13 مهر 1399
0 ۲۹۵ 5

آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

seo post wordpress - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

 

آبا این عبارات کلیدی سوالات شما هم بوده است؟ آموزش تولید محتوای سئو شده ، اصول سئو در تولید محتوا ، تولید محتوا بر اساس اصول سئو ، اصول نگارش سئو ، رعایت اصول سئو در محتوا ، اصول محتوای سئو در نویسندگی ، چگونه یک متن را سئو کنیم ، چگونه یک متن سئو شده بنویسیم

تولید محتوای سئو شده ( سئو مطالب وردپرس ) از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه تولید محتوای سئو شده کلیدی ترین عامل در رشد کسب و کارها، افزایش بازدید و فروش تلقی می شود. یک محتوای جذاب و سئو شده به سایت شما کمک می کند تا به طور مداوم بازدید بیشتری از موتورهای جستجو جذب کنید.
بدون شک آموزش تولید محتوای سئو شده برای رشد هر کسب و کار یک الزام است. شما در جایگاه صاحب سایت و یا تولید کننده محتوا باید بر روی نکاتی توجه کنید که پست و یا صفحه سایت شما قبل از انتشار کاملا سئو شده منتشر شود.

در این مقاله 9 نکته مهم و کلیدی سئو محتوا را با شما اشتراک گذاشته ایم. به کار گیری صحیح این نکات به شما کمک خواهد کرد که محتوای خود را قبل از انتشار کاملا سئو شده منتشر کنید. این نکات مطرح شده، دقیقا مواردی هستند که افراد حرفه ای برای سئو محتوا سایت خود استفاده می کنند.

  • کسب رتبه با کلمات کلیدی مختلف و افزایش بازدید سایت، نتیجه به کارگیری صحیح این نکات

1- تولید محتوای سئو شده با انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی

چگونه یک متن را سئو کنیم؟ خیلی از افراد از حدس خود برای نوشتن مطالب و موضوعاتی استفاده می کنند که احساس می کنند مخاطبان ممکن است به آن موضوعات علاقمند باشند. اساسا این شیوه از تولید محتوا در سئو کاربرد چندانی ندارد.

در حالی که شما در جایگاه تولید کننده محتوا و یا صاحب وبسایت به آسانی می توانید با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دقیقا بررسی کنید که کاربران و مخاطبان چه عبارات و کلماتی جستجو می کنند. با این ابزارهای بررسی کلمات کلیدی دیگر نیازی نیست که به حدس هایی که با احتمال همراه هستند تکیه کنید.( سئو مطالب وردپرس )

تحقیق کلمات کلیدی روشی است که توسط تولید کنندگان محتوا و متخصصان سئو استفاده می شود تا دقیقا نیازهای مخاطبان را هدف قرار دهند. این ابزارها به شما کمک می کنند تا براساس اطلاعات موتور های جستجو، موضوعات مورد علاقه کاربران خود را پیدا کنید.

مهمترین کاری که شما در این بخش باید انجام دهید:

  • بررسی موضوعات مورد علاقه کاربران با استفاده از ابزارهای معرفی شده
  • تولید محتوا در این موضوعات
  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوا

 

keywordresearch - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا (تولید محتوای سئو شده)

اصول سئو پس از اینکه موضوعات مورد علاقه کاربران رو پیدا کردید و با توجه به این موضوعات محتوا تولید کردید. حالا وقت آن است که از کلمات کلیدی در مطالب خود استفاده کنید.

  • استفاده صحیح از کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات متا تگ، در آدرس پست، استفاده در Alt تصاویر، استفاده در زیر عنوان ها (h1…h6)، در بند اول پست، در سایر بخش های محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، استفاده در لینک پیوندها و…

استفاده صحیح و به جا از کلمات کلیدی در جای جای محتوا چه برای بیننده و چه برای ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع محتوای شما را بهتر تشخیص دهند. در واقع موضوع محتوای شما همان کلماتی در نظر گرفته می شود که در جای جای محتوا استفاده شده است!

برای بررسی و تحقیق کلمات کلیدی توصیه می کنیم از ابزار هایی مانند SEMRush یا Ahrefs استفاده کنید. این ابزارها اطلاعات کاملی درباره کلمات کلیدی برای شما فراهم می کنند. مانند: کلمات کلیدی مرتبط، رقابت کلمات کلیدی، میزان محبوبیت و حجم جستجو کلمات و بسیاری از ویژگی های مفید دیگر را ارائه می دهند.

با این کار اطمینان حاصل می کنید که در مورد موضوعاتی می نویسید که مردم واقعاً به دنبال آن هستند. و همینطور یک روش عالی برای یافتن ایده های جدید برای تولید محتوا به شمار می رود.

