کلیدی ارگانیک و مرور محتوای به شما نشان خواهد داد.
ابتدا بر روی ” Organic Keywords ” کلیک کنید.
سپس Ahrefs فهرستی از کلمات کلیدی برای نام دامنه با حجم جستجو، رتبه جستجو، نشانی اینترنتی، و … به شما نشان خواهد داد.
شما همچنین می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجو، ایده های کلیدی را ایجاد کنید.
ابزار جستجو کلید واژه Ahrefs لیستی از پیشنهادات کلیدی را با حجم جستجو، نمره دشواری و کلیک ایجاد می کند.
Ahrefs همچنین با ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل محتوا، رتبه بندی ردیابی، نظارت بر وب و موارد دیگر می آید.
شما می توانید تمام گزارش ها را در قالب CSV یا PDF خروجی بگیرید و در نرم افزار مورد علاقه خود بکار ببرید.
3. سایت AnswerThePublic و انتخاب و جستجو کلمات کلیدی مرتبط
شما میتوانید بر روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید و وضعیت کلمه کلیدی در گوگل را در یک زبانه جدید در مرورگر خود مشاهده و بررسی کنید.
می توانید سوالاتی را که افراد به دنبال آن هستند را مشاهده کنید و اینکه چطور میتوانید با محتوای مرتبط به آنها پاسخ دهید یا در اصطلاح چه محتوایی بنویسید.
همه کلمات کلیدی در یک صفحه ارائه شده است. شما می توانید داده ها را به صورت تصاویر دانلود کنید.
یا آنها را به یک فایل CSV صادر کنید و با نرم افزار اکسل مشاهده و بررسی کنید.
4. ابزار Ubersuggest و کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل
5. آموزش ابزار Google Keyword Planner | رتبه کلمه کلیدی در گوگل
6. سایت Long Tail Pro و آنالیز کلمات کلیدی در گوگل
7. ابزار انتخاب کلمه کلیدی Serpstat
8. ابزار بررسی کلمات کلیدی SpyFu
نکات کلیدی انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای یافتن بهترین کلمات کلیدی
تمام ابزارهای ذکر شده در بالا، آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی و گنجینهای از دادهها را به شما خواهند داد.
انتخاب کلید واژه خود را با کلمات کلیدی طولانی تر شروع کنید.
سپس آن را محدود کنید تا کلمات کلیدی با رقابت کم و حجم جستجوی بیشتر پیدا کنید. ( بازدهی بالا )
URL خود را در SEMRush یا Ahrefs وارد کنید تا عملکرد کلید واژه خودتان را ببینید و سپس آن را با رقبای خود مقایسه کنید.
تمرکز بر پیدا کردن کلمات کلیدی که به سوالات مشتریان شما پاسخ می دهد و به آنها در تصمیم گیری خرید کمک می کند. ( کلمات کلیدی که باعث افزایش فروش شما می شود )
انتخاب کلمه کلیدی خود را برای اکثر کلمات کلیدی جستجو محدود نکنید.
شما به راحتی می توانید برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید و بر آن تکیه کنید.
چگونه انتخاب کلمه کلیدی را در کسب و کار و یا سایت خود اعمال کنید؟
هدف اصلی این تحقیق این است که بفهمید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند.
آنگاه به دنبال آن کلمات کلیدی در نتایج جستجو قرار میگیرند.
چندین راه برای انجام این کار بسته به استراتژی محتوای شما وجود دارد.
- یک استراتژی بازاریابی محتوا مناسب را در اطراف تحقیقات کلیدی جدید خود طراحی کنید.
- با استفاده از این کلمات کلیدی، مقالات مفید، مطالب بخش وبلاگ، تصاویر، فیلم ها و موارد دیگر را ایجاد کنید.
- وب سایت های کسب و کار می توانند صفحات فرود، مستندات، سوالات متداول و سایر محتواها را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید ایجاد کنند.
- اگر شما فروشگاه آنلاین دارید، می توانید از این کلمات کلیدی در عناوین محصول، توضیحات، دسته های محصول و … استفاده کنید.
چگونه میتوانم عملکرد انتخاب کلمات کلیدی خود را دنبال کنم؟
ابتدا، شما باید در Google Search Console ثبت نام کنید.
این کار به شما اطلاعاتی در مورد نحوه نگرش گوگل در مورد وب سایت به شما ارائه میدهد.
شما همچنین قادر خواهید بود رتبه بندی کلید واژه های خود و همچنین میانگین موقعیت ( position ) را در نتایج جستجو ببینید.
شما همچنین به گوگل آنالیتیک نیاز دارید تا عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید. و به بررسی کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل بپردازید.
MonsterInsights ساده ترین راه برای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس است.
MonsterInsights به شما این امکان را میدهد که تعامل کاربر را در وب سایت خود پیگیری کنید تا بفهمید کاربر در سایت شما چه کاری انجام می دهد.
و اما آخرین افزونه و ابزار برای بررسی وضعیت کلمه کلیدی در گوگل :
و در پایان بهترین افزونه انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پیشنهاد بهترین و پر جستجو ترین کلمات کلیدی رو می تونید در اینجا ببینید.
جمع بندی ابزار های انتخاب کلمات کلیدی ( کلمات کلیدی پر سرچ در گوگل )
در پایان امیدواریم این مقاله مورد نظر شما قرار گرفته باشد و تا حد کمی به انتخاب شما در کلمات کلیدی خود کمک کند و امیدواریم این ابزارهای معرفی شده یک راهکار مناسب برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی باشد. و با انتخاب کلمات کلیدی درست و مهم بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.
اگر شما ابزاری در این زمینه سراغ دارید در بخش نظرات به ما هم بگین ، یا اگر از ابزار های بالا استفاده کردید ، اگر نظری یا سوالی دارید حتما در نظرات مطرح کنید تا کارشناسان پروان وب ، پاسخ بدهند.
وحید رنجبر هستم مهندس برنامه نویسی و یکی از طرفداران پروان وب حدود 5 سال است که در زمینه سایت وردپرس مشغول به کار هستم.
یه آموزش کامل و فوق حرفه ای که واقعا کمکم کرد بهترین کلمات کلیدی رو با گوگل پیدا کنم و واقعا اگر رعایت بشه رتبه خوبی میزاره
ممنون از پروان وب