فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

Active free ssl proff - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

چگونه https را فعال کنیم ؟ آموزش فعال سازی ssl رایگان با بهترین ssl رایگان let’s encrypt. روش های مختلف فعال سازی ssl در وردپرس را بررسی خواهیم کرد. سپس با دانلود افزونه really simple ssl، اس اس ال رایگان برای سایت وردپرسی خود فعال خواهید کرد.

آیا می دانید گوگل وب سایت های غیر SSL را با عنوان “امن نیست” نشان می دهد! این به این معنی است که اگر از گواهی SSL در وب سایت خود استفاده نمی کنید، اعتماد مشتری را از دست می دهید.

موتور جستجوگر گوگل برای رتبه بندی وبسایت ها از 210 فاکتور مختلف استفاده می کند. امن بودن سایت و داشتن گواهی SSL یک فاکتور تاثیر گذار در نتایج جستجو به شمار می رود. گواهی SSL وبسایت شما را امن کرده و از داده های وب سایت محافظت می کند.

 

نصب ssl در وردپرس پیش نیاز ایجاد درگاه پرداخت

علاوه بر موارد فوق، فعال بودن SSL بر روی سایت(نصب ssl در وردپرس) اولین شرط پذیرش ایجاد درگاه پرداخت آنلاین است. در واقع اگر یک فروشگاه اینترنتی و یا یک سایت با درگاه پرداخت دارید، لازمه فعال سازی درگاه پرداخت داشتن گواهی SSL است.

با توجه به گران بودن گواهی های ssl سطح بالا، خوشبختانه چندین روش برای فعال سازی ssl رایگان برای سایت وجود دارد. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چطور به راحتی بتوانید یک گواهی SSL رایگان برای وب سایت وردپرس خود دریافت و فعال سازی کنید.

  • نتیجه آموزش: دریافت SSL رایگان و فعال سازی HTTPS برای سایت شما

 

freesslwp - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

در این مقاله موضوعات زیر را بررسی خواهیم داد:

  • گواهی SSL چیست؟
  • چرا برای سایت وردپرس خود به یک گواهینامه SSL نیاز دارید؟
  • گواهی SSL برای ایمن نگه داشتن اطلاعات چگونه کار می کند
  • هزینه گواهینامه های SSL چقدر است
  • چگونه می توانید گواهینامه SSL رایگان دریافت کنید
  • نحوه نصب گواهینامه SSL رایگان در وردپرس (آموزش نصب ssl در وردپرس)

خب پس اگر آماده اید که آموزش نصب ssl در وردپرس رو یاد بگیرید، پس بریم که شروع کنیم.

 

SSL چیست؟

SSL مخفف Secure Sockets Layer است. یک پروتکل اینترنتی برای امنیت انتقال داده ها بین مرورگر کاربر و وب سایتی است که از آن بازدید می کند.

هر کاربر اینترنتی هنگام بازدید از وب سایت، اطلاعاتی منتقل می کند. این اطلاعات می تواند مانند جزئیات پرداخت، اطلاعات کارت اعتباری یا اطلاعات ورود به سیستم باشد که از حساسیت برخوردارند.

استفاده از پروتکل عادی HTTP امنیت کامل را فراهم نمی کند. در واقع به این معناست که این اطلاعات هر لحظه امکان ربوده شدن توسط هکر ها را ممکن میکند. در این موقعیت است که پروتکل SSL یا HTTPS ورود پیدا می کند.

این گواهی در نوار آدرس مرورگر کاربر با علامت قفل و HTTPS به جای HTTP تأیید و برجسته می شود.

 

parwanwebbb - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

آیا برای وب سایت وردپرس خود به گواهی SSL نیاز دارم؟

پاسخ این سوال “بله” است. SSL / HTTPS برای همه وب سایت های موجود در اینترنت توصیه می شود.

بدون شک این گواهی برای همه وب سایت هایی که اطلاعات کاربر مانند جزئیات ورود به سیستم، اطلاعات پرداخت، کارت های اعتباری و غیره را جمع آوری می کنند کاملا ضروری است.

اگر در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی، یک سایت با بخش عضویت کاربران یا یک درگاه پرداخت دارید، توصیه می کنیم فورا گواهی SSL دریافت کنید.

