جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها | رفع بلاک و اسپم ایمیل سایت

span emails in website - جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها | رفع بلاک و اسپم ایمیل سایت

چرا ایمیل به اسپم می رود؟ راهکار های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها چیست؟ این دو سوالی است که در بحث بازاریابی بسیار مهم می باشد چرا؟ چون بازاریابی از طریق ایمیل، قدرتمند ترین راه برای رسیدن به مشتری و هدف فروش محصولات سایت و … می باشد بهتر است به فکر جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها و رفع بلاک و اسپم ایمیل باشید چرا که تقریبا 60 درصد کاربران می گویند که بازاریابی از طریق ایمیل بر خرید آنها تأثیر می گذارد.

با این حال، با تشدید قوانین حفظ حریم خصوصی و آنلاین، ورود ایمیل های شما به صندوق ورودی مخاطبانتان سخت تر می شود.اگر ایمیل شما در پوشه اسپم کاربران قرار دارد نگران نباشید با راهکارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها بسادگی می توانید اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما به صندوق ورودی مخاطبانتان می رسد و تاثیر بیشتری بر فروش محصولاتتان می گذارد.

 

در این مقاله ما علت اینکه چرا ایمیل به اسپم می رود  و راهکارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها را خواهیم آموخت.
  • چرا هرزنامه برای بازاریابان ایمیل مشکل ساز است؟
  • چرا ایمیل به اسپم می رود؟

 

چرا هرزنامه برای بازاریابان ایمیل مشکل ساز است؟

آمارها نشان می دهد که بین سالهای 2019 تا 2023 هر روز 60 میلیارد ایمیل هرزنامه ارسال می شود. بدیهی است که کاربران از هرزنامه استقبال نمی کنند. با این حال، این نیز یک مشکل عمده برای بازاریابی از طریق ایمیل است.
حداکثر تا 20 درصد ایمیل ها هرگز به صندوق ورودی گیرنده نمی رسند و این باعث می شود شما به مخاطب خود دسترسی پیدا نکنید.
هر ایمیلی که در هرزنامه قرار دارد، هزینه ای برای شما دربر دارد، هم برای خود ایمیل و هم برای هرگونه تبدیل احتمالی که ممکن است ایجاد کند.

خوشبختانه کارهای زیاد و کاملا ساده وجود دارد که می توانید رفع بلاک و اسپم ایمیل سایت کنید و پیام های خود را از پوشه های هرزنامه دور نگه دارید در بخش بعدی، برخی از رایج ترین دلایل ارسال نامه الكترونیكی به ایمیل را بررسی خواهیم كرد و خواهیم دید كه چگونه می توانید از آنها جلوگیری كنید.

60٪ از کاربران می گویند که ایمیل های بازاریابی بر خرید آنها تأثیر می گذارد اما اگر ایمیل های شما مستقیماً به اسپم تبدیل می شوند، شما تأثیر عمده بازاریابی را از دست می دهید.

 

چرا ایمیل به اسپم می رود؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است نامه های الکترونیکی به عنوان هرزنامه شناخته شوند، از کلمات کلیدی که باعث فیلترهای هرزنامه می شوند تا مجوزهای نادرست.
بیایید برخی از راهکارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها را مرور کنیم و آنچه می توانید انجام دهید را بررسی کنید تا رفع اسپم ایمیل شوید.

 

راهکارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

 

1. گیرندگان شما ایمیل های شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کرده اند

اولین و بارزترین دلیل اینکه ایمیل های شما به اسپم ختم می شوند این است که گیرندگان شما آنها را در آنجا قرار می دهند حتی اگر محتوای شما قوی باشد و گیرنده صریحاً به شما اجازه تماس با آن را بدهد، ممکن است باز هم تصمیم بگیرد که ایمیل شما را به عنوان هرزنامه به عنوان راهی برای تمیز کردن صندوق ورودی بهم ریخته علامت گذاری کند.آنها همچنین ممکن است فراموش کرده باشند که چرا در وهله اول در لیست شما مشترک شده اند یا به سادگی اشتباه کرده اند.

 

email - جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها | رفع بلاک و اسپم ایمیل سایت
گزارش پیام ایمیل به عنوان هرزنامه

 

متأسفانه، اگر به اندازه کافی پیام های شما توسط کاربران علامت گذاری شود، باعث می شود فیلترهای هرزنامه آدرس شما را علامت گذاری کرده و ارسال نامه شما را به صورت خودکار برای اسپم آغاز کنند. به این معنی است که پیام های شما ممکن است حتی در نظر کاربرانی که در گذشته صریحاً شما را علامت گذاری نکرده اند، به نظر می رسد مانند هرزنامه است. این امر به ویژه در Gmail ، Outlook ، Yahoo و سرویس های دیگر با الگوریتم های هوش مصنوعی می باشد.

