فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

on page seo checklist - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

در این مقاله به فاکتورهای سئو داخلی، به 26 فاکتور آموزش سئو داخلی سایت (on page seo) در سال 2020 پرداخته ایم. آیا می خواهید سایت خود را با جدید ترین فاکتورهای سئو داخلی 2020 بهینه کنید؟

آموزش امروز، هدیه ویژه ما به شما کاربران پروان وب است. در این مقاله یک چک لیست کامل از فاکتورهای سئو داخلی سایت آماده کرده ایم که بدون شک با به کار گیری این فاکتورها شاهد افزایش رتبه سایت تان خواهید بود.

آموزش سئو داخلی (On Page Seo) بخش مهمی است که بدون آن بخش دیگر بهینه سازی سایت یعنی سئو خارجی به درستی کار نخواهد کرد. در آموزش امروز به 26 فاکتور رتبه بندی داخل صفحه اشاره شده است که در سال 2020 باید به این فاکتور ها توجه ویژه ای داشته باشید.

توجه: مطالب، نکات و آموزش های مطرح شده در این مقاله با هزینه های گزاف چند میلیونی در کلاس های آموزش سئو، ارائه می شود که ما در این جا در سایت پروان وب کاملا رایگان برای شما آماده کرده ایم.

این فاکتورهای آموزش سئو داخلی:

  • به طور مستقیم بر صفحه سایت شما تاثیر می گذارند
  • به طور مستقیم رتبه سایت شما را بهبود می بخشند

 

on page seo checklists  - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

چک لیست فاکتورهای سئو داخلی – 26 فاکتور

آماده اید شروع کنیم؟ با بررسی این چک لیست 26 فاکتور سئو داخلی سایت همراه ما باشید.

1- کلمه کلیدی اصلی در ابتدای برچسب عنوان

فاکتورهای سئو داخلی: کلمه کلیدی اصلی پست یا صفحه خود را در ابتدای عنوان قرار دهید. موتورهای جستجو به کلمات کلیدی ابتدایی عنوان ارزش بیشتری قائل اند و کلمات ابتدایی عنوان را موضوع آن پست یا صفحه در نظر می گیرند. دقیقا همان کاری که ما در عنوان این مقاله انجام داده ایم.

 

h1 first title keyword factor - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

 

این موضوع به طور گسترده یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی در نظر گرفته می شود. چون بهینه سازی برچسب عنوان(قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان) به موتورهای جستجو کمک می کند تا در همان چند میلی ثانیه اول خزیدن، موضوع سایت یا صفحه سایت شما را تشخیص دهند.

بنابر این هر چه کلمه کلیدی اصلی در ابتدای عنوان قرار بگیرد از نظر موتورهای جستجو، ارزش بیشتر داشته و آن کلمه کلیدی موضوع اصلی آن مقاله یا صفحه در نظر گرفته می شود.

 

استفاده از افزونه یوست سئو برای بهینه سازی عنوان

برای بهینه سازی بچسب عنوان با شرایط گفته شده، می توانید از افزونه سئو یئوست استفاده کنید. این افزونه علاوه بر بررسی فاکتورهای دیگر، به شما کمک می کند تا عناوین کاملا بهینه شده طبق شرایط گفته شده انتخاب کنید.

مکان قرار گیری کلمه کلیدی اصلی در عنوان، و طول عنوان دو مورد مهمی است که در افزونه سئو در بخش عنوان مورد توجه قرار میگیرد. در صورتی که طول عنوان مناسب انتخاب کرده و کلمه کلیدی اصلی خود را در ابتدای عنوان قرار دهید. افزونه یئوست یک چراغ سبز برای شما روشن می کند.

یعنی همه چیز عالی است!

 

2- عنوان صفحه شما در برچسب H1 – فاکتورهای سئو داخی

عنوان صفحه خود را با برچسب h1 تنظیم کنید.  برچسب های h1,h2,h3 و … به ترتیب بیان کننده ارزش عناوین نوشته شده با این بچسب ها است. چه بخشی مهمتر از عنوان صفحه که با تگ h1 نوشته شود.

یکی از پیچیده ترین وظایف موتورهای جستجو، درک معنای یک صفحه است. موتورهای جستجو برای اینکه بتوانند این کار را خیلی سریع تر و کار آمد تر انجام دهند، آنها بلافاصله هنگام خزش یک صفحه، عنوان و برچسب های h1,h2,h3 و … مورد توجه قرار می دهند.