گواهی SSL به غیر از امنیتی که برای شما فراهم می کند، در برند شما در بین کاربران و استفاده کنندگان از سایت شما تأثیر مثبتی ایجاد می کند. همچنین گوگل استفاده از SSL را توصیه می کند و تحقیقات نشان می دهد که وب سایت های دارای SSL در نتایج جستجو بالاتر هستند.

مورد بعدی پیش نیاز بودن SSL / HTTPS قبل از فعال سازی درگاه پرداخت در سایت است. زمانی می توانید در سایت خود یک درگاه پرداخت ایجاد کنید که گواهی SSL برای سایت خود فعال کرده باشید.

نکته آخر اینکه، اگر وب سایت شما از گواهی SSL استفاده نمی کند، Google Chrome به کاربران شما نشان می دهد که وب سایت شما ایمن نیست.

 

website not secure - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

 

در تصویر فوق نماد Not Secure (امن نیست) را مشاهده می کنید که قبل از آدرس یک سایت بدون SSL به نمایش گذاشته شده است. این نماد بر تصویر برند شما و اعتماد کاربر به سایت شما تأثیر می گذارد.

گواهینامه SSL چگونه کار می کند؟

اکنون که توضیح دادیم SSL چیست و چرا مهم است. ممکن است از خود بپرسید که گواهی SSL در واقع چگونه کار می کند؟

SSL با رمزگذاری انتقال داده بین مرورگر کاربر و وب سایت، از اطلاعات محافظت می کند. هنگامی که یک کاربر از وب سایت SSL / HTTPS بازدید می کند، ابتدا مرورگر وی معتبر بودن گواهی SSL وب سایت را بررسی می کند.

اگر SSL تایید شد، مرورگر از کلید عمومی وب سایت برای رمزگذاری داده ها استفاده می کند. سپس این داده ها به سرور مورد نظر (وب سایت) ارسال می شوند و در آنجا با استفاده از کلید عمومی و یک کلید خصوصی مخفی رمزگشایی می شوند.

این کلید خصوصی مخفی باعث می شود اطلاعات کاربران مانند جزئیات پرداخت و … غیر قابل شناخت باشد. در واقع اطلاعات کاربران به صورت کاملا رمزگذاری شده بین کاربر و سایت رد و بدل می شود.

 

howsslworks - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

گواهینامه های SSL چقدر هزینه دارند؟

به طور معمول، گواهی های SSL حرفه ای (سطح بالا) بسیار گران هستند و لازم است هزینه فعال سازی آن را پرداخت کنید. استفاده از این گواهی های سطح بالا می تواند در سایت های بزرگ کارآمد باشد. اما اگر به تازگی یک سایت راه اندازی کردید یا یک وب سایت تجاری دارید، دریافت گواهی SSL رایگان علاوه بر هزینه بر نبودن می تواند بسیار کاربردی و مناسب سایت شما باشد.

هزینه گواهینامه های SSL با توجه به مرجع صدور گواهی می تواند متفاوت باشد. در زمان تالیف این مقاله در سایت های ایرانی که بررسی کردیم. هزینه SSL به طور متوسط از 150 هزار تومان تا 14 میلیون تومان سالیانه متغییر است.

با توجه به نوع SSL و کیفیت آن ها هر یک می تواند متفاوت باشد. برخی از ارائه دهندگان خدمات اضافی با گواهینامه های خود ارائه می کنند که ممکن است در هزینه گواهی SSL شما نیز تأثیر بگذارد.

اگر قصد خرید گواهی SSL دارید، توصیه می کنیم ابتدا اطلاعات کامل درباره نوع و کیفیت هر یک به دست آورید و سپس اقدام به خرید از یک شرکت معتبر کنید. پس از خریداری گواهی SSL، شرکت موردنظر تمامی مراحل نصب و فعال سازی آن را برای شما برعهده خواهد گرفت.

اما برخی از کسب و کارها واقعا به این سطح از SSL نیاز ندارند. SSL های رایگان به معنای بی کیفیت بودن آن ها نیست بلکه در واقع متناسب با سایتی است که به این نوع ssl نیاز دارد. در ادامه باهم روش فعال سازی SSL رایگان برای سایت خود را بررسی می کنیم.

 

چگونه می توانم گواهینامه SSL را به صورت رایگان دریافت کنم؟

چگونه https را فعال کنیم ؟ به دو روش می توانید SSL رایگان دریافت کنید:

  • از شرکت میزبانی خود درخواست فعال سازی SSL رایگان کنید
  • افزونه رایگان Realy Simple SSL را نصب و فعال سازی کنید

بسیاری از صاحبان سایت ها به دلیل هزینه بالای SSL تمایلی به استفاده از این گواهی ندارند. این باعث شد بسیاری از وب سایت های کوچک در معرض هک و سرقت اطلاعات قرار بگیرند.