برای بررسی کلمات کلیدی می توانید به مقاله یافتن کلمات کلیدی با 8 ابزار مراجعه کنید. از این ابزارهای معرفی شده برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی استفاده کنید. (اصول سئو در نویسندگی)

 

 

2- استفاده از کلمات LSI در محتوا و برای کلمات کلیدی کانونی

چگونه یک متن را سئو کنیم؟ برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی ابزارهای بسیاری وجود دارد که در بالا اشاره شد. یکی از روش های آسان و کاملا رایگان برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده از جستجوهای مرتبط (LSI) خود گوگل است.

LSI در واقع اشاره به کلمات و عباراتی دارد که پس از جستجو یک کلمه کلیدی در گوگل، در بخش پایین آن در قالب جستجوهای مرتبط به نمایش گذاشته می شود. به این کلمات، کلمات کلیدی LSI گفته می شود.

این کلمات کلیدی در واقع پیشنهادهای خود گوگل است که بارها توسط کاربران جستجو شده است. در نتیجه انتخاب و به کارگیری این کلمات کلیدی در محتوا می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

  • حال باید یکی از کلمات را انتخاب کنید که دارای بیشترین حجم جستجو و رقابت کم باشد.

این کلمه کلیدی به عنوان کلمه کلیدی اصلی یا همان کلمه کلیدی کانونی در نظر گرفته می شود. این کلمه که اصلی ترین کلمه کلیدی در هر صفحه به شمار می رود باید بیشترین استفاده در محتوا را داشته باشد.

در واقع محتوای شما باید بر روی این کلمه کلید متمرکز شود.

اگر از افزونه Yoast Seo استفاده می کنید، بخشی با عنوان کلمه کلیدی کانونی(مترمز) دارد که می تواند یک راهنمای عالی برای استفاده صحیح از این کلمه کلیدی باشد. ( سئو مطالب وردپرس )

 

focus keyword yoastseo - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

  • در مرحله بعدی، باید از سایر کلمات کلیدی LSI در بخش های مختلف محتوای خود استفاده کنید.

ساده ترین راه برای یافتن آنها اینست که به سادگی کلمه کلیدی کانونی خود را در جستجوی Google وارد کنید و به پایین نتایج بروید. در آنجا می توانید آنها را با عنوان “جستجوهای مرتبط” مشاهده کنید.

seo content - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

باید به تعداد بسیاری از این کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید. بسیار مهم است که سعی کنید از این کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده کنید.

3- محتوایی بلند و قطور بنویسید

بررسی تاثیر مستقیم محتوای بلند و قطور در تولید محتوای سئو شده.( اصول نگارش سئو، اصول سئو در نویسندگی )

اگر از افزونه yoast seo استفاده می کنید، این ابزار حجم محتوای کمتر از 300 کلمه را بی کیفیت در نظر می گیرد. با آن که این ابزار حداقل تعداد کلمات محتوا را 300 کلمه در نظر گرفته است اما اگر نظر متخصصان پروان وب را بخواهید ما به شما توصیه می کنیم حداقل 800 کلمه بنویسید.

از نظر موتورهای جستجو محتوایی که حجم کمی دارد، کم ارزش در نظر گرفته می شود و در مقابل محتوایی که حجم زیادی داشته باشد بسیار مورد توجه قرار میگیرد.

از نظر منطقی هم کاملا مشخص است. محتوایی که حجم کمی دارد طبیعتا نمی تواند به تمامی جزئیات و جنبه های یک موضوع اشاره کرده باشد. در مقابل در محتواهای بلند به تمامی جنبه ها، جزئیات و بخش های مختلف یک موضوع اشاره می شود. در نتیجه این نوع محتوا بسیار مورد پسند کاربران و موتورهای جستجو است. (اصول سئو در نویسندگی)

  • حداقل 800 کلمه و بالای 2400 کلمه محتوا بنویسید

4- عنوانی مرتبط و تاثیر گذار بنویسید (چگونه یک متن را سئو کنیم)

بررسی عنوان مرتبط و تاثیر گذار در تولید محتوای سئو شده.

یک عنوان جذاب و مرتبط تاثیر مستقیمی بر کلیک کاربران بر روی عنوان محتوای شما در نتایج جستجو دارد. زمانی که عنوانی بنویسید هم جذاب و هم از کلمات کلیدی جستجو شده کاربران استفاده شده باشد، انگیزه کاربران برای کلیک بر روی آن محتوا را افزایش می دهد.

پس با نوشتن عنوانی جذاب و استفاده از کلمات کلیدی کانونی، عنوانی مرتبط با جستجو کاربران و کلیک خور بنویسید.

  • از کلمات کلیدی کانونی در عنوان استفاده کنید.
  • عنوانی احساسی و تاثیر گذار بنویسید.