 

h1 tag shot - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

ساده ترین راه برای درک استفاده از برچسب H1 این است که تصور کنید در حال نوشتن یک مقاله یا یک سند بزرگ هستید. عنوان اصلی سند شما H1، بخش های داخلی H2 و زیر بخش ها H3 خواهد بود. این عناوین نشان دهنده موضوع محتوای صفحه است. بنابراین، با استفاده از کلمات کلیدی در برچسب H1 خود، و در برچسب های دیگر به موتورهای جستجو کمک می کنید که موضوع صفحه شما چیست!

 

3- کلیدواژه اصلی را در URL صفحه بگنجانید

داشتن کلمه کلیدی اصلی در URL یک از فاکتورهای رتبه بندی است. اگرچه این فاکتور به عنوان یک عامل رتبه بندی “بسیار کوچک” در نظر گرفته می شود. اما با این حال افزودن کلمه کلیدی اصلی به تمام URL های صفحات یکی از فاکتورهای مورد توجه موتورهای جستجو است که برای رتبه بهتر انجام دهید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، در صفحات پروان وب این مورد رعایت شده است.

 

keword in url - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

بخاطر داشته باشید، برای اینکه بخواهید در موتورهای جستجو به اوج برسید و رقیبان تان را پشت سر بگذارید، باید جزئی ترین نکات سئو را مورد توجه قرار دهید. به همین دلیل بخشی از چک لیست فاکتورهای سئو داخلی مورد بحث قرار گرفته است.

4- طول آدرس URL کوتاه تر – فاکتورهای سئو داخلی ( انتخاب url سئو شده )

طول آدرس URL محتوای صفحات شما هرچه کوتاه تر باشد، برای موتورهای جستجو خواناتر، واضح تر و مطالب تر خواهد بود. همچنین آدرس های کوتاه تر یک مزیت برای کاربران خواهد بود زیرا به راحتی به خاطر سپرده می شود.

آدرس های کوتاه تر برای موتورهای جستجو مفید است. چون:

  • خواناتر و واضح تر است
  • برای خزیدن در نقشه سایت زمان کمتری صرف می کند

 

shorter urls better seo 700x393 1 - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید. آدرس های کوتاه تر، خواناتر و واضح تر هستند و همچنین قابل به خاطر سپاری خواهند بود. در نتیجه یک صفحه با طول آدرس url کوتاه تر می تواند مطلوب موتورهای جستجو و به آدرس های طولانی تر ترجیح داده شود.

 

5- کلمات کلیدی اصلی را در توضیحات متا قرار دهید ( Meta Description )

فاکتورهای سئو داخلی: کلمات کلیدی اصلی را در توضیحات متا استفاده کنید. meta description متا توضیحات، عاملی است که گوگل به آن توجه می کند. این بخش بعد از عنوان، دومین بخش است که در نتایج جستجو توسط کاربران خوانده می شود. استفاده از کلمات کلیدی در متا توضیحات، تاثیر مستقیمی در سئو سایت شما خواهد گذاشت.

 

mete decribtion - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

بهینه سازی توضیحات متا ( سئو متا دیسکریپشن ):

  • یک نمای کلی از آنچه صفحه شما در مورد آن است، ارائه می دهد
  • با استفاده از کلمات کلیدی، موضوع صفحه شما را مشخص می کند

بنابراین به توضیحات متای خود توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی در این بخش وجود داشته باشد!

توجه: همچنین می توانید از داده های ساختار یافته اسکیما (schema markup) استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید با استفاده از داده های ساختار یافته اطلاعات بیشتری از جمله رتبه بندی ستاره، قیمت گذاری، ستاره های بررسی و… ارائه کنید.

 

6- تمرکز بر تجربه کاربری در ساختار محتوا ( User experience )

 

Experience grey bg - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

به عنوان بخشی از استراتژی محتوا، محتوای وب سایت باید بر روی تجربه کاربری متمرکز باشد. این به این معنی است که طرح بندی و قالب بندی محتوای سایت شما باید به افراد کمک کند تا به سرعت و به راحتی بتوانند محتوای شما را مرور کنند و پاسخ سوال خود را بیابند.

عواملی که تجربه کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد عبارتند از:

  • استفاده از عناوین و زیر عنوان ها
  • استفاده از المان های بصری مانند تصاویر
  • پاراگراف بندی
  • استفاده از نقاط توپر

برای محتوای خود قالبی تهیه کنید که به راحتی قابل خواندن و پیمایش باشد. باید مطمئن شوید که ساختار صفحه شما به کاربران کمک می کند تا پاسخ سوالات خود را در سریعترین زمان ممکن و بدون انسداد پیدا کنند.