یک پروژه با نام Let’s Encrypt تصمیم گرفت با ایجاد یک مرجع صدور گواهی رایگان این مشکل را برطرف کند. هدف این مرجع صدور گواهی رایگان SSL، سهولت دریافت آن برای دارندگان وب سایت بود.

در واقع شعار این پروژه این بود که اگر وب سایت های بیشتری از SSL استفاده کنند اینترنت به مکانی امن تبدیل می شود. در ادامه بسیاری از شرکت های میزبانی این گواهی را به صورت کاملا رایگان برای کاربران خود نصب و فعال سازی کردند.

  • بنابراین شما هم همین امروز می توانید از شرکت میزبانی خود درخواست فعال سازی SSL رایگان کنید. بسته به شرکت میزبان شما، ممکن است SSL رایگان پشتیبانی شود و یا برای فعال سازی آن هزینه اولیه دریافت کنند.

با این حال در صورتی که این امکان در شرکت میزبانی شما وجود نداشت یا هزینه دریافت می کنند می توانید در ادامه با ما همراه باشید تا خود شما به آسانی بتوانید با نصب افزونه وردپرسی Realy Simple SSL تمامی عملیات لازم برای فعال سازی SSL رایگان را در سایت خود انجام دهید.

 

فعال سازی ssl رایگان با افزونه Really Simple SSL

آموزش نصب ssl در وردپرس، چگونه https را فعال کنیم ؟

Really Simple SSL بهترین افزونه فعال سازی SSL رایگان برای سایت های وردپرسی است که در حال حاضر بیش از 4 میلیون نصب فعال دارد. Really Simple SSL به طور خودکار تنظیمات سایت را شناسایی کرده و وب سایت شما را به https منتقل می کند.

در این افزونه مراحل انتقال سایت از http به https به صورت کاملا خودکار انجام می شود. و تنها کاری که باید انجام دهید، نصب و فعال سازی این افزونه در مخزن وردپرس است.

در ادامه باهم روش نصب و فعال سازی این افزونه را بررسی می کنیم و سپس تنظیمات و پیکربندی های ضروری آن را کامل می کنیم. پس، از پیشخوان وردپرس از بخش افزونه ها >> افزودن، افزونه Really Simple SSL را در مخزن وردپرس نصب و فعال سازی کنید.

 

 

realy simple ssl - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

پیش بروید، SSL را فعال کنید

چگونه https را فعال کنیم ؟ بعد از نصب و فعال سازی افزونه اعلانی مانند تصویر زیر در بخش پیشخوان وردپرس به نمایش در می آید. همانطور که مشاهده می کنید کافی است بر روی دکمه”پیش بروید، SSL را فعال کنید” کلیک کنید تا کل سایت شما به طور خودکار به https منتقل شود.

پس با انجام این مراحل به سادگی SSL رایگان بر روی سایت شما فعال شده است. تبریک میگوییم SSL رایگان برای سایت وردپرسی شما فعال شد.

 

free ssl - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

 

نکته: اگر سایت وردپرسی شما تازه تاسیس نیست شاید فکر کنید تغییر آدرس سایت از http به https ممکن است مشکلات سئو را همراه داشته باشد. اما جای هیچ نگرانی نیست. در افزونه Really Simple SSL کاملا نکات سئو در نظر گرفته شده است.

در واقع با انتقال سایت از http به https با این افزونه تمامی آدرس های سایت 301 ریدایرکت می شود. که در نتیجه از نظر سئو و یا شکسته بودن لینک ها هیچ مشکی نخواهید داشت. به راحتی SSL رایگان خود را فعال سازی کنید و از HTTPS و امن بودن سایت خود لذت ببرید.

در این بخش به آموزش نصب ssl در وردپرس پرداخته شد. در ادامه باهم تنظیمات این افزونه را تکمیل می کنیم.

 

بررسی تنظیمات و پیکربندی های افزونه Really Simple SSL

با آنکه بعد از نصب و فعال سازی افزونه، به طور کامل و خودکار SSL رایگان ( اس اس ال ) بر روی سایت شما فعال می شود و نیازی نیست به تنظیمات پیش فرض آن دست دهید. اما توصیه می کنیم پیکربندی های آن را بررسی کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید.

