با موثرترین روش لینکسازی خارجی برای بهبود سریع رتبه آشنا شوید
در حوزه بهینهسازی وب، لینکسازی خارجی یکی از روشهای مهم بهینهسازی سایت است که بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو را به دنبال دارد. با استفاده از این روش، میتوان به شکلی موثر، ترافیک وبسایت را افزایش داده و بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجوی اینترنتی را تسریع کرد. در این مقاله به این میپردازیم که لینکسازی خارجی چیست و چرا باید آن را انجام دهید. ما همچنین هفت روش برتر لینک خارجی را برای شما توضیح میدهیم. در پایان این مقاله، میدانید که چگونه از لینکهای خارجی استفاده کنید تا به محتوای شما کمک کند در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شود.
چه زمانی باید به سایتهای دیگر لینک دهید؟
پیوندهای خارجی، لینکهایی هستند که خوانندگان را به وب سایتی غیر از وب سایت شما هدایت میکنند. در ظاهر، ممکن است اینطور به نظر برسد که این پیوندها افراد را از وب سایت شما دور میکند. با این حال، همانطور که در ادامه این مقاله خواهیم دید، این یکی از ضروریترین منابع رتبهبندی است که میتوانید از آن استفاده کنید. در بهینهسازی موتورهای جستجو، لینکدهی به سایتهای دیگر در صورت استفاده مناسب، میتواند یک راهبرد ارزشمند باشد.
به یاد داشته باشید لینکدهی به سایتهای دیگر فقط زمانی مفید است که مرتبط بوده و برای محتوای وبسایت شما ارزش افزوده داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما در حال نوشتن یک مقاله در مورد یک موضوع خاص هستید و میخواهید منابع اضافی در اختیار خوانندگان قرار دهید، لینک به سایتهای دیگر مرتبط با موضوع مورد بحث، میتواند به مخاطبان شما کمک کند و ارزشافزودهای برای محتوای شما ایجاد کند. همچنین، لینکدهی به سایتهای دیگر با رتبه بالا و محتوای با کیفیت، میتواند به بهبود رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.
چهار مزیت لینکدهی خارجی
لینک دادن به وب سایتهای خارجی، زمانی که به درستی انجام شود، چندین مزیت خواهد داشت شامل:
افزایش اعتبار وب سایت شما با لینک خارجی
هنگامی که لینکهای سایتهای قابل اعتماد و مرتبط را به محتوای خود اضافه میکنید، اعتبار وبسایت شما افزایش مییابد. علاوه بر این، لینکهای خارجی ارزشمند، منابع و ارجاعاتی را در اختیار خوانندگان شما قرار میدهند که باعث افزایش اعتبار وب سایت شما میشود. لینک خارجی مشابه روشی است که شما در کتابشناسی برای یک مقاله دانشگاهی، به منابع استناد میکنید که نشان میدهد محتوای خود را بر اساس تحقیقات درست تولید کردهاید. به عبارت دیگر، لینکدهی خارجی نشان میدهد که شما به منابع بیرونی اعتماد کرده و با استفاده از آنها، محتوای خود را تأیید کردهاید.
بهبود سئوی سایت شما با لینکسازی خارجی
لینکهای خارجی اضافه شده به محتوای شما، میتوانند به موتورهای جستجو در تعیین کیفیت و ارزش صفحات شما کمک کنند. صفحات با کیفیت بالا به طور معمول به صفحات با کیفیت بالا دیگر لینک میدهند؛ بنابراین، موتورهای جستجو به محتوای شما به شکل مثبت نگاه میکنند و بهترین رتبه را به شما اختصاص میدهند. اگر به یک مقاله جالب درباره یک موضوع مهم و جذاب برای کسب و کار خود لینک دهید، گوگل از این راه به عنوان راهی برای دانستن اینکه وب سایت شما در مورد چیست استفاده میکند. به عنوان مثال، اگر شما به یک مقاله مرتبط با کسب و کار خود لینک دهید، گوگل به شما نشان میدهد که وبسایت شما درباره همین موضوع است.