محتوای مقاله ای که در حال خواندن آن هستید، نمونه محتوایی است که در آن به تجربه کاربری توجه ویژه ای شده است.

  • فضای سفید زیاد است
  • استفاده از عنواین داخلی
  • نقاط گلوله
  • تصاویر
  • پیوندها

با به کارگیری این نکات مطمئن خواهید شد که مطالب سایت شما به راحتی قابل خواندن و قابل استفاده خواهد بود. با قطعیت می توانیم بگوییم که تجربه کاربری مهمترین فاکتور سئو داخلی است که حتما باید رعایت کنید.

 

7- تولید محتوای یونیک، جدید و منحصر به فرد و تاثیر در سئو سایت

 

unique content important for seo - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

اگر تمامی فاکتورهای سئو را به کار گیرید اما یک محتوای یونیک و جدید تولید نکنید، تمامی زحمات شما برای بهینه سازی پوچ خواهد بود. بهینه سازی جتگ بر سر تولید محتوای با کیفیت است.

موتورهای جستجو با به کارگیری قوانین سختگیرانه، نه تنها رتبه بسیار پایینی برای محتواهای کپی در نظر میگیرد. همچنین ممکن است اگر قوانین کپی رایت را رعایت نکنید، از سمت گوگل جریمه شوید. وبسایت هایی که از محتوای دیگران استفاده می کنند مطئنا نباید به دنبال کسب رتبه و بازدید باشند!

بگذارید اهمیت این موضوع را بهتر برای شما مشخص کنیم. برای بهینه سازی داخلی سایت خود تا زمانی که یک محتوای تازه و جدید تولید نکرده اید دست به هیچ یک از فاکتورهای سئو داخلی نزنید. ابتدا یک محتوای یونیک و با کیفیت تولید کنید و سپس فاکتورهای سئو داخلی را بر روی محتوای سایت خود اجرا کنید.

مهم: تنها جدید و منحصر به فرد بودن محتوا کافی نیست. باید محتوایی تولید کنید تا نه تنها جدید و منحصر به فرد باشد بلکه ارزش منحصر به فردی داشته باشد. به بیانی ساده محتوای شما باید جدید و کاربردی باشد به سئوال و مشکلات مخاطب پاسخ دهد و برای مخاطب یک ارزش منتقل کند.

به عنوان مثال، اگر محتوای شما به مردم نحوه پختن برنج را آموزش می دهد، باید روش جدیدی برای پختن برنج به آنها آموزش دهد. نه روشی که هر پست وبلاگ دیگر در اینترنت آموزش می دهد. موتورهای جستجو به دنبال چیزی های جدید و منحصر به فرد هستند.

 

8- استفاده از کلمه کلیدی اصلی در 50 تا 100 کلمه اول محتوا

فاکتورهای سئو داخلی: از نظر SEO، هرچه زودتر کلمه کلیدی هدف شما در محتوای شما ظاهر شود، ربات های موتور جستجو، سریع تر زودتر می توانند موضوع محتوای شما را تشخیص دهند.

بسیاری از نویسندگان و تولید کنندگان محتوا این مورد را فراموش می کنند. معمولا پیش می آید که دیده ایم آنها طبق سلیقه خودشان کلیدواژه ها را در بخش های محتوا یا انتهای مقاله یا حتی بعداً در پست وبلاگ خود قرار می دهند.

بنابراین برای کسب رتبه و تاثیر گذاری بیشتر، باید کلمات کلیدی اصلی شما در 100 کلمه اول محتوا استفاده شود. حتما قبل از انتشار محتوای سایت خود بررسی کنید و مطمئن شوید که کلیمه کلیدی اصلی در 50 یا 100 کلمه اول محتوا تکرار شده باشد.

 

9- استفاده از تگ H2 برای عنوان های فرعی ( تگ های heading در سئو )

 

h2 tag 1 - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

استفاده از برچسب های سرصفحه H2 برای عنوان های فرعی، به موتورهای جستجو امکان می دهد تا تصویری واضح از موضوع صفحه شما و عناوین فرعی که در مورد آنها نوشته اید، ایجاد کند.

رعایت و به کارگیری سر صفحه H2 در عناوین فرعی، نه تنها مطلوب موتورهای جستجو است، بلکه همه بازدید کنندگان و کاربران شما از ساختار و خوانایی محتوا استقبال خواهند کرد.

10- استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوا ( انتخاب کلمات کلیدی پر جستجو )

 

lsi keywords examples - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

کلمات کلیدی LSI همان کلماتی هستند که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی یا در انتهای جستجو در قالب جستجوهای مرتبط پیشنهاد می شود. این کلمات کلیدی در واقع کلمات و عباراتی هستند که توسط کاربران جستجو شده، و گوگل به شما پیشنهاد داده است.

از این جهت استفاده از این کلمات کلیدی در سایت تاثیر بسزایی در جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو خواهد داشت! در واقع کلمات کلیدی LSI مرتبط ترین موضوعات به کلمه کلیدی اصلی شما پیشنهاد می کند. با این امکان می توانید با یک محتوا سایر کلمات کلیدی مربوط به یک زمینه را هدف قرار دهید.

مثال، فرض کنیم شما کلمه “میکروفونهای پادکست” را هدف قرار داده اید. با جستجوی آن در باکس جستجو گوگل، عبارات کلمه کلیدی LSI پیشنهادی گوگل:

  1. بهترین میکروفون پادکست
  2. تنظیم میکروفون پادکست
  3. میکروفون پادکست ارزان

در نهایت به کارگیری این کلمات کلیدی در محتوا و پخش کردن آن ها در جای جای مقاله از اهمیت زیادی برخوردار است. که منجر به جذب بازدید کنندگان هدف با سایر کلمات کلیدی هدف خواهد شد.

11- استفاده از کلمات هم معنا و مرتبط ( انتخاب کلمات کلیدی مترادف در سئو )

 

google semantic search featured - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

فاکتورهای سئو داخلی: ممکن است یک صفحه حتی با کلمات و عباراتی که در محتوای آن استفاده نشده باشد، رتبه بگیرد. دلیل اصلی آن “جستجوی معنایی” گوگل است.

Semantic Search یا جستجوی معنایی، در اصل بخشی از گوگل است که تمامی تلاش خود را به کار می گیرد بهترین و مرتبط ترین نتیجه را برای مخاطب ارائه کند.

این جایی است که یک صفحه برای یک مترادف از موضوع اصلی صفحه رتبه بندی می شود. این اتفاق اغلب برای موضوعاتی می افتد که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و یا گفته ها یا هجی های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال کلماتی مانند “جستجو” و “جست و جو”، “سئو” و “بهینه سازی”، کلماتی هستند که به یک موضوع مربوط می شوند. گوگل می تواند متوجه شود کسی که که دنبال کلمه کلید “سئو” است، منظورش می تواند “بهینه سازی” هم باشد.

بنابر این در هنگام تولید محتوا و بهینه سازی داخل صفحه، علاوه بر آن که از کلمات و عبارات کلیدی استفاده می کنید، از کلمات هم معنا و مرتبط استفاده کنید. این عمل باعث غنی شدن محتوای سایت شما خواهد. این نوع محتواها بسیار مورد پسند گوگل قرار می گیرد.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی، یافتن کلمات کلیدی اصلی با دشواری کلمه کلیدی قابل دستیابی و حجم جستجو که می تواند برای مترادف ها بهینه شود، می تواند به شما کمک کند از طریق استفاده از چندین کلمه کلیدی، ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کنید.

 

12- ترتیب کلمات کلیدی: فاکتورهای سئو داخلی

پس از استفاده از کلمات مرتبط و هم معنا، مورد بعدی ترتیب کلمات کلیدی است. ترتیب جستجوی یک کلمه کلیدی بر رتبه بندی نتایج تاثیر گذار است. افراد غالبا از اصطلاحات مختلف برای جستجوی یک موضوع استفاده می کنند. اگرچه قصد کاربری آنها یکسان باشد.

بنابراین مهم است که ترتیبی از کلمات کلیدی مختلف را در محتوای سایت خود استفاده کنید.

بگذارید برای شما مثالی بزنیم:

فرض کنیم گروهی از مردم به دنبال خرید این کتاب هستند، “قبیله مربیان نوشته تیم فریس”. اگر چهار نفر آن را جستجو کنند، ممکن است از کلمات کلیدی مورد نظر (به هر یک از این چهار شکل) در هدف جستجوی خود استفاده کنند:

  1. تیم قبیله مربیان
  2. قبیله مربیان تیم فریس
  3. قبیله مربیان توسط تیم فریس
  4. مربیان قبیله تیم فریس

علی رغم اینکه همه آنها یک چیز را می خواهند، این ترتیب کلمات می تواند بر مکان نمایش شما در یک رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد. مخصوصا در یک جایگاه کاملا رقابتی!