 

write a good title - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

 

علاوه بر افزودن کلمه کلیدی کانونی در عنوان، حتما توصیه می کنیم از عناوینی استفاده کنید که نظور مخاطبان را جذب کند. دلیل آن این است که نرخ کلیک (CTR) نقش مهمی در سئو دارد!

روش های مختلفی برای نوشتن عنوان جذاب وجود دارد. مانند استفاده از فرمول احساسی. این فرمول توصیه می کند از کلماتی قدرتمند استفاده کنید که پاسخ های احساسی خاصی را در مخاطبان شما ایجاد می کند.

مثال زیر نمونه ای از عنوان جذاب است. که علاوه بر استفاده از پاسخ های احساسی از کلمات کلیدی کانونی هم استفاده شده اس.

مثال: آموزش تولید محتوای سئو شده کاملا جامع و پیشرفته (روش متخصصان سئو)

5- به پست خود یک Meta Decription اضافه کنید

نوستن متا تک برای تولید محتوای سئو شده

بعد از عنوان، توضیحات متا (Meta Decription) اهمیت ویژه ای برای موتورهای جستجو دارد. همانطور که نوشتن عنوان جذاب و استفاده از کلمات کلیدی اهمیت دارد، در بخش توضیحات متا هم باید شرح مختصری از مقاله پیش رو بنویسید.

در نتایج موتورهای جستجو، عنوان و توضیحات متا دو بخش مهمی است که برای کاربران قبل از کلیک به نمایش گذاشته می شود. در نتیجه این دو بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اینکه از چه کلمات کلیدی در این بخش ها استفاده می کنید و یا از چه نوع توضیحاتی استفاده می کنید در کلیک کاربران بر روی عنوان شما در نتایج جستجو بسیار اهمیت دارد.

  • در توضیحات متا حداقل یک بار از کلمه کلیدی کانونی استفاده کنید
  • شرح مختصری جذاب بنویسید

 

write meta describtion - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

 

محدودیت نویسه برای متا تگ 155 نویسه است. سعی کنید در این محدوده بنویسید چون توضیحات متا بیشتر از 155 نویسه در نتایج جستجو دیده نمی شود. حداقل یک بار از کلمه کلیدی کانونی خود برای شرح متا استفاده کنید.

از آنجا که افراد توضیحات متای شما را می خوانند، حتما از مفید بودن و به کارگیری از کلمات کلیدی در این بخش مطمئن شوید.

 

meta description1 - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

6- استفاده از تصاویر و فیلم در محتوا (چگونه یک متن را سئو کنیم)

 

multimedia - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

استفاده از تصاویر و فیلم برای تولید محتوای سئو شده.

طبق آمار منتشر شده، محتواهای چند رسانه ای بسیار مورد پسند کاربران و مخاطبان قرار میگیرند. یک مقاله بدون تصویر و یا ویدیو را تصور کنید که پر از متن های پی در پی که کل صفحه را با متن های خسته کننده پر کرده است.

این نوع محتوا چه برای کاربران و چه برای موتورهای جستجو اصلا جذاب نیستند. مخاطبان از محتوایی که در آن از عکس و فیلم و یا سایر چند رسانه ای ها استفاده شده باشد بسیار استقبال می کنند.

همچنین موتورهای جستجو محتواهای جذابی که در آن ها از عکس و فیلم استفاده شده باشد را در نتایج جستجو بالاتر قرار می دهند.

  • با استفاده از تصاویر و ویدیو، محتوای جذاب و ارزشمند تولید کنید
  • مطمئن شوید که پست های وبلاگ شما حاوی تصاویر بین پاراگراف ها باشد

نکته: هنگام افزودن تصاویر، در مورد حق کپی رایت تصاویر دقت کنید. اغلب افراد تصاویر را از سایتهای دیگر کپی می کنند تا در سایت خود استفاده کنند. اگر این کار را بدون مجوزهای مناسب انجام دهید می تواند بعدا مشکلات بعدی قانونی و یا مشکلات سئو را در پی داشته باشد.

اگر تصاویر اختصاصی در محتوای خود استفاده کنید قطعا نتیجه شگفت انگیز آن را به زودی خواهید دید. اما با این حال سایت ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از تصاویر رایگان آنها در سایت خود استفاده کنید.

 

7- استفاده از پیوندهای داخلی

استفاده از پیوندهای داخلی یک اصول سئو در تولید محتوا

برای کاربران و موتورهای جستجو، محتوایی جذاب و مفید است که علاوه بر محتوای ارائه شده، پست ها و یا لینک های مرتبط برای آن ها معرفی شده باشد. به عنوان مثال ما در بخش انتخاب کلمات کلیدی به محتوای بررسی کلمات کلیدی لینک داده ایم.