پس از ارسال ایمیل، کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید تا مانع از علامت گذاری ایمیل های شخصی به عنوان هرزنامه شوید.کاری که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید محتوای شما درجه یک است و روشهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها را دنبال می کنید تا ایمیل شما توسط کاربران به عنوان هرزنامه تلقی نشود. یا کسی عمداً ارتباطات شما را علامت گذاری کند.

 

2. استفاده نکردن از بهترین روش های HTML

اگرچه ایمیل های فقط متنی کاملاً ساده هستند، اما ممکن است برای برخی از مشاغل مانند فروشگاه های تجارت الکترونیکی گزینه مناسبی نباشد زیرا در مقایسه با ایمیل هایی که شامل مارک تجاری، تصاویر و سایر عناصر HTML است، ممکن است منجر به تعامل کمتری شود با این حال، هنگام وارد کردن HTML در ایمیل های خود، رعایت برخی از قوانین ساده برای اطمینان از اینکه در پوشه های هرزنامه قرار نگیرند، مهم است.

 

برخی از بهترین روش های HTML با توجه به Mailchimp

حداکثر عرض ایمیل خود را بین 600 تا 800 پیکسل نگه دارید تا به راحتی بتوان آن را خواند.تصور کنید که هر تصویری توسط سرویس گیرندگان ایمیل مسدود می شود و اگر کاربران در عناصر رسانه باشند، ممکن است اطلاعات مهم را نبینند.
کد خود را تا حد ممکن تمیز و سبک نگه دارید، به ویژه CSS. علاوه بر این، از JavaScript و Flash استفاده نکنید. اینها ممکن است به عنوان بردارهایی برای حمله توسط فیلترهای هرزنامه دیده شود و همچنین بسیاری از سرویس گیرندگان ایمیل از آنها پشتیبانی نمی کنند.

اطمینان حاصل کنید که پیام های شما برای موبایل مناسب هستند. در حقیقت، به طور کلی ایده خوبی است که بر روی بستر موبایل طراحی کنید. این به معنای دکمه های مناسب انگشت شست، تصاویر کوچکی است که شبکه های تلفن همراه را بیش از حد درگیر نمی کند و فونت های ایمن از طریق ایمیل در صفحه های کوچک قابل خواندن هستند.
وقتی نوبت به فونت می رسد، باید مطمئن شوید مواردی که انتخاب می کنید از نوع پلتفرم و کاملاً خوانا هستند. Arial ،Verdana و Georgia همگی گزینه های خوبی هستند.
در آخر، ایده خوبی است که محتوای ایمیل بیشتر متن باشند، و مقدار HTML خود را به حداقل برسانید. مارک تجاری شرکت شما و شاید رنگ و بویی از آن بتواند معاملات شگفت انگیزی را انجام دهد، بدون اینکه بیش از حد اغراق کنید.

 

3. خطوط موضوعی شما گمراه کننده یا حاوی عوامل محرک اسپم هستند

خطوط موضوعی معمولاً اولین برداشتی است که کاربر از پیام شما دریافت می کند، بنابراین باید توجه را به خود جلب کرده و خواننده را فریب داده تا ایمیل را باز کند. با این حال، آنها همچنین باید صادق باشند. طبق قانون CAN-SPAM، یک موضوع گمراه کننده فقط آداب و معاشرت ضعیف نیست، بلکه خلاف قانون است.

 

subject - جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها | رفع بلاک و اسپم ایمیل سایت

نمونه خطوط موضوعی یا Subject Lines

 

به گزارش Litmus، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان ایمیل این موضوع را احساس فریب یا فریب برای باز کردن یک ایمیل می دانند. این یک روش سریع برای پرتاب ایمیل شما در پوشه هرزنامه است و حتی ممکن است برخی کاربران را لغو اشتراک کنید.

 

عنوان موضوعی گمراه کننده چگونه است؟ در اینجا چند نمونه آورده شده است:

RE یا FW:خطوط موضوع خود را با “RE” شروع نکنید، مگر اینکه در واقع به چیزی پاسخ دهید. این یک ترفند آشکار و یک راه سریع برای بدست آوردن اشتراک است. به همین ترتیب، استفاده از “FW” می تواند باعث شود که شخص فکر کند شما را می شناسد (تعریف گمراه کردن).
پیام های شخصی یا سوالات اصلی موضوعاتی مانند “آیا تلفنم را در جای شما گذاشتم؟” یا “آیا شما در مورد فلانTچیزی شنیدید؟” ممکن است باعث شود کاربران سوال کنند که آیا فرستنده را می شناسند یا نه؟
ادعاهای بیش از حد هیجان انگیز بعضی از موضوعات لزوما دروغ نیستند اما هنوز هم کمی بیش از حد مجاز هستند. به طور کلی، شما می خواهید مطمئن شوید که متن موضوع شما با محتوایی که خواننده در ایمیل پیدا می کند مطابقت داشته باشد.
موضوعات موضوعی شما نیز باید حرفه ای باشد. این بدان معنی است که تایپ کردن در همه بخش ها وجود ندارد و به طور قطع خطاهای املایی یا گرامری وجود ندارد. ابزار رایگان Grammarly می تواند هجی، دستور زبان و علائم نگارشی شما را به طور خودکار بررسی کند و از هر مسئله ای که ممکن است فیلترهای هرزنامه را فعال کند، به شما هشدار می دهد.