بنابر این اینکه از چه ترکیبی از کلمات در محتوا استفاده می کنید در رتبه بندی نتایج جستجو تاثیر گذار است. باید ترکیبی از کلمات کلیدی با تراکم کلمات کلیدی خوب در کل محتوای خود داشته باشید. تا اطمینان حاصل کنید که صفحه سایت خود را کاملا بهینه می کنید.

13- استفاده از لینک های خروجی Outbound links

 

OUTBOUND LINKS 1 - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

خیلی از افراد تصور می کنند لینک به سایت های دیگر از اعتبار سایت آن ها کم می کند. این دیدگاه تا حدودی درست. اما آیا هر لینکی به سایت دیگر از اعتبار سایت شما می کاهد؟

تقریبا اکثر افراد با این دیدگاه که هر لینک خارجی از اعتبار سایت شان خواهد کاست. تمامی لینک های خروجی سایت خود را می بندد. و ایجاد یک پیوند خروجی را ترسناک و کاملا فراموش می کنند!

پیوندهای خروجی با کیفیت، یعنی لینک هایی که از یک صفحه به سایت های معتبر و با کیفیت ارجاع داده می شود، برای موتورهای جستجو ارزشمند است. در واقع با اینکار برای موتورهای جستجو و کاربران صفحات و سایت های بسیار خوب و با کیفیتی معرفی کرده اید!

توجه: لینک های خروجی سایت حتما به سایت های بسیار با کیفیت و با اعتبار بالا ارجاع شود. نقل قول ها و پیوندها به مقاله های پژوهشی، سایت های مرجع، سایت های خبری، سایت های دانشگاهی و… بهترین نوع لینک ها هستند.

پیشنهاد پروان وب: از لینک دادن به سایت های خارجی نترسید. زمانی که به کاربران و موتورهای جستجو، صفحات و سایت های با کیفیت در محتوای خود معرفی می کنید(لینک خروجی). در اصل به دلیل معرفی صفحات با کیفیت و عالی، هم از دیدگاه مخاطبان و هم از دیدگاه گوگل محتوای شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

14- استفاده از لینک های داخلی – تاثیر لینک داخلی در سئو  Internal SEO

 

inbound link - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

فاکتورهای سئو داخلی: در سایت خود از پیوند های داخلی استفاده کنید. در هر صفحه و محتوای سایت خود از چند لینک مرتبط به موضوع محتوا یا صفحه استفاده کنید.

ایجاد پیوند داخلی یکی از کمترین استراتژیهای مورد استفاده در سئو است، اما فاکتور مهمی است که باید به آن توجه کنید. پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که از یک صفحه در سایت شما (صفحه A)، به صفحه مرتبط دیگر در سایت شما (صفحه B) انجام می شود. برای ایجاد یک پیوند باید از انکر تکست استفاده کنید.

به تصویر زیر دقت کنید:

inbound links - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

همانطور که مشاهده می کنید در بخش از محتوای مقاله به صفحه دیگر لینک داده ایم. در واقع یک پیوند داخلی ایجاد کرده ایم. این پیوند داخلی کاملا بجا و مرتبط استفاده شده است.

مزیت دیگر ایجاد پیوند داخلی این هست که به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات سایت را راحت تر پیدا کنند و سریع تر ایندکس کنند. همچنین یک ارزش اضافی به خواننده می بخشد. چون منابع اضافی و تکمیلی برای خواندن ارائه می کند. پس استفاده از پیوندهای داخلی را فراموش نکنید.

 

15- بررسی فعال بودن لینک ها – صفحات 404 و تاثیر در سئو داخلی

 

broken link - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

فعال و سالم بودن لینک های داخلی و خارجی سایت، فاکتور مهمی است. که باید برای بهینه سازی داخلی سایت به آن توجه کنید. اگر برخی از لینک های داخل و یا خارج سایت شما به دلایل مختلف مانند تغییر آدرس، حذف شدن مقاله و … شکسته و خراب باشد. سیگنال های منفی برای سایت شما در نظر گرفته می شود.

اطمینان حاصل کنید که تمام پیوندهای داخلی و خارجی در سراسر سایت شما کار می کنند و به صفحه 404 ختم نمی شوند. این لینک های شکسته به تجربه کاربران سایت شما آسیب جدی می رساند. که در نتیجه به مرور بر اعتبار کلی سایت صدمه وارد می کند.

