سئو یا گوگل ادز؟ مساله این است
سئو و گوگل ادز هر دو از زیرشاخههای اصلی دیجیتال مارکتینگ به شمار میروند. رتبه خوب سایت در گوگل یکی از مهمترین چالشهایی است که هر کسب و کاری برای بازاریابی خود با آن مواجه میشود. قرار گرفتن در رتبههای پایین گوگل عملا باعث میشود، خدمات و محصولات شما (هر چقدر هم با کیفیت!) در دسترس مخاطبان هدف شما قرار نگیرد. حال دو انتخاب پیش روی شماست: سئو و گوگل ادز!
سئو چیست؟
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization و یا همان بهینه سازی موتور جست و جو است. سئو مجموعه فعالیتها و اقداماتی است که برای طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا به کار میبریم تا رتبه و جایگاه بهتری در جست و جوی گوگل پیدا کرده و بازدید بیشتری به دست آوریم.
گوگل ادز یا تبلیغ در گوگل چیست؟
تبلیغ در گوگل یا همان google ads، سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است. حتما برای شما هم پیش آمده که کلیدواژهای را در گوگل سرج کنید و متوجه شوید در کنار چهار سایت اولی که به شما نمایش داده شده، عبارت ad مخفف advertise و یا همان تبلیغ دیده میشود. این بیزینسها از سرویس گوگل ادز استفاده میکنند. با استفاده از این سرویس شما میتوانید کمپینهای تبلیغاتی مناسب با کسب و کار خود را طراحی و اجرا کنید.
چرا گفته میشود گوگل ادز تمام ویژگیهای لازم برای دیده شدن تبلیغ شما را دارد؟
۱. امکان مشخص کردن کلیدواژه: در تبلیغات گوگل، شما میتوانید دقیقا کلیدواژههای مرتبط با کسب و کار خود را مشخص کنید تا تبلیغ شما در نتیجه جست و جوی همین کلیدواژهها نمایش داده شود. این موضوع سبب میشود تا تبلیغ شما دقیقا به کسانی که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند و به دنبال این خدمات و محصولات، نمایش داده شود و از صرف هزینه برای نمایش غیر اثربخش جلوگیری شود.
۲. امکان انتخاب مخاطبین هدف: سرویس گوگل ادز، با امکان تعیین مخاطبین هدف، سبب میشود که
۳. امکان تعیین CPC: CPC مخفف عبارت Cost per Click و یا همان هزینه به ازای کلیک است. بر اساس این ویژگی، زمانی از بودجه تبلیغات شما کسر میشود که کاربر روی سایت شما کلیک کرده باشد و بنابراین تا زمانی که تبلیغات به بازدهی نرسیده باشد، شما متحمل هزینهای نمیشوید. به علاوه این ویژگی سبب میشود که شما تعداد مخاطبین هدف خود را مشخص نموده و به همان اندازهای که میخواهید دیده شوید، هزینه کنید.
گوگل ادز چه خدماتی ارائه میدهد؟
مهمترین سرویسهای گوگل ادز شامل سرویس تبلیغ در گوگل، تبلیغ در یوتیوب و تبلیغ در گوگل پلی و اپ استور (تبلیغ درون اپلیکیشنی) است.
۱. تبلیغ در گوگل: گوگل بزرگترین موتور جست و جوی جهان است. با استفاده از سرویس گوگل ادز، سایت شما در نتیجه جست و جوی کلیدواژههای مرتبط با کسب و کارتان، در بهترین رتبههای گوگل نمایش داده میشود.
۲. تبلیغ در یوتیوب: یوتیوب بزرگ ترین پلتفرم ویدیویی جهان و پربیننده ترین پلتفرم ویدیویی در ایران است. گوگل ادز برای شما امکان تبلیغ در این پلتفرم را نیز فراهم آورده است.
۳. تبلیغ در گوگل پلی و اپ استور: حتما تجربه کردهاید که اپلیکیشنی را باز کرده و پیش و یا در حین اجرا، با تبلیغات درون اپلیکیشن مواجه شوید. با استفاده از تبلیغات گوگل ادز شما میتوانید درون اپلیکشینهای گوگل پلی و اپ استور دیده شوید.
تفاوت گوگل ادز و سئو در چیست؟
سئو مجموعه اقدامات فنی بر اساس الگوریتمهای گوگل برای بهینه سازی موتور جست و جو و به زبان ساده تر بهبود جایگاه سایت در صفحات گوگل است. این کار که به اصطلاح به آن بهینه سازی ارگانیگ و یا طبیعی گفته میشود، معمولا زمانبر است و با گذشت زمان ممکن است رقبای جدیدی وارد صنعت شوند، بسیاری از فرصتهای بازار از دست برود و بسیاری از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل سایتهایی با جایگاه بهتر تبدیل شوند. علاوه بر این به کارگیری روشهای سئو کار آسانی نیست و نیازمند تخصص است. در این زمان گوگل ادز به شما کمک میکند تا با صرف هزینه منطقی به کمک سئو سایت در بهترین جایگاههای گوگل دیده شوید. پیش از آن که فرصتهای بازار به تهدید تبدیل شود.
