سئو یا گوگل ادز؟ مساله این است
سئو و گوگل ادز هر دو از زیرشاخههای اصلی دیجیتال مارکتینگ به شمار میروند. رتبه خوب سایت در گوگل یکی از مهمترین چالشهایی است که هر کسب و کاری برای بازاریابی خود با آن مواجه میشود. قرار گرفتن در رتبههای پایین گوگل عملا باعث میشود، خدمات و محصولات شما (هر چقدر هم با کیفیت!) در دسترس مخاطبان هدف شما قرار نگیرد. حال دو انتخاب پیش روی شماست: سئو و گوگل ادز!
سئو چیست؟
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization و یا همان بهینه سازی موتور جست و جو است. سئو مجموعه فعالیتها و اقداماتی است که برای طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا به کار میبریم تا رتبه و جایگاه بهتری در جست و جوی گوگل پیدا کرده و بازدید بیشتری به دست آوریم.
گوگل ادز یا تبلیغ در گوگل چیست؟
تبلیغ در گوگل یا همان google ads، سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است. حتما برای شما هم پیش آمده که کلیدواژهای را در گوگل سرج کنید و متوجه شوید در کنار چهار سایت اولی که به شما نمایش داده شده، عبارت ad مخفف advertise و یا همان تبلیغ دیده میشود. این بیزینسها از سرویس گوگل ادز استفاده میکنند. با استفاده از این سرویس شما میتوانید کمپینهای تبلیغاتی مناسب با کسب و کار خود را طراحی و اجرا کنید.
چرا گفته میشود گوگل ادز تمام ویژگیهای لازم برای دیده شدن تبلیغ شما را دارد؟
۱. امکان مشخص کردن کلیدواژه: در تبلیغات گوگل، شما میتوانید دقیقا کلیدواژههای مرتبط با کسب و کار خود را مشخص کنید تا تبلیغ شما در نتیجه جست و جوی همین کلیدواژهها نمایش داده شود. این موضوع سبب میشود تا تبلیغ شما دقیقا به کسانی که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند و به دنبال این خدمات و محصولات، نمایش داده شود و از صرف هزینه برای نمایش غیر اثربخش جلوگیری شود.
۲. امکان انتخاب مخاطبین هدف: سرویس گوگل ادز، با امکان تعیین مخاطبین هدف، سبب میشود که
۳. امکان تعیین CPC: CPC مخفف عبارت Cost per Click و یا همان هزینه به ازای کلیک است. بر اساس این ویژگی، زمانی از بودجه تبلیغات شما کسر میشود که کاربر روی سایت شما کلیک کرده باشد و بنابراین تا زمانی که تبلیغات به بازدهی نرسیده باشد، شما متحمل هزینهای نمیشوید. به علاوه این ویژگی سبب میشود که شما تعداد مخاطبین هدف خود را مشخص نموده و به همان اندازهای که میخواهید دیده شوید، هزینه کنید.
گوگل ادز چه خدماتی ارائه میدهد؟
مهمترین سرویسهای گوگل ادز شامل سرویس تبلیغ در گوگل، تبلیغ در یوتیوب و تبلیغ در گوگل پلی و اپ استور (تبلیغ درون اپلیکیشنی) است.
۱. تبلیغ در گوگل: گوگل بزرگترین موتور جست و جوی جهان است. با استفاده از سرویس گوگل ادز، سایت شما در نتیجه جست و جوی کلیدواژههای مرتبط با کسب و کارتان، در بهترین رتبههای گوگل نمایش داده میشود.
۲. تبلیغ در یوتیوب: یوتیوب بزرگ ترین پلتفرم ویدیویی جهان و پربیننده ترین پلتفرم ویدیویی در ایران است. گوگل ادز برای شما امکان تبلیغ در این پلتفرم را نیز فراهم آورده است.
۳. تبلیغ در گوگل پلی و اپ استور: حتما تجربه کردهاید که اپلیکیشنی را باز کرده و پیش و یا در حین اجرا، با تبلیغات درون اپلیکیشن مواجه شوید. با استفاده از تبلیغات گوگل ادز شما میتوانید درون اپلیکشینهای گوگل پلی و اپ استور دیده شوید.
تفاوت گوگل ادز و سئو در چیست؟
سئو مجموعه اقدامات فنی بر اساس الگوریتمهای گوگل برای بهینه سازی موتور جست و جو و به زبان ساده تر بهبود جایگاه سایت در صفحات گوگل است. این کار که به اصطلاح به آن بهینه سازی ارگانیگ و یا طبیعی گفته میشود، معمولا زمانبر است و با گذشت زمان ممکن است رقبای جدیدی وارد صنعت شوند، بسیاری از فرصتهای بازار از دست برود و بسیاری از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل سایتهایی با جایگاه بهتر تبدیل شوند. علاوه بر این به کارگیری روشهای سئو کار آسانی نیست و نیازمند تخصص است. در این زمان گوگل ادز به شما کمک میکند تا با صرف هزینه منطقی به کمک سئو سایت در بهترین جایگاههای گوگل دیده شوید. پیش از آن که فرصتهای بازار به تهدید تبدیل شود.
کارشناس بازاریابی جیمکس ادز میگوید: بهترین استراتژی برای کسب و کارها توجه به هر دو زمینه است. در واقع سئو و گوگل ادز مکمل یکدیگرند و هر دو هدف یکسانی دارند: دیده شدن!
