نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید – افزونه کد php وردپرس

add php to page post - نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید - افزونه کد php وردپرس

نحوه نوشتن کد php در برگه یا نوشته وردپرس چگونه است؟ افزونه کد php وردپرس؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان کد PHP را در یک پست یا صفحه وردپرس اضافه و اجرا کرد؟ در آموزش امروز دقیقا به این موضوع پرداخته شده است.

برای اضافه کردن کدهای php در وردپرس چاره ای ندارید جز اینکه دست به کار شوید و قالب وردپرس خود را سفارشی سازی کنید. فرایند نوشتن کد php در برگه می تواند برای خیلی از افراد کمی پیچیده باشد. اما با این حال در این مقاله، ما با یک روش جدید به شما نشان خواهیم داد که چطور به آسانی بتوانید کد های PHP را به برگه یا نوشته جدید در وردپرس اضافه کنید.

  • نتیجه آموزش: نوشتن کد php در برگه یا نوشته وردپرس

کد PHP چیست؟

وردپرس از کد php برای نمایش صفحات وب پویا و فعال کردن عملکردهای مختلف در سایت استفاده می کند. PHP مخفف Hypertext Preprocessor است.

کد PHP کمی به برچسب گذاری html شباهت دارد که باعث می شود صفحات وب شما به روش های مختلف کار کنند. اگر اصول برچسب گذاری html را بلد باشید، می توانید اصول کدگذاری php را یاد بگیرید با آنکه زبان های متفاوتی هستند.

 

how to add php code to wordpress post or page - نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید - افزونه کد php وردپرس

 

دلیل نوشتن کد php در برگه یا نوشته در وردپرس

وردپرس به طور پیش فرض به شما اجازه نمی دهد کد PHP را در پست ها یا صفحات اجرا کنید. در واقع روش پیشنهادی برای افزودن توابع PHP، ویرایش قالب یا ایجاد الگوهای صفحه سفارشی است.

با وجود این ممکن است بخواهید توابع خاص PHP را به یک پست یا صفحه جداگانه اضافه کنید. در این موارد، می توانید با استفاده از افزونه های ابزارک کد وردپرس این قوانین را دور زده و کد php مورد نظر را به یک پست و یا صفحه وردپرس اضافه کنید.

در آموزش امروز روند اضافه کردن کد php به برگه یا نوشته با یک پلاگین انجام خواهد شد. با استفاده از پلاگین Insert PHP Code Snippet که در ادامه معرفی و راهنمایی خواهیم کرد. به آسانی می توانید به طور مستقیم کد php را به صفحه یا پست اضافه و اجرا کنید.

 

معرفی افزونه کد php وردپرس Insert PHP Code Snippet

 

banner 772x250 1 - نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید - افزونه کد php وردپرس

 

افزونه کد php وردپرس PHP Code Snippet به شما امکان می دهد به آسانی بتوانید کد کوتاه قطعه کد PHP ایجاد کنید. با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید یک کد کوتاه برای هر کد PHP مانند کدهای تبلیغاتی، کد اعتبار سنجی ورود به سیستم و غیره ایجاد کنید. و از آن در پست ها، صفحات یا ابزارک های خود استفاده کنید.

کد کوتاه تولید شده با استفاده از این افزونه به راحتی به صورت کشویی در ویرایشگر محتوای وردپرس و همچنین در تنظیمات ویجت در دسترس است. به این ترتیب سهولت ادغام قطعه کدهای PHP با پست ها و صفحات را برای شما فراهم می کند.

 

نوشتن کد php در برگه یا نوشته جدید با استفاده از پلاگین

قبل از رفتن به ادامه آموزش، مطمئن شوید که افزونه کد php وردپرس Insert PHP Code Snippet را نصب و فعال کرده اید. برای آموزش صحیح نحوه نصب و فعال سازی افزونه وردپرس، این آموزش را بررسی کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه برای نوشتن کد php در برگه یا پست، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. از پیشخوان وردپرس به XYZ PHP Code -> PHPCode Snippets بروید.
  2. در صفحه PHP Code Snippets، روی Add New PHP Code Snippet کلیک کنید. عملکرد PHP مورد نظر خود و نام آن را به کادرهای تعیین شده اضافه کنید. در این مثال، ما تابع date () را اضافه کرده ایم که تاریخ و زمان محلی را برمی گرداند. سپس، ایجاد را کلیک کنید.

 

php code add1 - نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید - افزونه کد php وردپرس

 

  1. اگر روند ایجاد کد موفقیت آمیز باشد، یک پیام تأیید و عملکرد جدید بر روی صفحه ظاهر می شود. برای استفاده های آتی، می توانید کد ایجاد شده را را با بررسی و ویرایش در قسمت Action مطمئن شوید که همه عملکردهای PHP که می خواهید را ایجاد کرده اید. قطعه های کد فعال علامت سبز را نشان می دهند. و در قسمت status علامت active را دارند. در حالی که در کدهای غیر فعال وجود ندارد.

 

save php code 1 - نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید - افزونه کد php وردپرس

 

تا این مرحله کد php مورد نظر در افزونه ایجاد و آماده شد. حال در ادامه کدهای ایجاد شده را به صفحه یا برگه وردپرس اضافه می کنیم.

  1. برای نوشتن کد php در برگه یا نوشته، به سادگی کد کوتاه مورد نظر را برداشته و در مکان مورد نظر قرار دهید. اگر از ویرایشگر بلوک Gutenberg استفاده می کنید، برای درج کد می توانید از کد کوتاه یا جعبه کد برای نمایش آن استفاده کنید.

 

add code to poage or post gutenberg - نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید - افزونه کد php وردپرس

 

  1. تبریک میگوییم! همانطور که در تصویر زیر می بینیم کد php در نوشته وردپرس درج و اجرا شد.

 

add php code result - نوشتن کد php در برگه وردپرس یا نوشته جدید - افزونه کد php وردپرس

جمع بندی: نوشتن کد php در برگه یا نوشته

خب طبق این آموزش باهم روش نوشتن کد php در برگه یا نوشته وردپرس را بررسی کردیم. در این آموزش آموختیم که فقط به این دلیل که وردپرس به شما اجازه نمی دهد کد PHP را در یک پست یا صفحه اجرا کنید، انجام این کار نمی تواند غییر ممکن باشد.

سپس در ادامه با استفاده از افزونه ابزارک کد وردپرس Insert PHP Code Snippet، توانستیم عملکردهای مختلف PHP را به راحتی به پست ها یا صفحات سایت خود اضافه کنید.

امیدواریم این آموزش کوتاه مورد پسند شما کاربران پروان وب قرار گرفته باشد. اگر پس از پایان و طی مراحل آموزش توانستید کد php مورد نظر را به پست یا صفحه جدید خود اضافه کنید. و از آموزش رضایت کافی داشتید، لطفا نظر خود را از بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

 


مطالب بیشتر در این مورد

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

آموزش ساخت کوتاه کننده لینک ساده با ۱۰ خط PHP

 

5/5 - (1 امتیاز)