در کل، لینکدهی خارجی به بهبود شاخصهای SEO وبسایت شما کمک میکند. با لینکدهی به صفحات با کیفیت بالا و مرتبط با محتوای شما، موتورهای جستجو بهتر میتوانند محتوای شما را درک کنند و رتبه آن را در صفحات نتایج جستجوی اینترنتی بهبود بخشند.
لینکدهی خارجی؛ راهی آسان برای برقراری ارتباط
سایتهای دیگر میتوانند به راحتی متوجه لینک دادن شما به آنها شوند. و احتمال اینکه در صورت فراهم شدن فرصت، به شما پاسخ دهند و به وبسایت شما لینک دهند، بسیار زیاد است که این بسیار عالی است چرا که هر چه تعداد بک لینکهای با کیفیت بیشتر باشد، بهینهسازی موتورهای جستجو بهتری برای وبسایت شما به ارمغان میآورد.
این یک راه آسان و مثبت برای برقراری ارتباطات در صنعت شما و رسیدن محتوای خود به مخاطبان مناسب است. به عبارت دیگر، لینکدهی خارجی سبب برقراری ارتباطات بین سایتها و ارائه محتوای شما به مخاطبان مناسب کمک میکند. با لینکدهی به سایتهای با کیفیت و مرتبط با محتوای شما، شما میتوانید به آنها نشان دهید که به محتوای آنها اعتماد دارید و آنها نیز ممکن است به وبسایت شما لینک دهند. در نتیجه، لینکدهی خارجی نه تنها به بهبود رتبه وبسایت شما کمک میکند، بلکه برای برقراری ارتباطات مفید در صنعت شما نیز مفید خواهد بود.
قرار دادن ارزش بیشتر در اختیار خوانندگان
افزودن لینکهای خارجی تجربه کاربری بهتری را برای خوانندگان فراهم میکند. این لینکها منجر به اطلاعات مرتبطی میشود که بدون محتوای تکراری به ارزش محتوای شما میافزاید. وقتی خوانندگان میبینند که شما به طور مداوم به منابعی لینک میدهید که به آنها کمک میکند یک موضوع را بهتر درک کنند، شروع به ارتباط بیشتر با وبسایت شما خواهند کرد. به عبارت دیگر، لینکدهی خارجی به خوانندگان شما ارزشمندترین اطلاعات را ارائه میدهد و باعث افزایش اعتماد و ارزش وبسایت شما در نظر خوانندگان میشود. به علاوه، با لینک دادن به منابع مورد نیاز خوانندگان، شما میتوانید آنها را برای بازگشت به وبسایت شما ترغیب کنید و بهبود در بازگشت کاربران خواهید داشت.
بهترین روشهای لینک خارجی
به گفته گوگل، لینک دادن یکی از مهمترین عوامل برای دستیابی به رتبههای بالا است، شما باید بدانید که چگونه از لینکهای خارجی به نفع خود استفاده کنید. در اینجا بهترین شیوههای لینک خارجی که میتوانید انجام دهید را در اختیار شما قرار دادیم.
لینکها را مرتبط کنید
زمانی که لینکهای خارجی را اضافه میکنید، فقط به دلیل اضافه کردن لینک اضافی، لینک ندهید. بلکه، لینکهایی را اضافه کنید که خوانندگان را به محتوای مرتبط هدایت کنند. لینکهای خارجی خوب، معمولا به محتوای مرتبط اشاره میکنند. مثالهایی از آنچه میتوانید به آنها لینک دهید، شامل آمار، اینفوگرافی، ویدئو و غیره است.