این پیوند داخلی علاوه بر اینکه کاملا به محتوای فعلی مرتبط هست، به خواننده کمک می کند اطلاعات بیشتر و یا اطلاعات تکمیلی درباره محتوای فعلی دریافت کند. که این نوع محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

پیوند داخلی یک روش عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و پست های قبلی شما است.

وردپرس ایجاد پیوندهای داخلی در داخل ویرایشگر پست را بسیار آسان کرده است. برای لینک دادن فقط کافی است که به سادگی متنی را که می خواهید پیوند دهید را انتخاب کنید و از کادر جستجو مقالات قبلی خود را بیابید و لینک کنید.

  • با ایجاد پیوندهای داخلی مرتبط ارزش محتوای خود را بالا ببرید

insert link - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

8- از دسته ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوا استفاده کنید

استفاده از دسته ها و برچسب ها یک اصول سئو در تولید محتوا.

دسته ها و برچسب ها کمک می کنند تا محتوای خود را نه تنها برای سایت خود، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو مرتب کنید.

یک کتاب بدون دسته بندی و یا بدون فهرست را در نظر بگیرید. وبسایت ها هم به همین صورت هستند. دسته بندی و استفاده از برچسب گذاری های صحیح، سایت و محتوای شما را خوانا تر و سازمان دهی می کند.

این سازماندهی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند موضوع محتوای شما را بهتر تشخیص دهند و راحت تر در سایت شما پیمایش کنند.

  • با دسته بندی و برچسب گذاری اصولی محتوای سایت خود را سازماندهی کنید.

9- مقالات خود را خوانا و قابل درک کنید (اصول نگارش سئو)

خوانایی و قابل درک بود یک از اصول سئو در تولید محتوا و اصول نگارش سئو به شمار می رود. ( اصول سئو در نویسندگی )

خوانایی عامل مهمی است که توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرد. مقالاتی که خواندن آنها راحت تر است، اغلب از مقالاتی که کاربر پسند نیستند، رتبه بالاتری دارند.

آیا می دانستید کاربران در ابتدا فقط مقالات را در مدت کوتاهی اسکن می کنند؟ مطالعات نشان داده است که کاربران با یک اسکن سریع کمتر از یک ثانیه وقت می گذارند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در یک صفحه بمانند یا ترک کنند!

پس شما به عنوان تولید کننده محتوا زمان خیلی کمی دارید. تا مخاطبان را متقاعد کنید در سایت بمانند و محتوای شما را بخوانند.

با به کارگیری اصول نگارش سئو و استفاده از جملات کوتاه تر، پاراگراف های کوچکتر، علائم نگارشی، عناوین و لیست های پرچین می توانید خوانایی محتوا را بهبود ببخشید.

می توانید از ابزاری مانند Grammarly استفاده کنید که به شما امکان می دهد اصول نگارش سئو مانند دستور زبان، علائم نگارشی و هجی را به صورت آنلاین بررسی کنید. همچنین از پیشنهادات افزونه یئوست سئو که برای بهبود خوانایی مقالات شما ارائه می دهد استفاده کنید. (اصول نگارش سئو)

 

readabilty yoastseo - آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته ( سئو مطالب وردپرس )

جمع بندی

در این مقاله 9 نکته کلیدی برای آموزش تولید محتوای سئو شده به اشتراک گذاشته شد. در واقع به این سوال مهم یعنی چگونه یک متن را سئو کنیم پاسخ داده شد. با اجرایی کردن این نکات کلیدی می توانید محتوایی منتشر کنید که با عبارات و کلمات کلیدی مختلف رتبه بگیرد و به طور مداوم بازدید سایت شما را افزایش دهد.

این نکات مطرح شده، همان نکات کلیدی سئو داخلی هستند. که برای اصول نگارش سئو توسط متخصصان سئو و سایت های مطرح استفاده می شود. این نکات دقیقا همان نکاتی هستند که همه روزه در پروان وب برای تولید محتوای سئو شده بهره گرفته می شود.

بنابر این امیدواریم این نکات مطرح شده مورد پسند شما کاربران عزیز پروان وب قرار گرفته باشد. با بکارگیری این موارد محتوای سایت خود را کاملا سئو شده منتشر کنید.

موضوعات اشاره شده در این پست: آموزش تولید محتوای سئو شده,اصول سئو در تولید محتوا,تولید محتوا بر اساس اصول سئو,اصول نگارش سئو,رعایت اصول سئو در محتوا,اصول محتوای سئو در نویسندگی,چگونه یک متن را سئو کنیم,چگونه یک متن سئو شده بنویسیم

 

اگر سوال و یا مشکلی در این مورد دارید حتما در نظرات مطرح کنید تا کارشناسان پروان وب ، پاسخ بدهند.

 


 

5/5 - (1 امتیاز)
ادمین مدیر

سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم

ثبت نظر جدید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند

لیست نظرات

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.