 

اکنون می دانید که از چه موضوعاتی اجتناب کنید، اما همچنان باید مشترکان را فریب دهید تا پیام های خود را باز کنند.

سایت Hubspot چند توصیه عالی برای ایجاد عناوین قوی دارد:
  • با افعال عملی شروع کنید.
  • احساس فوریت و اهمیت ایجاد کنید (اما باز هم گمراه نکنید).
  • یک سوال جالب یا قانع کننده مطرح کنید.

 

4. شما از گیرندگان خود اجازه ارسال ندارید

قوانین حریم خصوصی آنلاین مانند GDPR ایجاب می کند برای ارسال ایمیل به آنها، مجوز صریح دریافت کنندگان را داشته باشید. این بدان معناست که شما نمی توانید به سادگی لیست های ایمیل را خریداری کنید تا به مجموعه ای از مخاطبین دسترسی سریع داشته باشید (همچنین به دلایل دیگر، از جمله هدف گذاری ضعیف، ایده خوبی نیست).

با زبان ساده می توان بیان کرد که حتی وقتی از کاربران میخواهید از شما ایمیل دریافت کنند باید صریحا اعلام کنید که شما خود مایل به دریافت ایمیل از سمت ما هستید که اینکار را می توانید با گذاشتن یک تیک قبول می کنم یا مایل به دریافت ایمیل در هنگام ایجاد حساب یا در فرم تماس با ما فراهم کنید.

اگرچه این مورد در ایالات متحده لزوماً لازم نیست، اما هنوز هم یک روش خوب است. این روزها افراد ایمیل های زیادی دریافت می کنند و اگر پیام های شما به ناگهان در صندوق ورودی شخصی ظاهر شود، درصورتی که شخص از او درخواست نکرده باشد، احتمال وجود دارد که بعنوان هرزنامه علامت گذاری شود.

 

email span website - جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها | رفع بلاک و اسپم ایمیل سایت

 

5. محتوای شما فیلترهای اسپم را راه اندازی می کند

فیلترهای هرزنامه کلمات خاص (یا ترکیب کلمات) را بررسی می کنند. اگر یک ایمیل حاوی این کلمات باشد علاوه بر برخی از موارد دیگر در این لیست، می تواند در پوشه های هرزنامه قرار گیرد. کلمات کلیدی هرزنامه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • “رایگان”
  • “پایین ترین قیمت”
  • “درآمد اضافی”
  • “پول مفت”
  • “بدون هزینه”
  • چند علامت تعجب یا علامت دلار پشت سر هم
  • کلماتی با فاصله یا علائم نگارشی غیرضروری
  • کلماتی که در ALL CAPS وجود دارد

 

به طور کلی، اینها کلماتی هستند که بسیار بکار می روند یا به وضوح برای دور زدن فیلترهای اسپم (مانند فضاهای اضافی) طراحی شده اند. در حالی که استفاده از تعداد انگشت شماری از اینها لزوماً مجازات اسپم برای پیام های شما نیست، اما استفاده بیش از حد از آنها ممکن است اسپم تلقی شود. استفاده از کلمات پرکاربرد و کلمات کلیدی بسیار زیاد می توانند فیلترهای هرزنامه را تحریک کنند.

مطمئناً اجتناب از برخی از این کلمات کلیدی دشوار است، به ویژه اگر ایمیل های الکترونیکی یا مالی ارسال می کنید. برای حل این مشکل می توانید از زبان متنوعی استفاده کنید و سعی کنید در مورد نحوه بیان عبارات خلاق باشید.

 

6. شما پیوند لغو اشتراک را وارد نمی کنید

قوانینی مانند CAN-SPAM در ایالات متحده به وضوح بیان می کند که ایمیل های شما باید گزینه لغو اشتراک را داشته باشد. علاوه بر این، اگر کسی روی پیوند لغو اشتراک کلیک کند، باید این درخواست را طی 10 روز پردازش کنید و نمی توانید کاربر را مجبور کنید از هیچ حلقه ای عبور کند.