گوگل و سایر موتورهای جستجو، برای کاربران ارزش قائل هستند و میخواهند نتایج مرتبطی را برای پرسش کاربرانشان نشان دهند. بنابراین، زمانی که لینکهای خارجی از وبسایتهای در همان حوزه و صنعت شما باشد، گوگل درک بهتری از ارتباط محتوای شما با موضوعات محبوب خواهد داشت، که این موضوع به رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجو منجر میشود. در کل، هنگام افزودن لینکهای خارجی به محتوای خود، حتماً به لینکهای مرتبط با آن توجه کنید تا به بهترین نحو ممکن به ارائه ارزش بیشتر برای خوانندگان و بهبود رتبه وبسایت خود در موتورهای جستجو کمک کنید.
به منابع معتبر لینک دهید
هنگام لینکدهی خارجی، فقط به سایتهایی لینک دهید که معتبر و قابل اعتماد هستند. اگر به وب سایتهایی لینک دهید که محتوای کلیکی را تبلیغ میکنند یا حرفه ای نیستند، اعتماد خوانندگان شما کاهش مییابد و می تواند بر نحوه رتبهبندی محتوای شما توسط موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. اگر چارهای جز لینک دادن به وبسایتهایی ندارید که به محتوای آنها اعتماد ندارید، از تگ (no-follow) عدم فالو استفاده کنید. این تگ به خزندههای موتورهای جستجو نشان میدهد که صفحه لینک داده شده نباید با صفحه شما مرتبط باشد.
استفاده صحیح از متن لینک (Anchor Text)
بهتر است در انتخاب متن لینک یا anchor text به دقت عمل کنید. برای این کار باید به کلمات کلیدی مرتبط با صفحهای که میخواهید به آن لینک دهید توجه داشته باشید. به عنوان مثال، در جمله “برای خواندن این مقاله، اینجا کلیک کنید”، کلمه “اینجا” به عنوان متن لینک عمل کرده است. اما با استفاده از یک متن لینک بهتر، میتوانید به موتورهای جستجویی کمک کنید تا بهتر درک کنند که صفحه مورد نظر به چه موضوعی مربوط است. بهتر است که در انتخاب متن لینک، از کلمات توصیفی یا کلمات کلیدی استفاده کنید که به صفحه مورد نظر اشاره دارند. اگرچه، در هنگام انتخاب متن لینک، به متن اطراف آن نیز توجه کنید.
برای مثال، اگر میخواهید به صفحهای درباره نوشتن یک پست وبلاگ لینک دهید، بهتر است از “راهنمای نوشتن پست وبلاگ” به عنوان متن لینک استفاده کنید به جای “اینجا کلیک کنید”. در انتخاب متن لینک، به یاد داشته باشید که متن لینک باید به صورت طبیعی در متن جای گیرد و نباید به نظر اسپم بیاید. بعد از اینکه متن لینک را انتخاب کردید، بهتر است آن را دوباره بخوانید و اطمینان حاصل کنید که به صورت طبیعی و کاربردی در متن جای گرفته است یا خیر.
اضافه کردن لینکهای مفید
از چند لینک خارجی باید در محتوای خود استفاده کنید؟ هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد با این حال، شما نباید خواننده خود را با تعداد زیادی لینک خارجی یا داخلی غرق کنید. هدف شما هنگام لینک دادن باید ارائه بهترین تجربه ممکن برای خواننده باشد. اگر خوانندگان احساس کنند صرفاً به عنوان بخشی از استراتژی سئوی شما مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است به خواندن محتوای شما علاقهای نشان ندهند. در کل، باید به یاد داشته باشید که هدف شما از لینک دادن، ارائه ارزش و کمک به خواننده است. با توجه به موضوع و نوع محتوای خود، میتوانید به اندازهای لینک دهید، که به بهبود تجربه خواننده و ارائه اطلاعات مفید کمک کنید.