برای بررسی لینک های شکسته سایت خود می توانید از افزونه هایی مانند Broken Link Checker استفاده کنید.

16- بهینه سازی برچسب های تصویر Alt

 

what is alt tag 1024x538 1 - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

استفاده از برچسب های تصویر Alt در تمامی نصاویر سایت خود. در هنگام تولید محتوا علاوه بر جنبه طراحی و جذابیت تصاویر، باید به جنبه سئو آن نیز توجه کنید. برچسب های alt به موتورهای جستجو مانند Google کمک می کنند تا تصاویر موجود در صفحه شما را تفسیر کنند.

از آنجا که خزنده های تصویر نمی توانند هر تصویری را با 100٪ دقت شناسایی کنند، بهتر است با افزودن یک برچسب متن alt به تصاویر خود به آنها کمک کنید تا تصویر را تفسیر کنند.

alt tag - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

در این برچسب ها و همچنین نام فایل ها می توانند از کلمات کلیدی هدف مقاله یا محتوا استفاده کنید. تا به موضوع صفحه شما ارتباط بیشتری پیدا کند.

17- ایجاد وب سایت رسپانسیو – فاکتورهای سئو داخلی ( تاثیر طراحی واکنش گرا در سئو )

 

ami.responsivedesign.is  - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

فاکتورهای سئو داخلی: امروزه بدون شک، بدون استفاده از نسخه رسپانسیو، سایت تان پیشرفت چندانی نخواهید داشت. یا بهتر است بگوییم با مشکلات سئو رو برو خواهید شد.

در سال 2015، Google شروع به جریمه کردن سایتهایی کرد که سازگار با موبایل نیستند. به این معنی که اگر سایت شما بر روی دستگاه تلفن همراه قالب بندی نشوند، نه تنها رتبه های خود را از دست می دهید، ممکن است جریمه هم شوید.

داشتن یک وب سایت واکنشگرا برای موبایل و دستگاه های مختلف تجربه کاربری را بهبود می بخشد و می تواند ترافیک و رتبه سایت شما را بهبود بخشد.

اهمیت این امر به حدی پیش رفت، تا اینکه گوگل در سال 2018 اعلام کرد که سایت هایی که نسخه های موبایلی دارند، ابتدا ایندکس می شوند. با استفاده از ابزار Mobile Friendly گوگل و 8 ابزار رایگان، رسپانسیو بودن سایت خود را بررسی کنید:

18- افزایش سرعت سایت – فاکتورهای سئو داخلی | on page seo

وقتی صحبت از SEO صفحه می شود، سرعت صفحه خش مهمی از آن را تشکیل می دهد. در سال 2010 گوگل اعلام کرد که از سرعت وب سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی رسمی استفاده می کند.

یک وب سایت کند، به مرور می تواند علاوه بر کاهش بازدید و از دست دادن رتبه ها، هزینه بر خواهد بود. سرعت سایت عاملی است که باید جدی بگیرید. زیرا این امر کاملا تحت کنترل شماست و معمولا می توانید با استفاده از ابزارها و آموزش های افزایش سرعت، در مدت کمی سرعت سایت خود را افزایش دهید.

19- فعال سازی SSL / https

چند سال پیش، در سال 2014 گوگل اعلام کرد که وب سایت های با رمزگذاری HTTPS در اولویت هستند. همچنین این فاکتور ممکن است در آینده مهم تر و تاثیر بیشتری در رتبه سایت شما داشته باشد.

اگر وب سایت شما هنوز HTTPS نیست، و از SSL در سایت خود استفاده نمی کنید اکنون زمان تغییر است. همین حالا می توانید با مراجعه به آموزش فعال سازی ssl رایگان. https رایگان برای سایت خود فعال کنید.

 

20- افزایش طول زمان ماندگاری کاربر در صفحه | Dwell Time

 

Dwell Time Logo - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

فاکتورهای سئو داخلی : Dwell Time مدت زمانی است که مخاطب در صفحه یا سایت صرف می کند. این مدت زمان ماندگاری کاربر توسط موتورهای جستجو محاسبه می شوند. هر چه مخاطب زمان بیشتری در داخل سایت صرف کند، یک سیگنال مثبت به گوگل ارسال می شود.