پس برای انجام تنظیمات افزونه Really Simple SSL در ادامه از پیشخوان وردپرس از بخش تنظیمات مانند تصویر زیر SSL را انتخاب کنید.

 

realy simple sssl qqqq - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

 

در ادامه به تب تنظیمات مراجعه کنید تا تنظیمات لازم رو باهم انجام دهیم. در این بخش چندین گزینه وجود دارد که با توجه صلاحدید خود می توانید فعال یا غیر فعال کنید. اما به شما توصیه می کنیم حتما 4 گزینه اول رو فعال کنید.

 

آموزش تنظیمات افزونه Really Simple SSL :

تایید کننده محتوای مختلف: با فعال سازی این گزینه، SSL برای تمامی محتوای سایت فعال می شود.

فعال کردن وردپرس 301 تغییر مسیر به SSL: این گزینه ریدایرکت 301 رو فعال میکنه که برای جلوگیری از مشکلات سئو حتما باید فعال شود.

فعال کردن تغییر مسیر 301 توسط htacess: گزینه سوم ریدایرکت 301 رو در فایل htacess اجرا میکنه که مانند گزینه بالا حتما باید فعال بشه.

دو گزینه فوق ریدایرکت 301 رو فعال میکنه. با این کار محتوای HTTP سایت شما به HTTPS ریدایرکت 301 میشه. با استفاده از این افزونه و فعال سازی این دو گزینه هیچ مشکلی برای سئوی سایت شما پیش نخواهد آمد. و بعد از مدتی کلیه لینک های جدید شما در موتورهای جستجو به صورت HTTPS ایندکس خواهد شد.

فعال کردن هدایت جاوا اسکریپت به SSL: (فعال کنید)

اشکال زدایی: با فعال سازی این مورد، اطلاعات اشکال زدایی در برگه اشکال زدایی به نمایش در می آید.

توقف ویرایش فایل .htaccess: با فعال سازی این گزینه از امکان ویرایش این فایل جلوگیری می کنید. پیشنهاد می کنیم توقف ویرایش فایل htaccess غیر فعال باشد. در این وضعیت امکان ویرایش این فایل توسط افزونه های دیگر محدودیتی نخواهد داشت.

همه اعلامیه های Real SSL را رد کنید: با فعال کردن این گزینه تمام اعلان های این افزونه رد میشوند.

از روش جایگزین برای رفع محتوای مختلط استفاده کنید: با فعال کردن این گزینه mixed content به جای قالب template-redirect روی قالب init وارد میشود.

پلاگین را غیرفعال کنید و SSL را نگه دارید: با فعال کردن این گزینه میتوانید در حالی که سایت خود را بر روی SSL نگهداشته اید افزونه را غیرفعال کنید.

در آخر بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید تا تمامی تنظیمات اعمال شود.

 

جمع بندی

امروزه به تمامی کسب و کار ها فعال سازی ssl در وردپرس توصیه می شود. چرا که با استفاده سایت ها از پروتکل https، اینترنت امن تر خواهد شد. اگر وبسایت شما از گواهی SSL / HTTPS بهره نمیبرد، به شما اکیدا توصیه می کنیم این گواهی را همین امروز فعال سازی کنید.

با فعال سازی گواهی SSL، کاربران به سایت شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. موتورهای جستجو وبسایت های امن را دوست دارند در نتیجه نسبت به سایت هایی که این گواهی را ندارند بیشتر مورد توجه قرار خواهید گرفت.

در این مقاله به طور کامل و جامع درباره SSL، چگونه https را فعال کنیم و اهمیت و کاربرد آن صحبت شد. سپس با آموزش فعال سازی ssl رایگان با دو روش ادامه دادیم. طبق این آموزش(آموزش نصب ssl در وردپرس) برای فعال سازی اس اس ال رایگان از دو روش استفاده شد: درخواست فعال سازی اس اس ال رایگان از شرکت میزبانی و فعال سازی با افزونه Realy Simple SSL

امیدواریم مقاله فعال سازی ssl در وردپرس مورد پسند شما کاربران پروان وب قرار گرفته باشد.

 

مطالب بیشتر در حوزه امنیت

معرفی ۱۴ اسکنر امنیتی وردپرس برای شناسایی بدافزار و هکرها

آموزش پاکسازی وردپرس، شناسایی کد های مخرب و بد افزار

5/5 - (2 امتیاز)