باز کردن لینکهای خارجی در یک تب جدید
لینکهای خارجی شما باید در یک تب جدید باز شوند، و دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. با این حال، مهمترین دلیل برای باز کردن لینکها در یک تب جدید این است که به بازدیدکننده کنترل کاملی بر تجربه خود در وبسایت شما بدهید. با باز شدن لینک در یک تب جدید، بازدیدکننده میتواند به آسانی به اطلاعات لینک شده دسترسی پیدا کند، در حالی که همچنان به محتوای وبسایت شما دسترسی دارد. این کار باعث میشود که بازدیدکننده همواره بتواند به محتوای اصلی وبسایت شما بازگردد.
بهتر است در هنگام افزودن لینکهای خارجی به محتوای خود، از افزونههایی مانند “Open External Links in a New Window” استفاده کنید. این ابزار به شما امکان میدهد که باز کردن لینکهای خارجی خود را به صورت خودکار در یک تب جدید انجام دهید، بدون نیاز به دستکاری کدهای HTML. این ابزارها معمولاً به صورت رایگان در دسترس هستند و میتوانید به راحتی آنها را در مرورگر خود نصب کنید. همچنین، در صورتی که میخواهید لینکهای داخلی خود را در یک تب جدید باز کنید، بهتر است از این کار خودداری کنید، مگر اینکه به عنوان مثال، یک فرم تماس یا یک پرداخت آنلاین را باز کنید. باز کردن لینکهای داخلی در یک تب جدید باعث میشود که بازدیدکننده به راحتی از محتوای شما دور شود و به جای آن، به محتوای داخلی وبسایت شما مراجعه کند.
به وبسایتهای رقیب لینک ندهید
لینک دادن به سایتهایی که برای کلمات کلیدی مشابه رقابت میکنند، مضر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “بهترین اسباب بازی برای کودک” را هدف قرار دادهاید، نباید به سایتی لینک دهید که قبلاً رتبه 1 را برای این کلمه کلیدی دارد. به جای آن، باید به وبسایتهایی لینک دهید که به محتوای شما ارزش افزوده میدهند، مانند صفحاتی که حاوی اطلاعات کلی هستند. با استفاده از مثال ” بهترین اسباب بازی برای کودکان”، میتوانید به یک ویدئویی مرتبط با یکی از اسباب بازیهایی که در حال تبلیغ آن هستید و در وبسایت رقیب شما موجود نیست، لینک دهید.
انجام بازبینی لینکها
بهتر است هر فصل (یا در بازههای منظم) برای بازبینی محتوای خود برای پیدا کردن هرگونه لینک قدیمی وقت بگذارید. چرا این کار اهمیت دارد؟
هنگامی که خوانندگان با لینکهای خارجی شکسته یا Broken Link یا قدیمی در محتوای شما مواجه میشوند، لذت تجربه کاربری سایت شما برای آنها کاهش مییابد و ممکن است اعتماد خود را به اعتبار صفحات شما از دست بدهند. میتوانید از ابزاری مانند Check My Links برای یافتن لینک های شکسته در وب سایت خود استفاده کنید.
تا به اینجا در خصوص مزایای لینک خارجی دادن به منابع مرتبط از سایت خودمان صحبت کردیم. اگر زاویهی نگاهمان را 180 درجه تغییر بدهیم شاید به این فکر کنیم که کاش میتوانستیم از مقالاتی که در گوگل رتبه دارند هم درخواست کنیم که به سایت ما لینک بدهند. اگر این دغدغه را دارید، باید بگوییم که چنین امکانی واقعا وجود دارد و تریبون با محصول لینک پرومکس این امکان را برای شما فراهم کرده است، فقط کافیست مرتبطترین مقالات در رسانههای مختلف که حوزه کاری شما را پوشش میدهند را پیدا کنید و درخواست درج لینک سایت خودتان در این مقالات را برای تریبون ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص این موضوع به خود سایت تریبون مراجعه کنید.
سلام خدمت شما، در خدمتتون هستم
لیست نظرات