بنابراین بهترین روش استفاده از این دو روش به صورت ترکیبی است. بهتر است در ابتدا گوگل ادوردز را برای سایت خود فعال نمایید و در این حین که سایت شما در جایگاههای خوب گوگل قرار دارد، بر سئوی سایت خود سرمایه گذاری نمایید.
سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم
سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم
-
چگونه از غول های فارسی بک لینک رایگان بگیریم ؟!!!
15 فروردين 140418 1,294 0 -
افزونه پنل کاربری حرفه ای و بهترین افزونه ثبت نام وردپرس MemberShip Pro درگاه زرین پال
12 شهريور 139915 5,326 5 -
افزایش سرعت بارگذاری – بهترین افزونه های کش وردپرس
20 آذر 139314 313 0 -
دانلود افزونه Gravity Forms : ساخت انواع فرم های وردپرس
27 آذر 139313 401 0 -
ارسال خودکار مطالب وردپرس به تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی
1 ارديبهشت 14049 3,526 0 -
آموزش قرار دادن سه نقطه برای متن های بسیار طولانی در وب سایت
8 تير 13969 1,785 3 -
معرفی 7 افزونه ساخت سایت مشاور املاک وردپرس
21 ارديبهشت 14049 2,967 4.8 -
آموزش افزونه حتما بخوانید وردپرس
25 بهمن 13958 390 5
-
دامین اتوریتی چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟ + افزایش اعتبار دامنه و پیج اتوریتی (Domain Authority)
5 خرداد 14040 276 0 -
چگونه بر فعالیت کاربران سایت وردپرس نظارت کنیم؟ | ردیابی و بررسی رفتار کاربر در وردپرس
5 خرداد 14040 276 0 -
چگونه خطای Missed Schedule در وردپرس را حل کنیم؟ | ارور زمانبندی از دست رفته
4 خرداد 14040 10 0 -
چگونه خطای سرچ کنسول گوگل با عنوان “Clickable Elements Too Close Together” را در المنتور حل کنیم؟
4 خرداد 14040 18 0 -
چگونه مشکل لود نشدن المنتور را حل کنیم؟ | 5 روش حل خطا لودینگ و باز نشدن المنتور
3 خرداد 14040 19 0 -
افزودن واترمارک خودکار بر روی تصاویر شاخص وردپرس | افزودن اتوماتیک لوگو به تصاویر وردپرس و ووکامرس
3 خرداد 14040 330 5 -
افزونه های آنالیز و گزارش موجودی ووکامرس + سیستم اطلاع رسانی موجود شدن محصولات + مقایسه
2 خرداد 14041 376 0 -
بهترین افزونههای کپچا برای وردپرس + مقایسه + آموزش افزونه hCaptcha for WordPress
2 خرداد 14041 587 5
تبلیغات متنی
به این مطالب نیز شاید علاقه مند باشید ...
مطالب مشابه
دامین اتوریتی چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟ + افزایش اعتبار دامنه و پیج اتوریتی (Domain Authority)
دامین آتوریتی چیست؟ (Domain Authority) در دنیای سئو و بازاریابی دیجیتال، یکی از اصطلاحاتی که زیاد به گوش میرسد، «اعتبار دامنه» یا Domain Authority (DA) است. اگر صاحب یک وبسایت هستید یا در زمینه بهینهسازی سایت فعالیت میکنید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده که اعتبار دامنه چیست و چه اهمیتی در موفقیت آنلاین شما […]
چگونه بر فعالیت کاربران سایت وردپرس نظارت کنیم؟ | ردیابی و بررسی رفتار کاربر در وردپرس
معرفی افزونه های ردیابی و بررسی رفتار کاربر در وردپرس در مدیریت سایتهای وردپرسی، ردیابی رفتار کاربران، مخصوصاً در سایتهایی با چند نویسنده یا نقشهای کاربری مختلف، اهمیت بالایی دارد. استفاده از افزونه نظارت فعالیت کاربران باعث میشود همیشه از اقدامات انجامشده در سایت آگاه باشید، جلوی اشتباهات احتمالی را بگیرید و امنیت سایت را […]
چگونه خطای Missed Schedule در وردپرس را حل کنیم؟ | ارور زمانبندی از دست رفته
انتشار خودکار پستها یکی از ویژگیهای کاربردی وردپرس است که به شما امکان میدهد محتوای خود را برای آینده زمانبندی کنید. با این حال، گاهی اوقات پستهای برنامهریزیشده در زمان تعیینشده منتشر نمیشوند و با اروری با عنوان Missed Schedule Error یا همان خطای زمانبندی از دست رفته در وردپرس مواجه میشوید. این مشکل نهتنها […]
چگونه خطای سرچ کنسول گوگل با عنوان “Clickable Elements Too Close Together” را در المنتور حل کنیم؟
بررسی و رفع خطای «عناصر قابل کلیک بیش از حد نزدیک به یکدیگر» در سرچ کنسول یکی از مشکلات متداولی که ممکن است در گزارش Mobile Usability گوگل سرچ کنسول مشاهده کنید، خطای عناصر قابل کلیک خیلی نزدیک به هم هستند (Clickable Elements Too Close Together) است. این خطا معمولاً نشاندهندهی آن است که تجربه […]
لیست نظرات