کارشناس بازاریابی جیمکس ادز میگوید: بهترین استراتژی برای کسب و کارها توجه به هر دو زمینه است. در واقع سئو و گوگل ادز مکمل یکدیگرند و هر دو هدف یکسانی دارند: دیده شدن!
بنابراین بهترین روش استفاده از این دو روش به صورت ترکیبی است. بهتر است در ابتدا گوگل ادوردز را برای سایت خود فعال نمایید و در این حین که سایت شما در جایگاههای خوب گوگل قرار دارد، بر سئوی سایت خود سرمایه گذاری نمایید.
سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم
سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم
-
چگونه از غول های فارسی بک لینک رایگان بگیریم ؟!!!
26 اسفند 139518 1,224 0 -
افزونه پنل کاربری حرفه ای و بهترین افزونه ثبت نام وردپرس MemberShip Pro درگاه زرین پال
12 شهريور 139915 5,263 5 -
افزایش سرعت بارگذاری – بهترین افزونه های کش وردپرس
20 آذر 139314 280 0 -
دانلود افزونه Gravity Forms : ساخت انواع فرم های وردپرس
27 آذر 139313 371 0 -
ارسال خودکار مطالب سایت به شبکه های اجتماعی ( ارسال مطالب در تلگرام و اینستاگرام )
14 تير 13979 3,416 0 -
آموزش قرار دادن سه نقطه برای متن های بسیار طولانی در وب سایت
8 تير 13969 1,738 3 -
معرفی و مقایسه 7 افزونه مشاور املاک وردپرس – ساخت سایت املاک وردپرس
2 ارديبهشت 13979 2,895 5 -
آموزش افزونه حتما بخوانید وردپرس
25 بهمن 13958 367 5
-
آموزش انتخاب کلمات کلیدی پربازدید + 8 ابزار رتبه کلمه کلیدی در گوگل
12 فروردين 14041 1,387 5 -
10 نکته تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته + ( سئو مطالب وردپرس )
10 فروردين 14040 382 5 -
27 فاکتور سئو داخلی On Page Seo در سال 2025 | آموزش سئو داخلی
8 فروردين 14041 397 5 -
آموزش کامل گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) + راهنمای جامع ثبت سایت و افزایش بازدید
3 فروردين 14042 877 5 -
چگونه هزینه تبلیغات در گوگل را محاسبه کنیم؟
7 بهمن 14030 93 5 -
تبلیغاتی که هیچکس نمیتواند آنها را نادیده بگیرد! (فرمول موفقیت)
22 آذر 14030 115 5 -
بهترین راهحل برای مدیریت و جمعآوری اطلاعات با فرم ساز وردپرس
20 آذر 14030 165 5 -
آموزش نصب و فعالسازی ماژول ioncube روی هاست و لوکال هاست
6 خرداد 14038 8,121 5
تبلیغات متنی
به این مطالب نیز شاید علاقه مند باشید ...
مطالب مشابه
آموزش انتخاب کلمات کلیدی پربازدید + 8 ابزار رتبه کلمه کلیدی در گوگل
در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۴ این آموزش به روزرسانی شد | 8 ابزار بررسی کلمات کلیدی اضافه شد. در این مقاله به بررسی وضعیت کلمات کلیدی در گوگل و روشهای یافتن بهترین کلمات کلیدی میپردازیم. همچنین، نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب و جستجوی کلمات کلیدی را برای بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل آموزش خواهیم […]
10 نکته تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته + ( سئو مطالب وردپرس )
آبا این عبارات کلیدی سوالات شما هم بوده است؟ آموزش تولید محتوای سئو شده ، اصول سئو در تولید محتوا ، تولید محتوا بر اساس اصول سئو ، اصول نگارش سئو ، رعایت اصول سئو در محتوا ، اصول محتوای سئو در نویسندگی ، چگونه یک متن را سئو کنیم ، چگونه یک متن سئو […]
کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ (معرفی ابزارها) – جهاد دانشگاهی صنعتی شریف
آیا میدانید هوش مصنوعی میتواند نرخ تبدیل وبسایت شما را تا 30 درصد افزایش دهد؟ این فناوری در حال تغییر چهره دیجیتال مارکتینگ است.هوش مصنوعی، سیستمهای هوشمندی را شامل میشود که قادر به یادگیری، تحلیل و تصمیمگیری هستند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، این فناوری به بهبود کارایی و اثربخشی کمک میکند.در این مقاله، 8 کاربرد […]
27 فاکتور سئو داخلی On Page Seo در سال 2025 | آموزش سئو داخلی
در این مقاله به فاکتورهای سئو داخلی، به 27 فاکتور آموزش سئو داخلی سایت (on page seo) در سال 2025 پرداخته ایم. با ما همراه شوید تا سایت خود را با جدید ترین فاکتورهای سئو داخلی 2025 بهینه کنید. آموزش امروز، هدیه ویژه ما برای شما کاربران پروان وب می باشد. در این مقاله یک […]
لیست نظرات