 

laghv - جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها | رفع بلاک و اسپم ایمیل سایت

 

اگرچه این امر به نظر چیز بدی می رسد (چرا می خواهید به مردم فرصت لغو اشتراک دهید؟)، اما در واقع می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، البته به شرطی که محتوای شما قوی باشد. ارائه راهی آسان به مردم برای خارج شدن از لیست مشترکان شما نشان دهنده قابل اعتماد بودن برند شما است.

از طرف دیگر، پنهان کاری یا عدم ارائه گزینه لغو اشتراک، راهی برای ناامید کردن مردم است. همچنین می تواند منجر به نتیجه منفی در مورد خبرنامه شما شود.

 

7. اطلاعات ایمیل شما اشتباه یا گمراه کننده است

یک دلیل اصلی که ممکن است ایمیل های شما در هرزنامه قرار بگیرند، اطلاعات نادرست ایمیل فرستنده می باشد. اطلاعات ایمیل فرستنده باید دقیق باشد و گمراه کننده نباشد.
در برخی موارد، ممکن است ابزاری در سایت شما مانند یک پلاگین فرم تماس با ما ارسال ایمیل های “جعلی” با جزئیات “ایمیل فرستنده” باشد که هشدارهای هرزنامه را تحریک می کند.

اگر ایمیل های فرم تماس شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شوند، رفع این مشکل معمولاً ساده است. می خواهید مطمئن شوید، باید در قسمت “اطلاعات ایمیل فرستنده” در تنظیمات فرم تماس شما، به جای آدرس ایمیل وارد شده در فرم، آدرس ایمیل واقعی خود را بدهید.

 

8. شما احراز هویت ایمیل را تنظیم نکرده اید

دلیل متداول دیگر اینکه ممکن است اطلاعات فرستنده ایمیل های شما اشتباه باشد، این است که تأیید اعتبار ایمیل از طریق سرویسی مانند Mailchimp (یا یکی از گزینه های دیگر) به درستی تنظیم نشده است:

احراز هویت به سرویس اجازه ارسال ایمیل از طرف شما را می دهد، بنابراین با نام دامنه شما ضمیمه می شود حتی اگر توسط شخص ثالثی ارسال شده باشد. اگر احراز هویت شما به درستی تنظیم نشده باشد، ایمیل های شما می توانند مستقیماً به جعبه های هرزنامه گیرندگان شما بروند.

انواع مختلفی از تأیید اعتبار ایمیل وجود دارد که اصلی ترین آنها نامه های شناسایی شده DomainKey (DKIM)، در چارچوب سیاست ارسال کننده (SPF) و DMARC است.

DKIM یک کلید رمزگذاری و امضای دیجیتال برای تأیید ایمیل ارائه می دهد، در حالی که SPF با تأیید آدرس IP فرستنده در برابر لیستی از IP های تأیید شده کار می کند.

DMARC کمی متفاوت است، از آنجا که نیاز به فعال شدن دو مورد دیگر دارد و به فرستنده اجازه می دهد تا نشان دهد که ایمیل های آنها توسط DKIM یا SPF محافظت می شود.اگر از سرویس ایمیل خودکار استفاده می کنید و در تحویل مشکل دارید، تأیید اعتبار اولین نکته خوبی برای بررسی است.

 

9. ارسال پیوستهای بسیار زیاد

پیوست ها یک پرچم قرمز بزرگ برای اکثر فیلترهای هرزنامه هستند. به این دلیل که فایلها می توانند بردارهای ساده ای برای بدافزارها و ویروس ها باشند. قاعده کلی این است که به هیچ وجه پیوست ارسال نکنید، به ویژه در خبرنامه ها. اگر نیازی به ارسال پیوست دارید، مطمئن شوید که گیرنده زودتر از این موضوع آگاه است و تعداد پرونده هایی را که به یک ایمیل پیوست می کنید به حداقل برسانید.

اگر می خواهید یک سند یا پرونده را به یک ایمیل ضمیمه کنید، شرط امن تر این است که ابتدا آن را در یک سرویس ذخیره سازی ابری مانند Google Drive یا Dropbox بارگذاری کنید. سپس می توانید پیوند پرونده را در ایمیل خود قرار دهید. به این ترتیب، پیام شما نباید باعث ایجاد فیلترهای هرزنامه شود.

 

خلاصه مطلب و نتیجه گیری

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است ایمیل های شما در پوشه های هرزنامه قرار گیرند، از موضوعات ضعیف گرفته تا کلمات کلیدی که باعث ایجاد فیلترهای هرزنامه می شوند. به هر دلیلی، حل مسئله برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری و حفظ اعتبار قابل اعتماد در میان مخاطبان مهم است.

با رفع سریع این مشکلات و اجرای راهکارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها، می توانید پیام های خود را به راحتی از هرزنامه دور نگه دارید. بهتر از همه، همین روش ها همچنین می توانند تأثیر پیام های شما را افزایش دهند و امیدوارم کاربران بیشتری را به مشتری تبدیل کنند.