به نظر شما دلیل ماندگاری کاربر در داخل سایت چیست؟ محتوای جذاب، محتوای کاربردی، پاسخ به سوال مخاطب و یا رفع مشکل او، استفاده از ویدیو، تصاویر و …

یک مثال ساده برای شما بزنیم. در گوگل عبارت “نحوه پخت برنج” را جستجو می کنیم. و بر روی نتیجه برتر جستجو کلیک می کنم. آنچه قرار است اتفاق بیفتد بعد از ورود به داخل صفحه است:

  1. بلافاصله صفحه را ترک می کنم: “بسیار بد”
  2. چند دقیقه را در آن صفحه می گذرانم: “خوب، این مفید است”
  3. مدت طولانی را در آنجا می گذرانم: “بله! عالیه”
  4. این می تواند به Google یا سایر موتورهای جستجو در تعیین کیفیت محتوا کمک کند.
  • اگر اکثر کاربران فورا یک صفحه را ترک کنند، به عنوان محتوای ضعیف برچسب گذاری می شود.
  • اگر افراد چند دقیقه وقت بگذارند، به طور متوسط ​​برچسب گذاری می شود.
  • و اگر کاربران مدت طولانی را در یک صفحه سپری کنند بسیار عالی خواهد بود.

پس شما هم همین امروز با تولید و به کارگیری محتواهای جذاب و یا هر عاملی که نظر مخاطب را جلب و باعث ماندگاری مخاطب در صفحه شود را در سایت خود اجرا کنید.

تضمین می کنیم، به زودی نتایج شگفت انگیز آن را خواهید دید.

21- نرخ خروج – exit rate و تاثیر در رتبه بندی گوگل

 

Bounce Rate - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

در بخش افزایش طول ماندگاری سایت، به طریقی این مورد اشاره شد. گفته شد که اگر کاربران بلافاصله یک سایت را ترک کنند این مورد بسیار بدی است. به فرایند، از زمانی که کاربر به یک صفحه وارد می شود و آنجا را ترک می کند. نرخ خروج گفته میشود.

اما نرخ خروج در بهینه سازی داخلی سایت چه تاثیری دارد؟ وظیفه شما در جایگاه یک مدیر سایت چیست؟ وظیفه شما این است که نرخ خروج سایت خود را کاهش دهید. بله کاملا درست دریافتید. در اصل وظیفه شما این است که بررسی کنید چه عواملی باعث ایجاد نرخ خروج شده است!

آن ها را بررسی کرده و در صدد رفع آن ها تلاش کنید. هر چقدر نرخ خروج پایین تری داشته باشید، در درازمدت اعتبار و ارزش سایت شما بیشتر خواهد شد که متناوبا منجر به بهتر شدن رتبه ها و افزایش بازدید را به همراه خواهد داشت.

 

دلیل نرخ خروج بالا | exit rate چیست؟

  • سرعت پایین سایت
  • محتوای بی کیفیت
  • طراحی بد سایت
  • صفحات مزاحم و پاپ آپ ها
  • لینک های شکسته

22- طول محتوا – فاکتورهای سئو داخلی

محتوای بلند و قطور بنویسید. هر چه محتوا بلند تر و طولانی تر باشد از نظر موتورهای جستجو مهم تر و ارزشمند تر خواهد بود. محتوایی که طول و حجم کمی دارد مطئمنا نمی تواند به تمامی جزئیات و جنبه های یک موضوع بپردازد. و در مقابل محتوایی که بلند و طول بیشتری دارد قطعا به تمامی جزئیات و جنبه های یک موضوع پرداخته است.

از این نظر محتواهای بلند و طولانی مهم تلقی می شوند و بدون شک رتبه های بالاتری هم خواهند داشت.

اگر به محتوای سایت پروان وب نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که بیشتر مقالات ما بین 1000 الی 2000 کلمه است و حتی بیشتر از آن. به عنوان مثال محتوایی که در حال مطالعه آن هستید بیش از 4000 کلمه دارد!

سعی کنید تا آنجا که ممکن است طولانی تر و عمیق تر باشید.

23- به محتوای خود عمق بدید

طولانی و بلند بودن محتوا مهم است. اما فقط محتوای طولانی به درد نمی خورد. باید به محتوای خود عمق بدید. به این معناست که تکرار کردن کلمات تو خالی و تنها پر کردن صفحه سفید مانند بادکنک باد کرده است.

محتوای شما باید حاوی اطلاعات عمیق باشد و با هدف حل مشکل مخاطب و یا پاسخ به سوالات وی تولید شده باشد. یک محتوای کاملا و جامع، با اطلاعاتی مفید و ارزشمند درباره یک موضوع همان چیزی است که در این بخش متمرکز شده ایم. یک محتوای عمیق!

مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید علاوه بر آنکه طولانی و بلند است، یک محتوای عمیق هم است. در این مقاله به فاکتورهای مهم سئو در سال 2020 پرداخته ایم که در بخش بخش آن اطلاعاتی ارزشمند و مفید برای مخاطب ارائه شده است.

24- از محتوای چندرسانه ای استفاده کنید | استفاده از فیلم و ویدئو در سئو

 

multimedia - فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo در سال 2020 | آموزش سئو داخلی

 

از محتوای چند رسانه ای مانند تصویر، ویدیو، صوت و متن استفاده کنید. استفاده از محتواهای چند رسانه ای کمک می کند:

  • تجربه کاربری بالاتر UX
  • زمان ماندگاری مخاطب
  • کاهش نرخ خروج | بانس ریت bounce rate
  • افزایش اشتراک های شبکه های اجتماعی

استفاده از محتواهای چند رسانه ای، ارزش ادراک محتوای شما را افزایش داده و بک لینک ها را به خود جلب کند. تصاویر و محتوای ویدئویی مخاطبان گسترده تری به ارمغان می آورد.

25- بروز بودن محتوا | تاثیر آپدیت مطالب سایت در سئو

فاکتورهای سئو داخلی داشتن محتوای تازه و به روز می تواند به شما در بهبود رتبه بندی کمک کند. همچنین با بروزرسانی محتواهای قبلی می تواند به محتوایی که در گذشته نوشته اید روح ببخشد.

Google تاریخ آخرین به روزرسانی مقاله را در نتایج جستجوی خود نشان می دهد. این بدان معناست که Google (و خوانندگان شما) به به روز بودن مطالب شما اهمیت می دهند. اگر موضوعی را در گوگل جستجو کرده باشید. مطمئنا بر روی مطالب و محتواهایی کلیک می کنید که تازه منتشر شده است.(نه محتوای سال ها قبل)

بنابراین شما در جایگاه یک مدیر سایت باید محتواهای چدید منتشر کرده و محتواهای قبلی سایت خود را بروزرسانی کنید.

26- رعایت دستورات نگارشی

Google اشاره کرده است، باید اطمینان حاصل کنید که نوع هجی، دستور زبان و نوع قلم شما منطق باشد. در واقع گوگل به دستورات نگارشی محتوای شما توجه می کند!

آخرین باری که یک محتوای بی کیفیت با دستورات نگارشی بد مطالعه کردید کی بود؟ محتوایی که در آن دستورات نگارشی رعایت نشده باشد، کسل کننده و بسیار بی ارش تلقی می شود. در کاربران هیچ علاقه ای برای مطالعه ادامه متن در مخاطبان به وجود نمی آورد. که منجر به افزایش نرخ خروج در سایت می شود.

محتواهایی که در آن دستورات نگارشی رعایت نشده باشد، هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران ارزش چندانی نخواهد داشت. شاید هم بی ارزش!

به پایان آموزش رسیدیم!

 

جمع بندی

اگر تا الان همراه ما با آموزش فاکتورهای سئو داخلی On Page Seo بودید، به شما تبریک می گوییم. شما همان 1 درصد موفق جامعه هستید که برای پیشرفت و موفقیت خود تلاش می کند. در این آموزش ناب و مهم، “به جرعت می توانیم بگوییم که در تیم پروان وب برای اولین بار آموزشی تولید شده است که در ایران کم نظیر است“.

در مقاله امروز به طور کامل و جامع 26 فاکتور سئو داخلی آموزش داده شد. اگر شما یک دانشجو، یک تولید کننده محتوا یا یک صاحب سایت که می خواهید بهینه سازی داخل سایت را یاد بگیرید. در این مقاله می توانید بهینه سازی داخل سایت را به طور کامل یاد بگیرید بدون با 1 ریال هزینه.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، آموزش های ارائه شده در این محتوا در کلاس های تخصصی آموزش سئو با هزینه های گزاف ارائه می شوند. امیدواریم آموزش فاکتورهای سئو داخلی مورد پسند شما کاربران پروان وب قرار گرفته باشد.

 


 

مطالب بیشتر که حتما مطالعه کنید.

آموزش تولید محتوای سئو شده جامع و پیشرفته (سئو مطالب وردپرس)

۱۲ تکنیک سئو و بهینه سازی و نکات افزایش رتبه سایت

آموزش سئو کلاه سیاه و روش های سئو سیاه – افزایش سریع رتبه سایت و بک لینک سازی

5/5 - (1 امتیاز)